Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 936
Sjekk ut linken!

https://www.crowdsupply.com/design-shift/orwl

ORWL Secure Computer

The world's most physically secure computer. Comes with 8GB RAM, one secure key fob, and your choice of processor, storage capacity, operating system, and enclosure. Order during the campaign and receive a free aluminum carrying case.

Processor: Intel Skylake M3 (without vPro) or M7 (with vPro)
Graphics: Integrated Intel 515 chipset supports 4K output
Ports: 2X USB 3.0 Type C, 1X micro HDMI
Power: External power adapter connects to either USB 3.0 port
Memory: 8 GB
Storage: 120 or 480 GB SSD with automatic AES 256-bit encryption
Connectivity: Bluetooth 4.1, Wi-Fi a/b/g/n/ac
Operating Systems: Ubuntu and other GNU/Linux systems, Windows 10
Secure Microcontroller: MAX32550 DeepCover Secure Cortex-M3 with projected 6-month unplugged battery life
Authentication: NFC + BLE key fob and user password
Dimensions: 130 mm diameter, 30 mm height, 400 g weight
Sitat av stresser Vis innlegg
Sjekk ut linken!

https://www.crowdsupply.com/design-shift/orwl

ORWL Secure Computer
Vis hele sitatet...
ORWL sitter pris-og-ytelsesmessig mellom USBArmory og TALOS (som er overkill).

Og har gått igjennom ett par-tre runder med kritikk fra fagmessig hold.

Så ja. Løp og kjøp.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kvifor har du behov for det? Om du skal bestille droger er jo uansett største problemet ditt at du må oppgi ei adresse det skal sendast til - ikkje at politiet avlytter trafikken din.
Jeg bare liker konseptet og all sikkerheten rundt ORWL, men den er altfor dyr...
Sitat av stresser Vis innlegg
Jeg bare liker konseptet og all sikkerheten rundt ORWL, men den er altfor dyr...
Vis hele sitatet...
USBArmory ligger under en tusing, men den krever grei kompetanse for å kunne brukes.
Og flops'ene er rundt en fjerdedel av en rpi3.
Så hvis du er komfortabel med ssh inn til den og kjøre lynx (elns), så gå for det, men det er altså SW løsninger der ute som er enklere.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av stresser Vis innlegg
Jeg bare liker konseptet og all sikkerheten rundt ORWL, men den er altfor dyr...
Vis hele sitatet...
For at du skal få fornuftig sikkerhet må du nesten definere kva risikoen er først, og deretter ta steg for å minimere den risikoen. Å blindt kjøpe fancy gadgets og deretter oppgi navnet ditt i klartekst vil ikkje hjelpe deg for å sei det enkelt.

Ting vert ikkje automatisk trygt av å køyre på trygg hardware. Trygg hardware er eit hjelpemiddel for å unngå enkelte typer angrep.
Det er også litt suspekt at hele greia lister opp de som har bestilt en slik sak: https://www.crowdsupply.com/design-shift/orwl/backers

Man *skulle* tro at folk som bestilte slikt, hadde interesse av å ikke bli eksponert i full offentlighet.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Trygg hardware er eit hjelpemiddel for å unngå enkelte typer angrep.
Vis hele sitatet...
Hm, hvis vi ser bort fra Evil Maid (og USB- og PCI-DMA angrep direkte på fysisk maskin), så klør jeg meg litt i hodet mtp hvilke typer angrep hardware kan hjelpe mot, som software ikke kan.

Ikke at jeg er ekspert, så jeg lytter gjerne.
Sist endret av Desustraike; 29. oktober 2016 kl. 11:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Desustraike Vis innlegg
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Trygg hardware er eit hjelpemiddel for å unngå enkelte typer angrep.
Vis hele sitatet...
Hm, hvis vi ser bort fra Evil Maid (og USB- og PCI-DMA angrep direkte på fysisk maskin), så klør jeg meg litt i hodet mtp hvilke typer angrep hardware kan hjelpe mot, som software ikke kan.

Ikke at jeg er ekspert, så jeg lytter gjerne.
Vis hele sitatet...
Så... Vidarlo sier at trygg hardware kun er et hjelpemiddel for å unngå enkelte typer angrep, du lister opp to eksempler på sådanne. Hva er det du lurer på?
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hva er det du lurer på?
Vis hele sitatet...
Stort sett så lurer jeg generelt.
Hvorfor er jeg slik, hva er jeg, hvor går jeg hen, og er det i det hele tatt maskinvare som tar sikte på å motstå eksterne angrep, som selges til privat-personer?

Så ja. Jeg undres, på helt allminnelig GPP-nivå.