Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  343 65925
Alle mortal kombat spillene!

Fighter-spill

Finnes til: SNES, PS1, PS2, xbox, n64, GBA, Sega Genesis



Might & Magic 6

RPG- spill

Finnes til PC. (obs. gammelt spill)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er tydeligvis bred enighet i FFVII's brillianse, men jeg vil ta meg tid til å nevne etterfølgeren til dette mesterverket.

Tittel: Final Fantasy VIII (8)

Konsoll: Playstation og PC

Sjanger: RPG

Squaresoft la som sagt gullegget med forgjengeren som var det første spillet i serien til Playstation konsollen. Det er kanskje mange som vil si at de ble skuffet av denne oppfølgeren, det har jeg i hvert fall fått høre ofte, men dette spillet har minst like mye å stille opp med som FFVII.

Du møter en 17 år gammel kadett, Squall Leonheart, i opptakten til den avsluttende eksamen for å oppnå tittelen "SeeD" en spesial styrke tilknyttet Balamb Garden. SeeD's fungerer som leiesoldater for å opprettholde økonomien til sine Garden's, men det kommer senere frem at hensikten med SeeD styrkene var en helt annen. SeeD's utdannet fra Balamb Garden bruker Guardian Forces (summons) for å kunne magnifisere kreftene sine og bruke magi. Squall er en ensom ulv med en ukjent fortid, han er i konstant konflikt med sin erkerival Seifer. De to rivalene kjemper med et våpen kalt Gunblade, en kombinasjon av sverd og pistol. Junction-systemet som tok plassen til Materia-systemet fra FFVII fungerer godt og grafikken har tatt et par steg i riktig retning. Som forventet av ethvert Final Fantasy spill er musikken uten sidestykke og historien avhengighetsskapende. Det er også et veldig utbredt kortspill i spillet som er skremmende underholdende.

Final Fantasy VIII er å anbefale for alle som er villig til å ta opp et spill med grafikk som forlengst er forbigått, men som garantert vil levere en spillopplevelse man sent vil glemme.
Den lengste reisen + drømmefall. same shit, two stories (Norsk produsert = norske navn. Ikke no longest journey her)

Plattform: PC

Sjanger: løpe rundt og årne å styre.. husker ikke hva sjangeren kalles. for sent på kvelden for slikt.
Poenget er hvertfall at man har forskjellige oppgaver som skal løses på din vei for å redde jorden fra sin undergang. Finner ut alt du vil med et google søk.

Anyways. Den lengste reisen har en sinnsykt bra story (både 1 og 2), men Drømmefall mangler desverre litt av magien som enern har og den er også litt for kort. Klarte å runde Drømmefall på 2 dager, mens jeg brukte flere uker på Den lengste reisen, og Drømmefall mangler også noen sikkelige tricky steder. Ta deg 10 min og du har skjønt cluet med de fleste plassene og du må bare smøre deg med litt tålmodighet for å få gjort det.
Der har Den lengste reisen truffet bedre og man må sikkelig vri hjernen noen steder for å klare å komme seg videre (uten å ha Syberia 2 effekten, hvor man bare får lyst til å knuse pcen i frustrasjon over 10 timers feiling i strekk og ender i garagen med et tau rundt nakken)
Man har masse variasjon i spillene ved å måtte hamle opp med forskjellige personligheter og "bosser" og man veksler mellom de to verdnene Arkadia og vår egen verden.

Minuset med spillet må være samtalene man har. Det er lagt opp slik at når man prater med en person, så har man forskjellige valgmuligheter på hva man vil svare. Man kan velge å være snill eller frekk, godta det personen sier eller nekte etc etc. Men uansett hva man velger, så ender man opp med samme utfall uansett.
Noe annet som også kan være kjedelig til tider er også at man kan ende opp med mye gåing til forskjellige steder når man ikke er helt sikker på hva man skal videre. Men om man følger med på storien, så behøver man ikke å være rakettforsker for å komme seg videre.

Fantastisk underholdningsverdi på Den lengste reisen og Drømmefall og når man først har begynt å spille så har min ikke lyst til å slutte før man har runda det, og da er man skuffa fordi nr3 i rekka ikke er ute enda!
Sist endret av TechLash; 6. desember 2006 kl. 02:34.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Tittel: Command & Conquer (Også kjent som Tiberian Dawn)
Sjanger: Strategi
Utgivelse: Første gang i 1995
Platform: Playstation

Command & Conquer: Det hele starter med at spilleren får velge mellom en av to sider. Du kan enten være de FN-støttede GDI (Global Defense Initiative) eller du kan spille som terroristorganisasjonen Nod (Brotherhood of Nod). Før hvert oppdrag får man se en film og får deretter litt info om hva man skal gjøre for å få "Mission Accomplished", altså oppdrag fullført. Så er det bare å sette igang og bygge en base med de pengene du klarer å samle inn ved hjelp av "Tiberium Harvesters", som samler inn Tiberium til fabrikken din og du ender opp med penger. Fabrikker som produserer diverse kjøretøyer som tanks, hum vee's etc. er også greit å ha samt en "Barracks" der mennene på mystisk vis popper ut en etter en ettersom du betaler for dem. Også blandt soldatene kan du velge mellom forskjellige styrker. En annen viktig (om ikke livsviktig) ting å bygge er forsvar. Uten et godt forsvar blir man lett knust (med mindre man spiller mot en easy npc). Det man hele tiden må passe på mens man bygger er pengene dine (selvfølgelig) og strømmen din. Uten strøm fungerer heller ikke forsvarsmekanismene dine og som sagt, så er det viktig å ha en godt beskyttet base. Etterhvert som man kommer lenger i spillet kommer man til nye spennende oppdrag der man f.eks. kanskje bare har 3 biler og noen få folk og skal knuse motspillerens base.
En annen ting som er nyskapende i denne sjangeren er de masseødeleggelsesvåpnene som er blitt lagt til i dette spillet. GDI har en Ion-Canon (en blå laserstråle med destruktiv kraft), mens Nod har en Nuclear Missile (Atombombe). Disse kan man bruke hvert 5. eller 10. minutt (husker ikke helt) og er helt klart med på å bestemme om man vinner eller taper.

