Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  331 41139
Da var det vel kanskje på tide med en Battlefield 4 tråd da
Battlefield 4 kommer ut den 29.10.2013, og jeg er vel ikke den eneste som gleder meg.

I det siste har vi fått en god del videoer og informasjon om BF4, og kjenner jeg gleder meg mere og mere kan nesten ikke vente.

For de som gleder seg til singeplayer campaignen:
http://www.youtube.com/watch?v=U8HVQXkeU8U:, vi får vel håpe den blir bedre enn BF3 campaignen da

Multiplayer:
http://www.youtube.com/watch?v=ZjSykcTGrNc
http://www.youtube.com/watch?v=3nJY7n8KaOY

Det er confirma at vi om man pre-orderer spillet, deluxe eller ei, får vi China Rising expansioen, slik at vi med MOHW, ikke blir helt lurt
Koster 499,- for standard edition noe som ikke er veldig ille, 599,- for digital deluxe.

Noe fra lvlcapgaming:
http://www.youtube.com/watch?v=dJwmN-eMk7U, dette er fra E3 Los Angeles, han fokuserer på BF istedenfor hele greia, det er vel en egen tråd om!

Prepare 4 Battle
Spennede spill dette ja! Virker som dem har brukt noe mer til på gameplay denne gangen - håper det blir det spillet BF3 ikke helt klare og bli!

Multiplayer livestream fra E3 kan sees her:
http://www.twitch.tv/battlefield
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Ja, virker veldig interresant! Selvom det kanskje er idiotisk håper jeg de gjør ting litt mere realistiske ( oneshot snipers, de er jo SINNSYKT kraftige irl, slik som M98B), kanskje buffe de fleste vechiles litt, eneste jeg synes av vechiles som virker ordentlig er A10 thunderbolt, Frogfoot og attack-heliene
Sitat av Oatre Vis innlegg
kanskje buffe de fleste vechiles litt, eneste jeg synes av vechiles som virker ordentlig er A10 thunderbolt, Frogfoot og attack-heliene
Vis hele sitatet...
Etter det jeg har sett så langt så har tanks ikke lenger unlimited med ammo på primary, kun LMG. Hvordan dette fungerer i andre kjøretøy vet jeg ikke enda.
Dem skal også bruke en del lengre tid på å rygge, og på å snu seg rundt.
Så virker egentlig ikke som dem buffer dem, heller at dem gjør dem svakere og prioriterer på infanteri - men igjen, dette er jo pre-alpha, mye blir endret
Virker som et lovende spill, likte det at man kan sende "remote" missiler på kjøretøy/dit du plasserer hvor missilene skal gå, (I Multiplayeren)
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
JV: Var vel egentlig det jeg mente damage og sånt synes jeg kan buffes på en del ting selv om det kanskje kan bli irriterende, men at tanks blir treigere osv, har jeg ikke noe imot.

At infanteri for et buff mot vechiles liker jeg veldig godt! Man kan ha sjanse mot vechiles, uten at de dominerer deg hvis de dodger heat-seakings
Sist endret av Oatre; 13. juni 2013 kl. 02:12.
Hva er forskjellen på den vanlige utgaven og deluxe-versjonen?
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Begge gir deg China Rising expansion, men digital deluxe får du med beta-access, men det er sikkert noen som har pre-ordra versjon av MOHW, da slipper man det
Gleder meg som en liten unge! Regner vel med at beta vil bli sluppet i slutten av September (noe alà det samme de gjorde med BF3), så får vel oppgradere PC'en min innen den tid.

Mye spennende nytt, som at man kan klare å unngå å bli drept hvis man blir knivet bakfra, commander mode (Weee, har savnet det), og levolution er jo epic.

Etter det jeg har sett og hørt angående kjøretøy, spesielt tanks o.l så vil de ha fått en grei boost når det gjelder damage, men de har blitt litt nedjustert når det kommer til å snu raskt, i tillegg til at de har begrenset med ammo, noe som jeg synes er en forbedring i forhold til tidligere.

