Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2747
Jeg driver en bedrift som har 23 ansatte. Ingen av de ansatte har sitt mobilabonnement stående på bedriften, og vi ser etter en sentralbordløsning hvor vi kan legge inn de ansattes telefonnumre, uavhengig av hvilken operatør de har, som brukere i sentralbordløsningen. Deretter ønsker vi å sette opp svargrupper og flere hovednummer som linkes til de forskjellige ansatte. Vi er på utkikk etter en løsning som kun tar betalt per bruker og ikke per hovednummer/viderekoblingsnummer, da vi vil ha flere hovednummer enn ansatte. Vi ønsker heller ikke å ha en ekstra kostnad pr minutt osv, men kun en kostnad per ansatt hvor vi kan ha så mange hovednummer/viderekoblingsnummer vi vil uten oppstarts- og minuttkostnad for innkommende samtaler (de ansatte har jo allerede en operatør i dag). Er det noen aktører som tilbyr dette? Forslag settes stor pris på!
Mitel, tidligere Aastra Telecom, har kanskje en løsnng.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er interessert i en lignende løsning til å erstatte dagens løsning med hussentral. Har du funnet noe som kan være brukbart?
Telenor tilbyr sentralbordløsning. Vi bruker det hos oss, funker helt greit :-)
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
For trådstarter vil en hussentral fra f. eks mitel være en god løsning.
Med en SIP trunk mot offentlig telenett kan hele sentralen være softwarebasert.

Ønsker man ikke hussentral er man mer avhengig av operatør, som mobilt bedriftsnett fra Telenor eller tilsvarende fra telia. De krever imidlertid at alle telefonene er hos dem og er eid av bedriften.
Her finnes det en kalkulator som kan være behjelpelig for å regne ut hva som blir mest prisgunstig

http://www.digi.no/bedriftsabonnement

Dipper er nok det billigste for dere om bedriften ønsker en sentralbordsløsning. Det fordrer at dere overtar de ansattes nummer. Smal sak for en bedrift. Gunstig for den ansatte.

http://www.digi.no/artikler/vi-har-k...drifter/363888
Sist endret av voktern; 25. november 2016 kl. 17:15.
Kan varmt anbefale Dipper som leverandør. De kommer godt ut prismessig og har en utrolig behjelpelig support. Da posten rotet vekk SIM-kortene våre så sendte de like godt en ansatt med nye til kontoret. Nå var det da de var helt nye, så det er nok ikke helt sånn nå om dagen, men de to gangene jeg har vært i kontakt med dem per telefon etter det så har de løst saken fort. Den beste leverandøren er den du ikke helt merker at du har, og Dipper er absolutt det. En stor perk med Dipper er at du enkelt kan endre abonnement etter forbruk, og spare ganske mye penger. De kommer med anbefaling basert på bruk, og alt du trenger å gjøre er å godkjenne dette i webgrensesnittet.

Hvis en leverandør på bedriftsmarkedet opererer med bindingstid så er det bare å kaste de på dør.
Jeg hadde valgt sentralbordsløsning fra telenor. Da kan du med få tastetrykk gå inn i min bedrift og gjøre de fleste endringer selv, uten å ha behov for å ringe kundeservice. Samtidig som du har oversikten over bruket til de ansatte. Skulle det også være en slags krise, så er kundeservice åpent 24/7.

Det er den løsningen vi falt for på jobben min.
Er det ikke litt spesielt at de ansatte skal bruke egen telefon/abonnement i jobbsammenheng?
Uvaksinert 👍
Har dipper fått mulighet for å sette over uten at man ringer inn på hovednummeret?
Teletopia har en ren online løsning som ikke fordrer at kontaktene i sentralbordsløsningen er tilknyttet samme leverandør. Du kan enkelt sette inn grupper og bruke så vel fasttelefonlinjer som mobillinjer. Har ikke administrert det så mye, men på mitt tidligere arbeidssted brukte vi dette for å administrere supporttelefonen på kveldstid og helg.