Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1601
Hei,

Har fått tilbud i en ny jobb som virker mer spennende og lønnsmessig gunstigere.
Nå har det seg slik at jeg planlegger å studere til sommeren, noe som vil si at jeg må si opp etter noen få måneder. Har jobb videre, så ikke økonomisk farlig om jeg takker nei.
Det jeg da lurer på er om det er veldig sleipt? Er det positivt å ha en arbeidsplass til på CVen, selv om det er veldig kort opphold eller er det bedre å ha samme arbeidsplass fram til sommeren?
Hva tenker dere?
Korte arbeidssteder er heller negativt. Ville beholdt jobben, men vært ærlig med andre arbeidsgiveren om at du har veldig lyst på jobben, men har valgt studier i stedet. Trofast og ærlig varer lengst. Og ny potensiell arbeidsgiver kan i fremtiden spørre; hvorfor valgte du først ny jobb for så å slutte der for studier.
Korte arbeidsforhold er ikke negativt synes jeg, så lenge det ikke er det eneste du har.
Det kan være mange grunner til et kort arbeidsforhold, f.eks. at du fant ut at jobben ikke var noe for, at du heller fant ut at på dette stadiet i livet ville studere osv.
Sleipt ovenfor arbeidsgiver? Nja, det er sånn verden er. Alle ønsker seg ansatte som er hos seg i 10+ år, men slike arbeidsforhold er ikke så normale som en tror i dagens samfunn.
Gjør det du har lyst til.
Hvis jobben krever opplæring i flere uker syns jeg det er noe sleipt av deg. Dersom arbeidsgiver ikke må investere stort med tid/penger for å lære deg opp taper vel ingen på det tenker nå jeg
Sist endret av curiositycat; 30. januar 2019 kl. 07:02.
Det er en kynisk verden så jeg hadde ikke bekymret meg så veldig for arbeidsgiver.
Ikke dermed sagt det er anbefalt, du har vel oppsigelsestid begge steder og må trolig si opp den nye jobben før du har begynt. Dårlig for CV og referanse, og ny arbeidsgiver kan fort komme til å sette deg til å koke kaffe istdet for å kaste bort tid og ressurser på deg.