Her er en reddit tråd som tar for seg alt vi har fått vite fra E3: http://www.reddit.com/r/battlefield_...earned_so_far/
Sitat av Oatre Vis innlegg
Ja, virker veldig interresant! Selvom det kanskje er idiotisk håper jeg de gjør ting litt mere realistiske ( oneshot snipers, de er jo SINNSYKT kraftige irl, slik som M98B), kanskje buffe de fleste vechiles litt, eneste jeg synes av vechiles som virker ordentlig er A10 thunderbolt, Frogfoot og attack-heliene
Vis hele sitatet...
Det burdte vært en egen realism mode. Hadde ikke hatt noe imot at m98b var oneshot kill uansett hvor den treffer, men da skulle det heller ikke vært mulig å skyte den stående (den veier rundt 15 kilo og er altfor tung å skyte fra stående posisjon uten støtte :P).Jeg liker damageverdiene i normal mode bf3. Har helt slutta å spille hardcore, men hardcore kan sikkert være gøy på større map.

Jeg liker at Shanghaimappet er såpass stort, det syns jeg er et skritt i riktig retning. Hvem vet, kanskje BF kommer til å føles som en slagmark igjen i stedet for lolm5kCQB som om det var cod.
Jeg synes det skal bli slutt på at man kan drepe folk ved å skyte dem i tærne...
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Skjønner ikke hvorfor de skal pushe noe nytt med engang, men gitt, de har jo spamma reklame i 3-6 måneder nå...

Savner et skikkelig utvalg våpen. Seriøst, det er utallige forskjellige våpen i verden, hvorfor ikke implemenetere et godt utvalg?
Sist endret av uaexed; 13. juni 2013 kl. 08:50.
Game disconnected
pokemon's Avatar
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Jeg synes det skal bli slutt på at man kan drepe folk ved å skyte dem i tærne...
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? hadde tu fått et rifle skudd i foten hadde du også daua, (uten legehjelp vell å merke)
Dette kan bli veldig bra ja, ser ut som de mer holder på BF ånden i dette spillet en med BF3. Selv så ser jeg på dette som det spillet BF3 egentlig skulle være, men det kna man jo ikke si med sikkerhet før det er kommet ut da :P.

Er også veldig veldig positiv til at comander er tilbake, føles ikke helt som BF uten.
Cheesetothepenguins!
halliballi's Avatar
Er det noe info om Premium Edition? Vil ikke måtte kjøpe spillet og så premium senere.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Jeg syntes det var genialt det at man kan spille som commander på iPad'en
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Jeg synes det skal bli slutt på at man kan drepe folk ved å skyte dem i tærne...
Vis hele sitatet...
Se for deg en full auto assault rifle skytes mange skudd i foten, du vil jo falle sammen eller dø
Er det noen som vet hva "3 GOLD BATTLE-PAKKER" er for noe? Har forhåndsbestillt Delux
Sitat av halliballi Vis innlegg
Er det noe info om Premium Edition? Vil ikke måtte kjøpe spillet og så premium senere.
Vis hele sitatet...
Regner med de slipper ut premium et par måneder etter release.
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Hvis det i det hele tatt blir noe premium da, selvom sjansene er små for det
Er det sånn at det har blitt bekreftet 64 (66 med commander) på konsoller også?
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Skjønner ikke hvorfor de skal pushe noe nytt med engang, men gitt, de har jo spamma reklame i 3-6 måneder nå...

Savner et skikkelig utvalg våpen. Seriøst, det er utallige forskjellige våpen i verden, hvorfor ikke implemenetere et godt utvalg?
Vis hele sitatet...
Når man legger til et våpen må det føles og oppføre seg anderledes enn de andre, ellers kunne man bare bytta skins.
Deretter må disse balanseres mot hverandre noe som krever ganske mye arbeid.

Velger å tru det er grunnen.

Jeg har et ønske om at de ihvertfall fortsetter med ag3'en og legger til mg3 også
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Er det sånn at det har blitt bekreftet 64 (66 med commander) på konsoller også?
Vis hele sitatet...
På de nye konsollene ja.