Tittel: Covert Operations
Utgivelse: Første gang i 1996

Covert Operations; Er tilleggspakken til Command & Conquer og inneholder 15 nye oppdrag og fire "hemmelige" oppdrag. Alle disse hemmelige oppdragene er uavhengig av noen sammenhengende historie og kan derfor spilles når som helst. Tilleggspakkens hemmelige oppdrag førte med seg mange timer med moro (hvertfall for meg) og ga deg nye muligheter å knuse fienden på.

Positive sider:
* Mange forskjellige oppdrag
* Spennende og utfordrende oppdrag
* Nyskapende
* Flerspillermulighet (ikke på playstation da, såvidt jeg husker)
* Meget bra grafikk (på den tiden)

Negative sider:
* Litt få forskjellige kjøretøyer og menn

Konklusjon: For meg er hele Command & Conquer serien eksepsjonelt bra og er en klar favoritt når det gjelder sanntidsstrategispill, men må jeg velge en favoritt i serien må det bli Tiberian Dawn. Gudene vet hvor mange timer jeg som 9-åring tilbrakte foran tvskjermen med dette spillet. Hvordan man bare kunne plassere troppene akkurat slik man ville og beordre dem rundt. Dette spillet står meget høyt hos meg hvertfall
Og for dere som ikke har prøvd det; kjøp, last ned, lån av en kompis, men for guds skyld prøv spillet som startet det hele.
Sist endret av kosepaa; 6. desember 2006 kl. 04:18.
The Neverhood

Utgivelsesår: 1996
Sjanger: Adventure
Platform: PC


http://www.racketboy.com/retro/neverhood.jpg

Spillet består av hundrevis av små animasjonsklipp som er satt sammen til et "point'n click" -system. Du styrer karakteren Klaymen(som sett ovenfor). Du blir satt i en merkelig plastelinaverden hvor du skal løse diverse oppgaver, utrolig vanskelig faktisk. Spillet bærer en humor som jeg ikke har funnet igjen i noen andre spill. Karakterene som blir presentert i spillet er hysterisk morsome:

Klaymen

Klaymen is the protagonist of the story. You lead him on his adventures through The Neverhood, solving puzzles and getting out of tough scrapes. He is a curious, cheerful klay being and a friend of Willie Trombone. Klaymen is the hero of the Neverhood, and also to Planet Idznak. He saves the creator of the Neverhood, Hoborg, from his long, solid sleep and ruins evil Klogg's plan. After some time, Klaymen is called to the Planet Idznak by a Skullmonkey, Jerry-O. He soon finds out that Klogg went to Planet Idznak to fulfill his plan of revenge against the Neverhood. Klaymen frees the skull monkeys from Klogg's evil reign and destroys the Evil Engine No.9.

Klogg

Klogg is a klay creature created by Hoborg for companionship. Although originally just greedy, after stealing Hoborg's crown Klogg became downright sinister. He will stop at nothing to keep you from completing your quest. In the end, his plans fail after he accidentally shoots himself with a giant cannon, knocking him off of the Neverhood(he ends up landing on the planet Idznak, created by Hoborg's younger brother Arven).

Hoborg

Hoborg is the creator of The Neverhood. He also gave life to Klaymen and the evil Klogg. The name Hoborg means 'Big Heart'(referenced in the Hall of Records). He, with Willie Trombone and Big Robot Bil's help, went through a harsh journey and got the finest klay (or clay, if you prefer) in the universe. This klay could last for ever, and was perfect to make the Neverhood. The first son he made was Klogg, but Klogg wanted to be the ruler and took Hoborg's crown. Without the crown, Hoborg went into a deep sleep, lifeless. Luckily, one life seed escaped Klogg's attention. Willie took this seed, which grew into Klaymen, the hero who would save the Neverhood from Klogg's evil reign. Later, Klaymen got the crown back and returned it to Hoborg's head. Hoborg was pleased and made many more sons with the remaining life seeds.

Willie Trombone

Willie Trombone is Klaymen's dim-witted friend and informant throughout the game. Willie is afraid of Klogg and really wants to help Klaymen, but ends up dropping a flower pot(where he got the flower is anyone's guess, possibly from the great comet Pyrageorge in the Hall of Records) on Klaymen's head.

