Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 7723
Hey freaks,
Jeg har nettop kjøpt en amerikansk netflix bruker, men jeg får ikke norske undertekster til serier, bare engelske? Et eksempel: Serien LOST vet jeg 100% at det finnes norsk undertekst til, men jeg får bare opp engelsk tekst som det eneste alternativet.
Jeg bruker noe som heter media hint, sånn at jeg kan logge meg på amerikansk netflix i Norge. Logger på netflix.no, men får alikevel ikke norsk undertekst til noen serier.
Noen som vet hvordan man kan få Norske undertekster på amerikansk netflix?
Takk for all hjelp.
Kanskje jeg burde ha postet denne tråden i "film og tv" seksjonen i stedet, beklager det.
Sist endret av annern55; 20. juni 2013 kl. 12:48.
Hvordan vet du at det finnes undertekster til? Om det ligger på norsk netflix, så er det ikke verre enn at du deaktiverer Mediahint.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Det går ikke, med mindre du skifter over til norsk netflix igjen, men igjen da mister du litt serier.

Lær deg engelsk, gutt.
Om du kjører Mediahint å går til www.netflix.no vil den forsatt redirecte deg til .com - Var hvertfall slik hos meg.
Trådstarter
Sitat av Mirriran Vis innlegg
Hvordan vet du at det finnes undertekster til? Om det ligger på norsk netflix, så er det ikke verre enn at du deaktiverer Mediahint.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg deaktiverer mediahint får jeg ikke logget på brukeren... Så jo, det er verre en det.

Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Det går ikke, med mindre du skifter over til norsk netflix igjen, men igjen da mister du litt serier.

Lær deg engelsk, gutt.
Vis hele sitatet...
Da er det bedre å se med engelsk tekst, og jeg kan engelsk, men får mye bedre opplevelse av å se en serie/film med norsk tekst.

Sitat av Bemu Vis innlegg
Om du kjører Mediahint å går til www.netflix.no vil den forsatt redirecte deg til .com - Var hvertfall slik hos meg.
Vis hele sitatet...
Ja, på meg å, men det står jo på norsk: http://puu.sh/3jYwB.png
Sist endret av annern55; 20. juni 2013 kl. 13:12.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Jeg syns man får en bedre opplevelse av film når det ikke er tekst. Da slipper man å dra øynene ned til teksten hver gang noen sier noe, og du kan konsentrere deg mer om alt annet.
Trådstarter
Og til Mirriran: Jeg vet det fordi jeg aktiverte media hint på en skole pc, og logget på min amerikanske netflix der, og av en eller annen grunn hadde jeg norske undertekster.

Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Jeg syns man får en bedre opplevelse av film når det ikke er tekst. Da slipper man å dra øynene ned til teksten hver gang noen sier noe, og du kan konsentrere deg mer om alt annet.
Vis hele sitatet...
Joa, det er veldig sant, men jeg ser bare på teksten hvis det er noe jeg ikke forstår, noe som ofte skjer på serier som LOST siden de bruker mange vanskelige/ukjente ord.
Du kan altså ikke bruke den norske versjonen av netflix, fordi du registrerte en amerikansk netflix-konto? Hvorfor registrerte du en amerikansk konto i det hele tatt?

Eneste muligheten jeg ser, er at du immigrerer kontoen din.
Trådstarter
Sitat av McLovin Vis innlegg
Du kan altså ikke bruke den norske versjonen av netflix, fordi du registrerte en amerikansk netflix-konto? Hvorfor registrerte du en amerikansk konto i det hele tatt?

Eneste muligheten jeg ser, er at du immigrerer kontoen din.
Vis hele sitatet...
Fordi alt er i full HD og det er MYE flere valg av serier og filmer.
Så desperat er jeg ikke, ville bare vite om det var mulig på amerikansk netflix.
Sist endret av annern55; 20. juni 2013 kl. 13:20.
Jeg ser ikke problemet. Om du har en norsk-registrert netflix konto, kan du likevel bruke media hint og utnytte deg av det amerikanske sortimentet.
Trådstarter
Sitat av McLovin Vis innlegg
Jeg ser ikke problemet. Om du har en norsk-registrert netflix konto, kan du likevel bruke media hint og utnytte deg av det amerikanske sortimentet.
Vis hele sitatet...
Problemet er at jeg har en amerikansk-registrert netflix konto.
Jeg har amerikansk konto, men har norsk undertekst på Lost.. Jeg bruker riktignok ikke mediahint.