Når det gjelder våpenutvalg: BF3 har allerede et større utvalg en de fleste andre skytespill. Det er nesten for mange som har nesten identiske stats, for det er begrenset hvor mye de kan endre uten å gjøre det ubalansert.
Sist endret av panopticon; 13. juni 2013 kl. 21:52.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Jeg synes det skal bli slutt på at man kan drepe folk ved å skyte dem i tærne...
Vis hele sitatet...
Hehe. Planetside 2 har ikke hitbox på tærne, kanskje det kan være noe for deg. Hvis realisme hadde vært et mål så hadde jo skudd i tærne vært veldig ødeleggende for balanse og i det hele tatt evnen til å stå og løpe, men det man hadde jo ikke dødd sånn umiddelbart, uansett hvor mange skudd som ble skutt. På et tidspunkt ville det vært såpass mye endorfin og adrenalin i omløp at man knapt nok hadde kjent noe til det vil jeg tro, og man blør jo ikke ut sånn umiddelbart.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Folk vil ha flere våpen?
Det er en haug med våpen i Bf3, alikvell springer de fleste rundt med m16. Så i assaultclas kunne det jo bare vært to våpen, m16 og aek (satt på spissen)
Sitat av Lima Vis innlegg
Folk vil ha flere våpen?
Det er en haug med våpen i Bf3, alikvell springer de fleste rundt med m16. Så i assaultclas kunne det jo bare vært to våpen, m16 og aek (satt på spissen)
Vis hele sitatet...
Dette er jo fordi disse våpnene er MYE bedre en de andre.

Hadde vært kult om de kunne hatt like balanserte våpen, så man kunne velge og vrake fra de du liker og ikke liker.
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Dette er jo fordi disse våpnene er MYE bedre en de andre.

Hadde vært kult om de kunne hatt like balanserte våpen, så man kunne velge og vrake fra de du liker og ikke liker.
Vis hele sitatet...
Dem er slettes ikke mye bedre enn dem andre våpnene.
Hva som fungerer best for folk kommer ann på hva dem liker av recoil og andre ting - og ikke minst, en god spiller kan gjøre det meget bra med ALLE våpen.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Hvorfor skal alt være balansert?

Det er jo ikke tilfelle i virkeligheten så hvorfor skal det være det ingame?
Spillere er forskjellige og folk liker forskjellige ting.

Jeg liker f.eks. M16A3, men jeg bruker kanskje MP7 mest. Trenger jeg litt pump drar jeg opp SPAS eller 870.
Er jeg i destroyer humør drar jeg opp PPK. Bruker aldri horesniper.
Etter å ha sett multiplayer revealen, så satt jeg igjen med et godt inntrykk (Da spesielt pga. "HOLY FUCKING SHIT"-effekten skyskraperen ga meg).
Jeg vil helst se legitime våpen, typ HK416 kontra M416 (Og jeg vil ha HK416N, med lengre løp). Ellers ga spillet et godt førsteinntrykk, og jeg gleder meg som en unge til å se om PC'en min smelter når jeg prøver dette spillet. Etter min mening gjorde BF3 omtrent alt rett, så dersom BF4 bruker samme, mer optimalisert formel, så blir dette kanonbra imho.

Sitat av Iluwu Vis innlegg
Hadde vært kult om de kunne hatt like balanserte våpen, så man kunne velge og vrake fra de du liker og ikke liker.
Vis hele sitatet...
Jeg skal tro at våpnene ikke blir balanserte damage-messig, men det er jo et snev av realisme i BF3 mtp. at f.eks M416 og AUG A3 har mindre rekyl pga. måten de er bygd, og at våpen som G3A3 har mer rekyl pga. større kaliber (5.56x45 kontra 7.62x52) og det at de er "eldre", og har dermed "dårligere" teknologi.

Er det en ting jeg hadde likt godt, men også hatet, så hadde det vært muligheten for å få forkiling osv.
Sist endret av Deadlock Radium; 15. juni 2013 kl. 00:40.
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
En liten video av JackFrags.
Confirmed at man kan svømme under vann, og litt om suppression, supperssion vil ikke gjøre at ting blir så blurry lenger, og det er vel alle glad for!
Sist endret av Oatre; 19. juni 2013 kl. 14:13.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Det jeg håper de fjerner er Revive. Ubrukelig funksjon som minner mye om Cod. Veldig langt fra virkeligheten er det også.
Sitat av Lima Vis innlegg
Det jeg håper de fjerner er Revive. Ubrukelig funksjon som minner mye om Cod. Veldig langt fra virkeligheten er det også.
Vis hele sitatet...
Det blir ikke fjernet, var ihvertfall ikke det i buildet dem hadde på E3.
Men dem har endret noe på tiden du kan revive folk på, tror den har blitt litt kortere.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av uaexed Vis innlegg
Hvorfor skal alt være balansert?

Det er jo ikke tilfelle i virkeligheten så hvorfor skal det være det ingame?
Spillere er forskjellige og folk liker forskjellige ting.