Big Robot Bil

Big Robot Bil is Willie's robot pal. He is humongous, metal, very creaky, and just wants to hold his teddy bear. He was one of the robots that Ottoborg created. There were three of them, Appie, Togor and Bil. Bil was good at building. When Ottoborg's world broke apart, Bil met Willie Trombone. Then they met Hoborg, and helped him to find the finest klay in the universe. In gratitude, Hoborg gave Bil a blue teddy bear. Bil loved it. Willie and Bil stayed in Hoborg's world called The Neverhood, after Hoborg finished it. But Klogg took over Neverhood and he trapped Bil in a sort of prison. He also turned Bil bad, by pushing a lever from 'good' to 'bad' inside Bil's body. Soon Klaymen came to rescue. Bil's good nature was restored and Bil got his Teddy back. But Klogg was watching, he sent the Clockwork Beast to stop Klaymen. Bil defeated the beast with Klaymen's help. But Teddy was broken by the beast with its Bear Retrieval Units. Klogg wasn't satisfied yet, he fired the cannon and blew a hole on Bil's body, soon he fell out of the Neverhood along with Willie. Willie appeared in Skullmonkeys, the second game of Neverhood, and Bil was left on The Neverhood to protect it until Klaymen got back.

Bear Retrieval Units

The Bear Retrieval Units are sent out by the Clockwork Beast to retrieve Bil's blue bear. They are eyeless, beaked, skinny creatures similar to pterodactyls who wear red hats and drive in a roofless car with a harpoon gun In the Neverhood theme they are referred to as the crit units.

Clockwork Beast

The Clockwork Beast is a mechanical beast created by Klogg to protect his castle. It's about the size of Big Robot Bil, and looks similar to the Bear Retrieval Units, expect for its two cyborg eyes and other mechanized features. It was released once to try and stop Big Robot Bil from entering Klogg's castle. It knocked down Bil and ripped off his blue bear's head. Bil got angry and defeated the beast by knocking it off of the Neverhood with his built-in springs.

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Neverhood
Vis hele sitatet...

Spillet blir kanskje bedre beskrevet i en annen post jeg fant her:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...915#post718915
Final Fantasy VII (7) til PC/PS1.
Utgitt: 1996 til PS1 og 1998 til PC.

Det er begynner å bli mange år siden jeg runnet dette sist, men jeg har fortsatt mange gode minner fra det. Gameplay var veldig spennende og grafikken var bra for sin tid, men det som virkelig gjorde spillet så utrolig bra var musikken. Musikken skapte en utrolig stemning som jeg ikke kan beskrive.
Jeg sitter fortsatt ofte å hører på diverse soundtracks fra spillet. Og som sikkert mange vet, kommer det FF7 til PS3 også, som er en av de eneste grundene til at jeg kommer til å kjøpe ps3.
Som sagt, Nobuo Uematsu som komponerte musikken var den som gjorde spillet så bra som det var.

Flere eldre spill jeg kan anbefale:
The Neverhood, Sam and Max 2, Day of the Tentacle.

Nyere spill jeg likte godt:
HL1+2, Alle GTA spill fra Vice City og oppover, Gothic 3, Garrys Mod
Sist endret av Cheese; 7. desember 2006 kl. 15:16.
Rett meg hvis jeg tar feil, men Square-Enix har ikke gitt noen uttalelser om FFVII vil bli gitt ut til PS3. Men de har heller ikke avkreftet ryktene...
Anelse offtopic: PS3 har en mulighet der man kan laste ned PS1-spill for så å legge de over på PSP. Disse spillene kan IKKE spilles på PS3 til dags dato, men det er meget mulig man får den muligheten med en patch.

Mitt favorittspill: Super Mario World
http://www.freakforum.nu/forum/showp...9&postcount=11
Whatever the man says
Sitat av uLLdott^
Anelse offtopic: PS3 har en mulighet der man kan laste ned PS1-spill for så å legge de over på PSP. Disse spillene kan IKKE spilles på PS3 til dags dato, men det er meget mulig man får den muligheten med en patch.

Mitt favorittspill: Super Mario World
http://www.freakforum.nu/forum/showp...9&postcount=11
Whatever the man says
Vis hele sitatet...
Vet det er offtopic, men det var snakk om en eventuell remake. Ikke enda en release av den gamle PS1 versjonen...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Favoritt spillene mine

-Neverwinter nights 2, spiller det ikke så mye nå da siden jeg venter på at en server skal kjøre"hoved" modulen.
-Battlefield 2142, spiller ganske mye av det nå, men når nwn 2 serveren som jeg følger med på starter å kjøre hoved modulen isteden for test module så blir vel 2142 litt mindre spilt.

Jeg spilte noe gw noen dager siden, men jeg sluttet men jeg enda hadde de sosiale livet mitt i god behold, eller før jeg mistet det helt. Ble avhenging, måtte tvinge meg sjøl til å slutte.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ok siden denne ikke ikke er kommet ennå, så får jeg ta den da:

Legend of Zelda: Twilight Princess

Adventure
Nintendo Wii
http://i39.photobucket.com/albums/e158/lille_karbonade/link.jpg
Liker ikke å røpe for mye av spillet til folk som vil planlegger å begynne å spille det, men tråden tvinger meg jo litt til å fortelle det. So: Etter min mening det beste Zelda spillet som er kommet. Spillet går fremdeles ut på at du skal, etter mye om og men, redde verden (også kjent som landet Hyrule), og den vakre (faktisk, på wii) prinsessen Zelda fra en ond mann kalt Ganondorf. Du styrer en gutt ved navn Link (eller hvilket som annet helst navn du måtte finne på å kalle han), som "the one chosen by the gods". Du er utstyrt med en av tre biter av "the Triforce" som er summen av kraften til gudene som en gang skapte verden. Ganondorf har en bit og Zelda har den siste. Med denne kraften i din besittelse får du gjennom spillet hjelp og rettledning av forskjellige guder og krefter og god knows what. Du får stadig nye gadgets som må brukes klokt i et spill som er nesten like mye hodebry som action.
http://i39.photobucket.com/albums/e158/lille_karbonade/gameplay.jpg
Twilight Princess har, i forhold til f eks Majora's Mask en historie som er så bra at det er til å grine av. Et av de beste spillene i 2006 etter min mening, og ett must for folk som digger Zelda.