Kan noen nevne en spesifikk serie/film som finnes på amerikansk, men ikke på norsk?
Sitat av annern55 Vis innlegg
Problemet er at jeg har en amerikansk-registrert netflix konto.
Vis hele sitatet...
Sitat av McLovin Vis innlegg
Eneste muligheten jeg ser, er at du immigrerer kontoen din.
Vis hele sitatet...
[COLOR="White"]titstegn!![/COLOR]
Trådstarter
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Jeg har amerikansk konto, men har norsk undertekst på Lost.. Jeg bruker riktignok ikke mediahint.

Kan noen nevne en spesifikk serie/film som finnes på amerikansk, men ikke på norsk?
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du ha amerikansk netflix, men alikevel klare å logge deg på norsk netflix med amerikansk bruker?
Revolution er en serie jeg kommer på nå.

Sitat av McLovin Vis innlegg
[COLOR="White"]titstegn!![/COLOR]
Vis hele sitatet...
Det er jo tyteligvis flere muligheter, siden LoOzR har norske undertekster?
Sist endret av annern55; 20. juni 2013 kl. 13:29.
Vel, jeg har amerikansk konto(betaler 8,47USD i mnd), så jeg logger på netflix.com. Men jeg har tydligvis norsk innhold, siden jeg ikke har serien som heter Revolution. Om jeg derimot legger inn mediahint vil jeg vel få tilgang på den serien.
Trådstarter
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Vel, jeg har amerikansk konto(betaler 8,47USD i mnd), så jeg logger på netflix.com. Men jeg har tydligvis norsk innhold, siden jeg ikke har serien som heter Revolution. Om jeg derimot legger inn mediahint vil jeg vel få tilgang på den serien.
Vis hele sitatet...
Ja, det vil du nok, men da vil du mest sannsynlig miste muligheten til å ha norsk tekst da, siden jeg ikke har det. Hvis jeg logger på uten media hint, får jeg en melding som dette : This content is not available in your country, eller noe lignende.
Med mediahint aktivert får jeg ikke lenger tilgang til norske undertekster på netflix. Tror det bare er noe du må leve med så lenge du bruker amerikansk netflix med mediahint.
Trådstarter
Sitat av LoOzR Vis innlegg
Med mediahint aktivert får jeg ikke lenger tilgang til norske undertekster på netflix. Tror det bare er noe du må leve med så lenge du bruker amerikansk netflix med mediahint.
Vis hele sitatet...
Ja, det er vel det. Syntes det bare er litt rart at jeg fikk norske undertekster med amerikansk netflix på skole pc'en min, men ikke hjemme.
Takk for hjelpen uansett!
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av annern55 Vis innlegg
Hvis jeg deaktiverer mediahint får jeg ikke logget på brukeren... Så jo, det er verre en det.
Vis hele sitatet...
Kjøpte du seriøst en amerikansk netflix account? Hvorfor kjøpte du ikke bare en norsk account og brukte media hint med det? Er jo akkurat det samme, bare at da får du norsk tekst på en del serier og filmer.
Trådstarter
Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Kjøpte du seriøst en amerikansk netflix account? Hvorfor kjøpte du ikke bare en norsk account og brukte media hint med det? Er jo akkurat det samme, bare at da får du norsk tekst på en del serier og filmer.
Vis hele sitatet...
Fordi jeg fikk et utrolig bra tilbud på en amerikansk bruker, that's why.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg registrerte meg på netflix før det kom til Norge, og hopper mellom norsk og amerikansk netflix uten problemer med unblock-us.
Sitat av annern55 Vis innlegg
Hvis jeg deaktiverer mediahint får jeg ikke logget på brukeren... Så jo, det er verre en det.



Da er det bedre å se med engelsk tekst, og jeg kan engelsk, men får mye bedre opplevelse av å se en serie/film med norsk tekst.



Ja, på meg å, men det står jo på norsk: http://puu.sh/3jYwB.png
Vis hele sitatet...
Er en "amerikansk bruker" annerledes enn en vanlig Netflix-bruker? Dvs at hvis de befinner seg i utlandet så får de fortsatt samme tilgang?

Med min norske bruker endrer jeg hvilken vpn-server jeg logger på for å bytte mellom norsk, engelsk, svensk osv. netflix...

Uansett, du får ikke norske tekster med mindre du er pålogget fra norsk IP.