Jeg liker f.eks. M16A3, men jeg bruker kanskje MP7 mest. Trenger jeg litt pump drar jeg opp SPAS eller 870.
Er jeg i destroyer humør drar jeg opp PPK. Bruker aldri horesniper.
Vis hele sitatet...
Hvorfor alt skal være balansert?
Ellers blir det ubalansert selvsagt.

Nå menes det ikke med balansert at alle våpnene skal oppføre seg likt, men et våpen med lav recoil og høy skuddtakt må tilgjengjeld ha mindre damage skal det unngå å bli OP.
Og et våpen med høy dmg som feks G3, må ha lavere skuddtakt og mye recoil.

Denne finjusteringa her tar mye tid og mye testing, noe som gjør det vanskelig å pøse på med enda flere våpen.
De må også passe på å holde våpnene forholdsvis forskjellige slik at de høres/føles og oppfører seg anderledes i forhold til de andre våpnene.
Sitat av Lima Vis innlegg
Det jeg håper de fjerner er Revive. Ubrukelig funksjon som minner mye om Cod. Veldig langt fra virkeligheten er det også.
Vis hele sitatet...
Tror ikke de fjerner det. Og så er BF serien nesten like urealistisk som cod uansett. Synes revive er greit jeg, men det burde være en annen class så ikke Assault classen blir så overpowered som den var i BF3. Håper klassene blir med som i BFBC2
revive må jo være med videre, nå setter jeg BF sjangeren som standard opp mot BF2 da, men for meg blir det å fjerne revive like dumt som at de fjernet commander.
Lite tips: Skjekk ut Jackfrags på Youtube, han holder meg oppdatert om BF4
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Ja, har linka en video til han, ikke bare sjekk han for BF4, sjekk han ellers, veldig flink youtuber
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Er det noe de burde gjøre noe med i forskjell fra bf3 er hvor raskt man kan få nye granater og andre eksplosiver. Som regel ender det med at kampen om et chockepoint med å bli bare granatkasting, raketter, m320 og explosive ammo.

Revive er igrunn helt greit. Det er jo på ingen måte en simulator.
Kanskje det hadde funka bedre med en egen medic
Et lite spørsmål. La oss si at jeg når max level på betaen, vil ranken bli overført til fullspillet eller må man starte på nytt?
Sitat av SimenGaming Vis innlegg
Et lite spørsmål. La oss si at jeg når max level på betaen, vil ranken bli overført til fullspillet eller må man starte på nytt?
Vis hele sitatet...
Går utifra at du må starte på nytt igjen, det var hvertfall sånn med Battlefield 3 betaen
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Er vel egentlig ingen som vet det, men mest sansynlig starte på nytt, som han over meg sier
Må nok starte på nytt ja, alpha og beta er ment for å finne bugs, og balansere våpen/utstyr. Og i tillegg teste nye ting som kanskje ikke fungerer så bra. Blir ikke helt bra og overføre statsene dine over til det ferdige spillet da
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Men man får jo en edge over andre spillere uansett, pga man får lært litt taktikker og maps osv så man levler raskere enn de andre om man har spilt BF før.
Håper de får litt flere klasser vi kan spille slik som BF2 og ikke de tullete sammensmeltede klassene.

I bf2 hadde man jo Special Forces, Sniper, Assault, Support, Enginer, Medic og Anti-Tank og man måtte jo da velge akkurat hva man ville spesialisere seg som.
Le Colonel
Oatre's Avatar
Trådstarter
Det er de samme klassene som er i BF3 nå. Men de er forandret litt, recon har blandt c4.
Flere som har fått invitasjon til alpha-testing eller?
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Flere som har fått invitasjon til alpha-testing eller?
Vis hele sitatet...
Indeed! Men det står i eposten at spelet skal vere tilgjenglig den 17. june, som blir den 17. juni på norsk...? Kan det vere skrivefeil eller?

Bestemmer meg om eg skal ha spelet etter eg har testa alpha'en i alle fall. Hadde også tilgang til alpha trail på BF3, samt alle beta testene
Noen som har greier på hva slags computer specs det trengs?
sitat frå mailen eg fekk:
OS: Vista SP2, Win7
Windows 8 not supported.
64-bit! 32-bit not supported.
DX10 or DX11 GPU with 1+ GB of RAM,
DX11 highly recommended
25GB Free HDD space required
Latest Origin version required

Note that these do not necessarily represent the requirements for the final game.
Vis hele sitatet...
Sist endret av R0flcopter; 25. juni 2013 kl. 17:08.