Spillet er sluppet for både GameCube og Wii, hvor den største forskjellen er at på Wii har du en supercalifragilisticexpialidocious genialt utviklet håndkontroll, mens du på GameCube må spille slik vi alltid har gjort
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Tittel: Supreme Commander
Sjanger: Strategi
Plattform: PC


Ettersom dette spillet ikke er kommet ut ennå baserer jeg uttalelsene mine på en kompis som spiller betaen, previews og generelle rykter. Dette kom jeg fram til:

Pluss: Sinnsykt bra, oppfølgeren til Total Annihilation, fet intro.

Minus: Ingen, men mindre man syns det er dumt at alle andre som lager strategispill vil gå konk pga Supreme Commander.
Championship Manager / Football Manager

Originalen som ble kopien. CM-serien var lenge uutfordret som det beste managerspillet. Så gikk det noen konkurser og kontrakter utgikk. Football Manager oppstod og alle de virkelige tilhengerne av spillet fulgte denne. CM er i dag en bleik og rett å slett dårlig pakke, mens FM virkelig fungerer.

2006-versjonen ble jeg aldri komfortabel med. Nå som vinterroen har senket seg er jeg i gang med 2007-versjonen, og den er bedre enn noen gang.

Spillene går utpå å styre en fotballklubb. Du kan ikke spille kampene (styre spillerne), men legge opp treninger, taktikk, laguttak, kjøpe spillere osv. Det dukker stadig opp flere funksjoner, og treninger blir viktigere og viktigere.

Andre spill jeg har spilt mye:Heroes M&M II og III, Red Alert og etterfølgerne, diverse ishockey, fotball og bilspill.
Favoritt spill, oppdatert

1.

Battlefield 2
EA/dice
PC

Egner seg best til multiplayer spill, LAN/internett.Spillet inneholder 3 "lag" USA,kina (pla) og mec. Fins mange forskjellige maps, hvert map er det 2 lag som sloss mot hverandre. Du styrer en soldat, på internett blir du automatisk satt på det laget som har minst eller hvis det er like mange blir det random, ellers fins det noen servere som bytter hele laget når 1 eller 3 runder er over. Hvert lag har forskjellige våpen, USA er mer accuracy basert mens kina og mec har våpen med mer kraft men dårligere accuracy. I spillet kan du også bruke bilder, apc, tank, fly, heli, aa gun, ground defense badge... Spillet inne holder "kits"
hva slags våpen og spesialiteter din soldat har, du velger dette hver gang du dæver og respawner.Special forces,sniper, assault, medic,support, engineer og anti-tank.

Selv digger jeg infantry, helst på wake island 07. Når det kommer til unlocks så bruker jeg det og standard våpna.

Jeg liker å spille de fleste kita , med et untak av support.

2.

Lord of the rings- return of the king
EA
PS2

Spillet går ut på at man spiller seg gjennom atter en konge. Spillet er basert på filmen.
Du styrer aragorn,gimli,legolas på en reise. (kan bare spille en av dem om gangen)
Gandalf i sin egen og sam og frodo i sin. Senere når du har ødelagt ringen kan du spille med de forskjellige karakterene på hvilket som helst sted du vil. Etter at du har ødelagt ringen unlocker du munti,pippin og faramir også.

Som en ringenes herre fan syns jeg det er et veldig bra spill. Elsker å drepe orker og sånt.

3.

Neverwinter Nights 2
Obsidian/Atari
PC

Dette spillet egner seg til både singleplayer og multiplayer, spørs om du har en bra singleplayer mod da. Selv foretrekker jeg multiplayer da. Du lager en karakter som du styerer der du velger rase (alv,menneske,dverg,halv engel,halv demon,halv alv,halv ork,hobbiy,gnom) Spillet inneholder innlagte "sub" raser som f.eks mørk alv. Utseende, klasse, skills (som feks å identifsiere ting, se folk som bruke stealth), feats (som for eksempel knockdown som slår folk ned i bakken)

Syns det er morsomt med fantasy og lignende, i nwn 1 spilte jeg mye på action servere men nå har jeg vel gått til rpg servere.

Er et til men jeg orker ikke å skrive mer akkurat nå.
Nå har jeg lest ganske fort igjennom hele denne tråden. Og jeg synes det er helt utrolig at Gears Of War ikke er skrevet om, ikke NEVNT en gang!! Det er jo tidenes spill!!(..Etter Zelda-Ocarina of Time)

Gears of War har kanskje den beste grafikken ever, og det fikk ikke 9,6 av www.gamespot.com uten grunn. Orker ikke skrive så jævlig mye om det, men kan ihvertfall si at det er ett av mine favorittspill og at det er et MUST for enhver spillnerd. Det er jævlig bra online-baner, og bra online opplegg(?). Så løp og kjøp. Dere kommer ikke til å angre ett sekund! det er helt villt :P
▼ ... noen uker senere ... ▼
Lomax

Spillet går ut på at du skal gå rund å bekjempe fiender. Spillet er 2D og er fra 1996 så grafiken er ikke den beste men mer enn brukbar. Spillet er noe ala raymond, bar mye bedre
Er vel en form for action spill.

