Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 836
Hvet ikke om denne skulle ligge under kjøp av harware men men.

siden det er så mange som spiller her så spør jeg følgende.
Pga senekuler og stive ledd i fingrene så vil jeg bestille meg en joystikk av ett greit merke,men jeg har ikke brukt sånne siden de første konsollene.

Så er det noen som kan gi meg ett tips til en grei en til Ca 500kr+-
Denne skal stort sett brukes til retrospill på linux så den bør fungere bra der.

kan også vurdere en pad bare den ikke er for liten,trenger litt mellomrom mellom tastene.Tastaturet blir litt knotete for meg nå.

Takker for svar
Innviklingshemmet
Logitech Attack 3 fungerer ypperlig i Supertux Kart i Ubuntu 11.10 uten noe trøbbel med installering av drivere o.l.
Den koster vel rundt 250,- kr, så blir kanskje litt enkel for deg. Selv syns jeg den har alt som trengs, og veier ikke for lite så den glipper når man spiller. Anbefales!
Jeg ville heller gått for en gamepad.

Jeg bruker selv en PS3 kontroller til PC'en, og det fungerer ypperlig.
Trådstarter
Har faktisk både tastatur og mus fra logiteck og er fornøyd med disse.
Men fyr på,kan dra prisen opp litt for bedre spillfølelse/kvalitet
men knottene må ha litt mellomrom
Jeg bruker også PS3 kontroller på PC, dette når jeg spiller GTA da.

Så hvis du allerede har en PS3 kontroll får du brukt denne til datamaskinen din kostandsfritt.
Tatsunoko vs Capcom Fighting Stick er vel an av de beste på markedet slik jeg har forstått. Men hori rearcade 3 (PS3) er den eneste jeg har brukt. Denne skal visst også være fullt mulig å bruke på PC.

Edit: Disse er ment til fightning spill og old-school arcade spill.
Sist endret av etse; 29. mars 2012 kl. 20:18.