Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5461
Nytt Proghouse prosjekt jeg har jobbet med de siste ukene.
Tar gjerne mot kritikk, spesielt siden jeg prøver nye stereo settings

One Mor3
Sitat av Antonymus Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk takk
Men for å svare på TS, nå var låta mye bedre nå enn på Urørt, da stereoen ble rotete på Urørt.

Nice work, satt som et skudd
Beaten er litt enerverende.. hihatene er veldig fremtredende og lite dynamiske, og så er det ikke snare/clap på 2 og 4, bare de forslagene? Det er et godt utgangspunkt, men det er liksom ikke noe fremdrift i beaten, det groover ikke. Prøv å ton ned hihatene litt, kanskje litt kortere samples, og la dem gå mer på offbeat, og få på no claps eller snare på 2 og 4. Prøv deg også frem med perk, se om du kommer opp med noen patterns som gjør beaten mer interessant. Lag flere lag, varier beaten med å ta inn og ut elementer.

Ellers kan du sikkert ha litt fler elementer i låta som hjelper progresjonen, noen nye pads, stabs, swells, plucks eller FX-lyder, bare pass på å være flittig med å EQ vekk unyttig frekvenser så det ikke blir masse frekvens og fasetull.

Jobb videre med det, kan bli kult!
Thx Skal forsøke og jobbe mer med det
▼ ... flere år senere ... ▼
Etter mye om å men og lite tid bak knapper å synther å studioarbeid det siste året, klarte jeg endelig å finne tid til å ferdigstille denne Progressive huslåta.

Brain Carpenter - Semi conductive 1

Konstruktiv kritikk tar jeg selvfølgelig mot med takk
Håper det smaker.
Ett godt stykke arbeid!
Når det er sagt så synes jeg at det høres ut som to forskjellige sanger.
Jeg ville forsøkt å blande de to forskjellige delene av sangen mye mer sammen. Det er i praksis ingen reell buildup og dersom denne ble spilt på et dansegulv for noen som ikke har hørt den før så vil det høres ut som en dårlig overgang mellom to sanger.

Etter å ha hørt gjennom en gang til så vil jeg si at jeg digger basslinjen og sangen er helt konge de første minuttene. Men så virker det som om du får dårlig tid og flyten går i stykker.
Det virker nesten som om det er to forskjellige personer som har laget første og andre halvdel.

Fra droppet/takeoff høres det mer ut som du går fra <sett inn subsjanger>house til <sett inn subsjanger>techno og det dype lydbildet du har bygget opp blir ødelagt.
Sist endret av random105675; 29. august 2020 kl. 10:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Rosander Vis innlegg
Ett godt stykke arbeid!
Når det er sagt så synes jeg at det høres ut som to forskjellige sanger.
Jeg ville forsøkt å blande de to forskjellige delene av sangen mye mer sammen. Det er i praksis ingen reell buildup og dersom denne ble spilt på et dansegulv for noen som ikke har hørt den før så vil det høres ut som en dårlig overgang mellom to sanger.

Etter å ha hørt gjennom en gang til så vil jeg si at jeg digger basslinjen og sangen er helt konge de første minuttene. Men så virker det som om du får dårlig tid og flyten går i stykker.
Det virker nesten som om det er to forskjellige personer som har laget første og andre halvdel.

Fra droppet/takeoff høres det mer ut som du går fra <sett inn subsjanger>house til <sett inn subsjanger>techno og det dype lydbildet du har bygget opp blir ødelagt.
Vis hele sitatet...
Kunne ikke si meg annet en ganske enig på det meste av kritikken du kom med, så har brukt litt mere tid å tålmodighet.
Nå er det godt mulig jeg blir å gjøre hele tracken om til Live Performance i FL.Studio da jeg har en del MIDIutstyr men det får tiden vise.
Inntil videre kunne jeg trengt noe mer feedback på selve lydbildet, alt ifra dynamikk til trøkk å volum
Brain Carpenter - Semi Conductive 1.1
Brain Carpenter - Semi Conductive 1.1

Denne var DIGG å høre!. Hører på igjennom hodetelefoner(DT 770 pro 80amp) og kan rett å slett ikke klage på noe. Bassen er akkuratt passe for meg, hihat helt ok, effekter er bra!. Mystisk og dyp melodi! Skulle gjerne hatt en laaaaaaang version

Lag mere Eyeamare for dette var for meg helt supert!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Godless Vis innlegg
Brain Carpenter - Semi Conductive 1.1

Denne var DIGG å høre!. Hører på igjennom hodetelefoner(DT 770 pro 80amp) og kan rett å slett ikke klage på noe. Bassen er akkuratt passe for meg, hihat helt ok, effekter er bra!. Mystisk og dyp melodi! Skulle gjerne hatt en laaaaaaang version

Lag mere Eyeamare for dette var for meg helt supert!
Vis hele sitatet...

Takker for feedback, kult at du nevnte listeningdevice med merke den er nå lagt ut på Soundcloud her



Har som sagt planer om å kjøre liveperformance å kanskje implentere sammen med noen av de andre prosjektene mine i fremtiden, da kan det hende det blir en lang live deeptech mix etterhvert
Time vil shåvv
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nytt værk for dere som liker det Brain Carpenter - Shattered