Spillet er på PC (mulig PS1 også)

Mener dette er et kjempe bra spill (første spillet jeg prøvde tror jeg ) synes dette er mye bedre enn se fleste nye spill på Xbox360 PS2 osv.
Spillets tittel:
Call of duty 3

Spillets kategori:
FPS
Hva slags plattform:
Ps2, Xbox,Xbox360 og Pc

Hva er din mening om spillet.
Herlig spill som man nesten aldri går lei, men, MEN skal nevne at det er en stor fordel å ha internett å spille på nett med dette, fordi single playeren går man fort lei, men på nett er det utrolig morsomt.

Kanskje litt om hva spillet går ut på.(?)
Single playeren er forskjellige oppdrag du skal løse med dine medsoldater, artig, men for lett.

Multiplayeren er det beste med dette, utrolig morsomt, man kan være medic, rifleman, bazookaman, sniper mg-man osv. man kan kjøre tanks, motorsykkel og bil, og det kule med dette er at man kan få feks kompisn sin til å sitte baki bilen med mg'en og plaffe løs capture the flag er en bra multiplayer session som er like artig hver gang, krever mye sammarbeid.
Spillets tittel.
Starwars Galaxies

- Spillets kategori/sjanger.
MMORPG

- Hva slags plattform.
PC

- Hva din mening er om spillet.
Er i grunn helt greit. Var en del mere og gjøre før, men begynner og se bedere ut nå. har fått ny head dev som jeg har stor tro på at kan gi litt tilbake til spillerne.

- Kanskje litt om hva spillet går ut på.(?)
vel lev starwars verdenen mellom episode 3 og 4
▼ ... noen uker senere ... ▼
- Spillets tittel.
Battlefield 2

- Spillets kategori/sjanger.
First Person Shooter

- Hva slags plattform.
PC

- Hva din mening er om spillet.
Konge spill. Blir aldri lei av det. En true fan driter i buggene.

- Kanskje litt om hva spillet går ut på.(?)
Krig. Ta over flagga til fienden, drepe motstanderne, revive/heale/resuplye de på laget ditt pluss mye, mye mer
Zelda.

Zelda har jo en helt utrolig bra historie.
www.zelda.com;)
-Spillets tittel

Battlefield 2

-Kategori

Action/first person shooter

-Plattform

PC

-Hvorfor jeg liker det

I min tid har jeg vel bare spilt rpg,strategi og adventure. Følte for å prøve noe nytt og jeg hadde hørt bra ting om dette spillet. Jeg likte dette spilkle godt siden det var mye du kunne gjøre, men jeg endte opp som infantri på hardware servere.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
-Spillets tittel

Neverwinter Nights

-Kategori

RPG

-Plattform

PC

-Hvorfor jeg liker det

Jeg kjøpte dette spillet for 4-5 år siden etter at jeg hadde spillt det "litt" hos en venn.
Det started med en del singleplayer gaming med den med fløgende offesielle historien.
Etter noen måneder eller et år (husker ikke helt) så begynte jeg å spille online. Jeg rullet gjennom server til jeg fant en som jeg likte svært godt. Godt miljø, snille folk og bra omeråder og stabil server.

Selve spillet går ut på at du lager en karakter der du velger rase, portrett, klasse, alignment, utseende.

Du kan blande opp til 3 klasser. I orginal spillet er de topp til level 20, hvis du kjøper tilleggs back 2 får du til level 40. Hvor fort man kan gå opp level kommer ann på serveren, din kunnskap.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
-Spillets tittel

Lord of the Rings-The Two Towers/Return of the King

-Kategori

Action/Adventure

-Plattform

PC/PS2/XBox

-Hvorfor jeg liker det

Som en jernbakt ringenes herre fan er dette spillet tingen for meg. Det er basert på filmene, der du styrer legolas,aragorn,gimli (TTT) og legolas,aragorn,gimli,gandalf,frodo,sam (ROTK). Du spiller gjennom filmen i slag i filmen.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
-Spillets tittel

Kampen om Midgard 2-Heksekongen

-Kategori

Strategi

-Plattform

PC/XBox (noen jeg har glemt)

-Hvorfor jeg liker det

Ringenes herre fan. Kan velge hvor mange enheter som kan bli bygd. Du kan velge lag- mennesker, dverger,alver,angmar,mordor,jernagard. Hvert lag har sin sterkhet og forskjellige enheter. Helter er med i spillet, du kan alge egen.

Jeg liker store slag, jeg husket den gangen der jeg tok full pop. Kartet var fullt med fiender og mine soldater. Sammenstøtet var sikkelig stillig, spesielt når dverg helten min kom.
Sist endret av Arath.inc; 12. mars 2007 kl. 13:24.
▼ ... over en måned senere ... ▼
-Spillets tittel

Guild wars Prophecies/Factions/Nightfall/Eye of the north*

-Kategori

MMORPG

-Plattform

PC

-Hvorfor jeg liker det

Fordi det er så rått når du har satt deg inn i det. Velg en class og sett i gang. spillet er ikke slutt ved lvl 20 (max level) det er da moroa begynner med player vs player, guild vs guild, player vs envoierment, challenges .....osv.

