Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1462
Har sett litt på ferdigbygde PC'er på Komplett da jeg har null peiling på PC deler..

Kom over dette tilbudet som varer til 6. november å ble veldig fristet!

Hadde det vært et bra eller dårlig kjøp?

https://www.komplett.no/komplett-gam...-edition/11162

Takk!!
Du får en maskin som sannsynligvis vil være god nok for de fleste spill som kommer de neste 4-5 årene, så om du har råd er det ikke et dårlig valg. Komplett er også flinke til å bygge datamaskiner, så i jeg ville sagt "bra kjøp".
Min erfaring av kompletts ferdigbygde datamaskiner er vel heller dårlig. De brukte nesten 8 uker fra jeg bestilte til den var levert og jeg måtte gjøre om nesten all kablingen og stripsingen. De hadde blant annet stripset strømkabelen til skjermkortet på en sånn måte at skjermkortet var kraftig bøyd. Bestekompisen min bestilte samme maskin og hadde veldig stygg coilwhine fra PSU'en sin, klagde på dette til komplett som sa at det hadde de ikke noe med å gjøre. Han måtte kjøpe seg ny strømforsyning selv.
Men ser man bort fra elending kundeservice så er dette oppsettet fint, anbefaler deg å tilpasse pakken ved å fjerne windows programvaren(om du er kyndig nok til å laste ned å installere selv) og kjøpe deg en m2 lagringsbrikke i tillegg.
Kan hende det kan lønne seg å vente 22 dager, da er det "black friday" på komplett.
Sjekk nedtellingen her: komplett.no - Black Friday - årets prisfest
=42
Trådstarter
8 1
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Kan hende det kan lønne seg å vente 22 dager, da er det "black friday" på komplett.
Sjekk nedtellingen her: komplett.no - Black Friday - årets prisfest
Vis hele sitatet...
Hmm, du er inne på noe der!

Noen som vet om det pleier å være bra tilbud på komplette PC'er?
Ja det bruker å være billigere å kjøpe de der på tilbud enn å kjøpe delene separat å bygge den selv.
Jeg ville vurdert og bygge selv, evt kjøpe ett av pakkene som inneholder det meste av deler. Det finnes mange gode guider på nettet som vil hjelpe deg.
https://www.youtube.com/watch?v=0bUghCx9iso viss det ikke er helt uaktuelt så kan du sjekke denne (random video) så vet du litt hva du har i vente og om det er noe du vil prøve deg på.
=42
Trådstarter
8 1
Takk for tips!

Men har bestemt meg for å gå for den komplette PC'en i førsteposten!

Er det noen deler som burde byttes ut eller legges til her folkens??
Sist endret av =42; 3. november 2016 kl. 20:24.
Ville ha lagt til en 3tb hdd for lagring, ellers helt kurrant pc.
=42
Trådstarter
8 1
Tenkte å legge til 1TB HDD, tror det holder lenge for meg da jeg hadde 500GB HDD totalt på min forrige gamer pc.

Også tenkte jeg å droppe å ta med Windows som Ygg foreslo.

Hadde også vært flott med en CD leser!
M2 lagring utgjør et kjempe hopp i ytelse. standard ssd'er ligger på 500 mb/s på grunn av sata grensesnitte.
Med en m2 ssd så kan du nå hastigheter opp til 3000 mb/s, selv har jeg en 240 gb hyperx m2 ssd på 1400 mb/s og en samsung 850 500 gb på 500 mb/s, og jeg kjøpte min fra komplett ferdigbygget som du. Bare at jeg ville ha overklokkingsfunksjon på cpuen og vannkjøling på gpuen og cpuen. Så jeg måtte bytte til en større strømforsyning og, om du ikke vil kjøpe separat lydkort så har msi sine hovedkort imponerende lydutgang
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Bedre ytelse ja, men ikke nødvendigvis merkbart dersom bruksområdet ikke krever raskere disk.
Jeg ville heller valgt en kraftigere PSU, slik at du er sikret ved en senere anledning når du skal oppgradere, så slipper du å kjøpe 2 ganger. Foruten kabinett så er nok strømforsyneren en komponent du kan ha svært lang tid(hvis man ser bort ifra ytre påvirkninger og prematur død)