Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1004
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har tilgang på frø, men har ikke peiling på hvordan man planter.


Orker noen å dele linker eller skrive en liten guide (Hvordan? Hvor lenge? Er det bare å dytte frøene nedi jord?)

Takker for svar!
Du burde gå for autoflower iallfall. Og ikke plant rett ned i jorda men i potter. Hvor lenge vet jeg ikke, hadde 8-10 stk autoflower ute et år og var ikke verdt det synes jeg.
Plant de inne i små potter i mai, og plant de ut så fort nattefrosten har gitt seg.
Du bør lage et blomsterbedd med egen jord for best resultat.
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Du burde gå for autoflower iallfall. Og ikke plant rett ned i jorda men i potter. Hvor lenge vet jeg ikke, hadde 8-10 stk autoflower ute et år og var ikke verdt det synes jeg.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke rett i jorda, men i Potter?

Jeg hadde de rett i jorda ifjor jeg også og jeg syns heller ikke det ble noe særlig ut av det.
Enklere, ellers må du grave bed å fikse drenering osv. Tror det er enklere å ha kontroll om man har det i potter også.
Sitat av Bæbæbæ Vis innlegg
Hvorfor ikke rett i jorda, men i Potter?

Jeg hadde de rett i jorda ifjor jeg også og jeg syns heller ikke det ble noe særlig ut av det.
Vis hele sitatet...
Er vel pga bakterieflora, PH i jorda og slikt. Om du har de i potter med egen jord, kontrollerer du alt selv.
Selv hadde jeg valgt å grave et stort hull, og legge en stor plast-sekk (type den du sorterer plast-avfall med) og fylt den med jord. Blir vel som en billig potte.
Hvilke frø har du tilgang på og hvor i landet skal de dyrkes?

Om det er frø fra en pose grønt er de som regel ikke autoflowers og kan ikke plantes ute her til lands. De er avhengige av 12t mørke pr dag for å gå i blomst og det er utpå høsten. Deretter skal de blomstre et par mnd, dvs de rekker ikke bli ferdige før fukt eller frost tar dem.

Autoflowers med kortest mulig blomstringstid og som er motstandsdyktige mot mugg er det som funker best her. Ihvertfall på Vestlandet.. Dette er som regel mindre strains som gir mindre yield. For å få dem ferdigblomstret i tide (august) bør man plante dem i mindre potter inne noen uker før de plantes ut. Under lysrør eller i vinduet.

For å spire frøene legger du dem i et glass romtemperert vann til de synker til bunn (15-30 timer). Deretter legger du dem mellom flere lag godt fuktet papir på et fat med en bolle over. Gjerne på baderom med temp på 23-25c.

Hold papiret fuktig ved å spraye litt vann med sprayflaske når det tørker (ikke klissvått, men fuktig). Etter 2-3 dager kommer det en rottapp ut og den plantes i jord med 3-4mm jord over seg. Jorden fuktes med sprayflaske, skal ikke være masse vann.
Sist endret av veidemann; 10. april 2021 kl. 23:45.
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Plant de i et lite drivhus utenfor( sånn som jordbær settes i starten ) de trives i varme og høy luftfuktighet. Senere på sommeren med varme så kan de vokse fint.
Norge har ikke riktig klima for å plante Cannabis planter utenfor dessverre..