Mine characters:
Artyro Akechi - Elementalist/monk lvl 20
Oblivion the lord - Warrior/monk lvl 20
Jokke the shadow Ranger/monk lvl17

*Eye of the north release i mai 2007
▼ ... over en måned senere ... ▼
Battlefield 2

Krig

PC
Sitat av Ad1
Battlefield 2

Krig

PC
Vis hele sitatet...
Dette synes jeg virker veldig svakt. Jeg håper for guds skyld at du har tenkt til å utdype dette innlegget mer senere i dag!


DotA(Warcraft III map)

Sjanger
Taktisk RPG

Plattform
PC

Hva det går ut på
Spillet er lagbasert. Det er fra 1v1 -> 5v5 spillere. Hvert lag har en base. Fra hver base sendes det små dyr som går slavisk mot det andre laget sin base. Du starter med å velge en helt som du skal bruke til å kjempe din vei sammen med dine små dyr mot de andre sin base og ødelegge den. Spillet spilles over runder på 30-60 min. Gjennom spillet får helten din erfaringspoeng som gjør at du går opp i levler og får nye skills. DU får også mer penger som du kan bruke på å kjøpe items som gjør deg kraftigere.

Dette er et spill man må spille med andre. Helst med noen du kjenner. Du kan spille alene med bots, men det er langt i fra like gøy. sistnevnte kan være greit for å bare prøve spillet muligens.
Sitat av Hyllekjeks
- Commandos 2 men of courage

- Strategi

- Hva slags plattform.
PC

- min mening
Det geniale med dette spillet er at det krever mye tenking, mye prøving og feiling og en god porsjon vold. Commandos spillene vil bestandig blir husket selv om eidos prøver så godt de kan å vaske ut tittelen.

- Spillet går ut på å lede en gruppe commandosoldater gjennom tyske linjer. Ta ut offiserer, sabotere tog og lignende. Alle soldatene har sin spesialitet, en er kjapp og en god tyv, en annen er grisesterk, en er bombe-ekspert, en er dykker, en er spion. Det som gjør dette spillet bedre enn de andre commandos spillene er hovedaklig størrelsen på spillet. Dette var 3 cd'er på tiden da 500mhz var mye og brettene er proppet med detaljer og ikke mist soldater.

Det eneste som trekker ned er Ai, soldatene du slakter er ikke spesielt smarte. Men hva forventes av et spill fra den tiden?
Vis hele sitatet...

100 % enig! Genialst spill. Har kommet til oppdrag 7 med å bare bruk fist + gag. Uten å bli merket også. Tok meg tid, men det var veldig morsomt. På sparket planlegging.


Spillets Tittel: Guild Wars

Sjanger: MMORPG

Plattform: PC

Hva jeg syns:

Etter noe surfing på net etter jul 05 fant jeg fram til guild wars, mmorpg uten måneds betaling! Noen dager senere snakket jeg om det i klassen og det viste seg at en i klassen min hadde spillet og ville bli kvitt det, jeg kjøpte det, og glad for det.

Har likt dette spillet siden det.

Gameplay syns jeg det er veldig bra, kule og bra klasser, kjempe bra historie. Grafikken syns jeg er ekstremt bra, den kreever veldig bra også. Jeg ville glatt gitt dette spillet en 5, eneste jeg syns er litt dumt er at det ikke er et sammenhengende omeråde som fleste andre mmorpg, men ellers er det konge.

Spillets Tittel: Grand Theft Auto (3,Vice City - de nyere GTA spillene)

Sjanger: ?

Plattform: PC/PS2?

Hva jeg syns:

Geniale spill. Oppdragene er greie men ikke så veldig bra historie. Muligheten for modding gjør det veldig bra syns jeg. Morsomt å gå klikk med hunter. Kom til vigilate mission level 99 med det beistet!

Spillets Tittel: Empire Earth

Sjanger: Strategi (real-time)

Plattform: PC

Hva jeg syns:

Dette er mitt favoritt strategi spill. Liker enhetene og tidsepoke opsettet sammen med slagene, digger å spre pest med prester.
Sist endret av Arath.inc; 12. juni 2007 kl. 10:02.
- Spillets tittel.
Super Mario

- Hva slags plattform:

Nintendo 64

-Min mening om spillet:

Det er dødsgemt! Jeg har sliti med å få 120 stjerner siden det kom ut, har 118 nå.
Av alle spill jeg har spilt, er Mario det eneste jeg ikke blir lei.

- Spillet går ut på:
Regner med at alle har spilt Mario, men det går altså ut på å ta bosser, få stjerner og redde Peach (prinsessa).
lol... du kan ikke hoppe på guildwars, og du kan ikke møte folk uttafor byene om du ikke tar missions... Gikk for over fra GW til WoW.

Jeg spiller ikke mye for tida. Henger bare på intærn og skummer vev
Sitat av crEpi
lol... du kan ikke hoppe på guildwars, og du kan ikke møte folk uttafor byene om du ikke tar missions... Gikk for over fra GW til WoW.

Jeg spiller ikke mye for tida. Henger bare på intærn og skummer vev
Vis hele sitatet...
Meningen med dette emnet var at du skulle fortelle om dine favoritt spill. Ikke kritisere, og så vidt jeg ser så er det bare kritisering i din post.

Jeg har ikke behov for å møte folk utenfor byen bortsett fra de som er i mitt lag. Hoppe er ikke akkurat et krav jeg stiller til slike spill.
Sist endret av Arath.inc; 12. juni 2007 kl. 11:37.
det kule på GW er at du bare kan ha 5 spells eller noe! ;D talentløst.. Ripoff WoW for å tjene penger..
Spill
Oblivion (the elder scrolls 4)

Sjanger
Rollespill

Platform
PC


Jeg liker dette spillet så godt fordi det er uendelig med muligheter og quest. Jeg spilte det f.eks i 70 timer før jeg i det hele tatt begynte med mainquestet. Man blir liksom aldri ferdig med spillet, jeg har spilt det ca. 90 timer på den 4 gamesaven min og har fortsatt masse å gjøre. Man finner alltid ut nye ting som er mulig å gjøre og det er alltid noen plasser man ikke har vært.

Når man går opp i level kommer det nye creatures og nye items, derfor blir det ikke kjedelig med at man får tak i de beste tingene helt i begynnelsen av spillet.
Zelda ocarina of time og alle gta spillene
Spill
Jade Empire
Sjanger
RPG
Konsoll
Xbox

Bra/dårlig


Alt er bra spillet er kjempekult,bra spillbarhet + at det holder lenge
Sist endret av Thagodfather; 12. juni 2007 kl. 23:40.
▼ ... over en uke senere ... ▼
1
Spill: Diablo 2
Platform: Pc
Sjanger: Rollespill

2
Spill: Football manager 2007
Platform: Pc
Sjanger: Sport

Klarer ikke helt å velge mellom disse.
Spill

Metal Gear 3: snake eater

Sjanger

Action

Konsoll

ps2


jeg liker alt med dette spillet, grafikk, historien + +
en ting som er litt dårlig er at det er litt kort men kommer vel helt ant på hvordan du spiller det.

OT: noen som vet om big boss(snake) fra 3èrn er big boss i 2èrn?
Spill: Sid Meier's Civilization 2.
Sjanger: Brettspill/Strategi.
Konsoll: PC.

Tidløs klassiker som jeg nettopp har hentet opp fra graven Verdt å prøve for strategifans.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Uten tvil hva som er mitt favorit spill.

Action Quake2 . Spiller det enda. Er en realtime mod til Quake2, som er laget for rundt 10 år siden av det samme som etterpå laga CS. Forskjellen er vel at i Action Quake2 går det ut på og eliminere alle på det andre laget. Alt har og Quake2 fysikk noe som gjør spillet raskt og fantastisk spennende.

Http://www.aq2world.com for mer info! Norske scenen trenger fler folk, vi begynner bli få!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nytt favoritt spill!

Tittel: Lord Of The Rings Online - Shadows Of Angmar


Sjanger: MMORPG


Konsoll: PC


Mine mening om spillet:

Første møte med spillet er fortryllende! Grafikken er ekstrem, jeg mener at det er den beste som nå er på markedet. Selv maskinen min klarer nesten alt på "high" og 2x anti aliasing. Vakrere grafikk har jeg aldri sett!

Spillet inneholder også en ekstremt god PvE del sammen med en overlegen historie (basert på the hobbit og ringenes herre bøkene, så med andre ord, finnes ikke bedre ) PvP delen er veldig liten og har ikke en "åpen" PvP del som f.eks WoW. Det skader ikke meg da siden jeg er mest interesert i PvE, er ikke så veldig glad i PvP.

Jeg ville glatt gitt dette spillet en 10/10. Ja, jeg finner faktisk ingen negative sider (for meg).

Miljøet er ganske "voksent", veldig forskjellig fra WoW miljøet. Og hvis noen hønsehuer prøve rå si at det er WoW kopi , så informerer jeg dere om at de fleste "nye" spill i dag har stjelt fra eldre systemer og spill.

Kan banne på at blizzard fikk mange av ideene fra D&D.

EDIT: Maskin:

AMD Athlon X2 4200 + 2,2 Ghz
2 GB RAM
Nvidia 7300 GT

(btw hadde langt fra dårlig fps)
Sist endret av Arath.inc; 4. august 2007 kl. 14:10.
Tittel: The Hidden : Source

Sjanger: FPS Førsteperson

Konsoll: PC

Min mening om spillet: The Hidden : Source er et utrolig kult spill. Det er et online spill, og det er to lag, men det er opp til 9 mot 1. Det er virkelig ikke så ille som det høres ut. Det ene laget er I.R.I.S, et slags SWAT team som skal drepe "The Hidden" - en "usynlig" fiende som også er styrt av en spiller. Legg merke til at jeg skriver "usynlig" med hermetegn, for han er synlig til en viss grad.
Han løper rundt med kniv, han overmennesklige krefter, og kan hoppe langt og henge på vegger. Når en person dreper "The Hidden" blir den spilleren Hidden neste runde, og vist Hidden dreper alle på andre laget så fortsetter han. Det er sjelden en finner folk som er gode nok til å ta 8 I.R.I.S folk

Det jeg synes er så utrolig kult med The Hidden : Source er at en vet aldri når en blir andrepet, og fienden er nesten usynlig og utrolig rask, noe som gjør kampene veldig intense og litt skremmende. Og selvfølgelig er gameplayet som "The Hidden" utrolig bra laget også. En kan kaste såkalte "pipebombs", en slags hjemmelagde granater, man kan hoppe rundt som en villmann (til man er tom for stamina ihvertfall, da må man hvile) og man kan bære med seg kroppene til dem man har drept og henge dem opp i taket eller på en vegg osv for å skremme de andre eller spare dem så man kan spise dem senere for å få mer liv.

The Hidden : Source er en GRATIS 3rd Party Mod til Half-LIfe 2 og kan lastes ned på www.hidden-source.com
Håper vi snakkes der, jeg går under nicket "crimeZ" så si hallo vist dere ser meg eller vist dere blir stille henrettet av en usynlig fiende med mitt navn ;P
Hva med Postal 2? Ingen som har nevnt det.

Det må nok være det mest underholdende spillet jeg har spilt. Bare rusle rundt i en liten by og gjøre oppdrag som f.eks og kjøpe melk. Det som er genialt med dette er jo at det rett og slett er bare sinnsykt voldelig. Jeg har ikke opplevd voldeligere spill, om det er noen som har gjort det, varsle!
tittel: devil may cry 3

sjanger: action

plattform: ps2/pc

veldig rått spill. jeg anbefaler det på det beste
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av hackespett
veldig rått spill. jeg anbefaler det på det beste
Vis hele sitatet...
Og hvorfor er det så rått?
Et lite utvalg:

Quake 3 Arena - Multiplayer FPS - Windows, Mac, Linux
Det mest intense og feteste online deathmatch spillet noen sinne. Men krever at man har ganske gode evner i spillet for at det skal bli skikkelig morsomt.

Super Mario Word - Platform - Super Nintendo
Det perfekte platformspill. Pent, morsomt.. en klassiker. Yoshi's Island ligger neste like høyt dog.

Wolfenstein - Enemy Territory - Multiplayer FPS - Windows, Mac, Linux
Genialt teambasert online FPS. Kastet bort utrolig mange timer med dette. Gjennomførte mission objectives, kult XP/belønningssystem. Og det er gratis

Akkurat nå spiller jeg Bioshock, og må si at det er en av de beste FPSene jeg har spilt på lenge. Utrolig bra gjennomført. Herlig grafikk (eneste jeg kan pirke på er varierende texturekvalitet)
-Spillets tittel
Elastomania (Elma)

-Kategori
2d motorsykkel spill

-Plattform
PC

-Hvorfor jeg liker det
Fordi det er et spill som er gøy hele tiden...
Også er det utfordrene og det er et spill jeg MÅ spille ca 1 time om dagen <3

Venter bare på Elastomania 2.0!!
▼ ... over en uke senere ... ▼
command and conquer 3 tiberium wars er genialt online/lan spill..
det er enda i barne fasen men de funker genialt..
en del bugs som f.eks. noe onlinere kaller DC-buggen.

spillere som ikke vil ha et "tap" på statsen sin drar rett å slett ut nettværks kabelen..
da får de en disconnect, da får heller ikke de som vinner kampen et "vinn" på sin stats..
dette er noe som florere på nette, det er ekstremt populært hos tyskere vell å merke..
det går også ann å se det på ranken om dem er DC folk eller ikke.. har de lav rank, men høy "vinn" så er de mest sannsynlig noen DC'ere.
NB. EA har endelig kommet med banlist på CnC3 å det er bare genialt da.. for da får vi endelig tatt ut dem som er sånn eller ikke..
det beste er nok bare å bite i det sure eple når mann taper..

mer info om spille.
www.commandandconquer.com

PS.. Hvor laste jeg ned Elma!! det er konge!!!
Sist endret av Kid_Suicide18; 24. september 2007 kl. 11:10. Grunn: må svare på det over :)
- Spillets tittel.
Guild Wars Factions (GWF)

- Spillets kategori/sjanger.
MMORPG

- Hva slags plattform.
PC

- Hva din mening er om spillet.
Morro man kan spille sammen, kreative quests etc. Bra man bare møter folk i outposts (noe som gjør det litt annerledes fra WoW)

- Kanskje litt om hva spillet går ut på.(?)
Gjøre ferdig missions og Primary quests....(Drepe Shiro) Tror de fleste vet hva dette spillet går ut på.
▼ ... over en uke senere ... ▼
- Spillets tittel.
Total War: Medieval 2

- Spillets kategori/sjanger.
Strategi

- Hva slags plattform.
PC

- Hva din mening er om spillet.
Skamgøy, spes i multiplayer men samtidig kjempe gøy å spele singelplayer og.
kan spelast om og om igjen. sidan ting skjer forskjellig kvar gang

- Kanskje litt om hva spillet går ut på.(?)
Du skal,Ved hjelp av militær og politisk makt, ta over verden
- Spillets tittel.
RuneScape

- Spillets kategori/sjanger.
Strategi

- Hva slags plattform.
PC

- Hva din mening er om spillet.
Beste spillet på internett!

- Kanskje litt om hva spillet går ut på.(?)
Et online strategispill. Veldig morsomt også
Counter Strike 1.6

Online skytespill

PC

Meningen er å få drept alle på motstanderlaget.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Counter-Strike:Source
Need for Speed serien
SA-MP (Grand Theft Auto: San Andras Multiplayer)
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av Skyfex
Et lite utvalg:

Quake 3 Arena - Multiplayer FPS - Windows, Mac, Linux
Det mest intense og feteste online deathmatch spillet noen sinne. Men krever at man har ganske gode evner i spillet for at det skal bli skikkelig morsomt.
Vis hele sitatet...

Hvorfor lager de ikke deathmatch FPS som Q3A lengre? UT-serien stinker og BF er vi lei av.