Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  654 423630
Siden dokumentaren er så tett tilknyttet Dr.strassman og forskningen på denne teorien? Uansett om det støtter forskningen eller ikke vil jeg støtte skaperne av denne dokumentaren. Fordi dette er et veldig godt tiltak og håper på flere slike dokumentarer på dette feltet :P
For en herlig dokumentar! Mektigste dokumentaren jeg noensinne har sett. Animasjonene og beskrivelsene var fantastiske! Hele flyten i den funket utrolig bra! Kan noen se denne og ikke være rørt? Den siste animasjonen med lyset og "fraktal-engelen" var utrolig vakker!
Mye fint å se på i den dokumentaren ja, men jeg føler den gjorde en dårligere jobb enn boken med å sannsynliggjøre at DMT produseres i pinealkjertelen. Ellers føler jeg at filmen besto av en rekke mer eller mindre fjerne utsagn som ikke gir noe særlig mening for andre enn de som allerede er tuna inn på holisme og psykedelisk forskning.
Veldig enig xtapolapocetl, føler filmen er for "massene" igrunn. Og desverre alt for kort. Anbefaler fortsatt alle å lese boken "DMT The spirit molecule"
Jepp, savnet sannsynligjøring og mer teoretisering rundt pineal kjertel teorien. Ganske bra dokumentar om emnet, men uten å ha lest boken syntest jeg de burde putte inn mer stoff i dokumentaren. Som for eks: Mer om DMT entitetene, pineal kjertelen etc.. Ellers var det ganske interresangt å lære litt om historien til den psykedeliske forskningen.
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Jeg synes det er bra hvis de sparer oss for å vektlegge hypotesen om pinealkjertelen, med tanke på at det fortsatt ikke foreligger noe som helst forskning som indikerer at hypotesen er sann. Ingen er tjent med at vi skal spinne videre på noe som muligens kun er en fantasiteori bare fordi det høres kult ut, og fordi det passer så beleilig inn i våre mystifiserte virkelighetsbilder.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har et spørsmål om selve effekten av stoffet. Hvordan fungerer stoffet ifht annet psykadelika? RC's f.eks.?
ikke kombiner dmt med noe annet stoff. du kommer ikke lenger ut enn du gjør med dmt. å da mener jeg det bare er stært bortkasta å ruse seg på noe annet under en dmt seanse. man ødelegger ikke det beste på jord!!!
DMTlover, han spør om hvordan det fungerer i forhold til (ifht) andre lignede stoffer, ikke om hvordan det fungerer sammen med andre stoffer.

Men her kan jeg dessverre ikke bidra ettersom jeg ikke har prøvd DMT eller noen RC.
Sitat av DataSnook Vis innlegg
Jeg har et spørsmål om selve effekten av stoffet. Hvordan fungerer stoffet ifht annet psykadelika? RC's f.eks.?
Vis hele sitatet...
Informasjonen i denne tråden og informasjon funnet andre steder på nettet gir deg vel et inntrykk av forskjellene?
Sist endret av Sky; 4. januar 2011 kl. 20:03.
Sitat av DMTlover Vis innlegg
ikke kombiner dmt med noe annet stoff. du kommer ikke lenger ut enn du gjør med dmt. å da mener jeg det bare er stært bortkasta å ruse seg på noe annet under en dmt seanse. man ødelegger ikke det beste på jord!!!
Vis hele sitatet...
Kan legge til at å ta sammen med alkohol kan være farlig.
Fikk nylig høre om en som kastet opp under påvirkning av alkohol/DMT,
og han kunne fort ha blitt kvalt av eget oppkast om sittere ikke hadde vært tilgjengelig for å gi mannen frie luftveier igjen.
Så om det frister med noen trekk etter en tur på byen..ikke gjør det alene.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Sky Vis innlegg
Informasjonen i denne tråden og informasjon funnet andre steder på nettet gir deg vel et inntrykk av forskjellene?
Vis hele sitatet...
Ja, det virker jo veldig fantasifullt
Sitat av DataSnook Vis innlegg
Ja, det virker jo veldig fantasifullt
Vis hele sitatet...
Hva mener De?
Om du googler "DMT tryptamin pictures" på images da f.eks. så kommer det ganske mye farger og rare bilder nedover sidene der. Veit ikke hvordan jeg skal forklare det, men sånn som jeg forstår det så virker det som om det er et veldig kraftig stoff.
Hehe, og de bildene er jo ikke i nærheten av the real deal. Men rett som du sier, DMT er et meget kraftig hallusinogen, my oh my =)
Sist endret av Sky; 2. februar 2011 kl. 06:58.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da skal jeg snart begi meg ut på en interdimensjonal reise ved hjelp av dmt hehe. Men først har jeg et spørsmål:
Sett bortifra at Dmt gir en heftig og ekstrem trip, så har jeg fått det for meg at det er litt vanskelig å badtrippe på DMT da man ofte får en herlig og euforisk følelse imens man tripper?
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Det varierer. Effekten kan tolkes i mange retninger, men mange opplever som du sier, en sterk euforisk følelse og en enorm livsglede. Selv opplever jeg dette gjerne ved litt lave doseringer, mens de virkelig høye doseringene tar meg med til steder hvor eufori er et meningsløst begrep. Ofte kommer da denne følelsen når man er på vei ned igjen.
Sist endret av mentalmelt; 16. februar 2011 kl. 12:04.
En fantastisk tråd som jeg skal prøve og lese meg igjennom. Den er meget interessant og virker for meg som om dette er ett stoff som er lovlig og er over alt? Men det stemmer vel ikke helt? Men nå har jeg bare lest litt i tråden så svaret vil jeg finne etterhvert.
Denne dokumentarer filmen som er lagt ut her om selve boka. Finnes denne som en film som kan lastes ned her på nettet? Vil gjerne ha denne på en DVD-skive.
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av Chang Vis innlegg
En fantastisk tråd som jeg skal prøve og lese meg igjennom. Den er meget interessant og virker for meg som om dette er ett stoff som er lovlig og er over alt? Men det stemmer vel ikke helt? Men nå har jeg bare lest litt i tråden så svaret vil jeg finne etterhvert.
Vis hele sitatet...
Det er over alt, men lovlig er det dessverre ikke.

Sitat av Chang Vis innlegg
Denne dokumentarer filmen som er lagt ut her om selve boka. Finnes denne som en film som kan lastes ned her på nettet? Vil gjerne ha denne på en DVD-skive.
Vis hele sitatet...
Du finner dokumentaren på diverse torrentsider.
Sitat av hitchhiker Vis innlegg
Noen som har erfaringer med changa?
Vis hele sitatet...
Jeg er absolutt ingen ekspert på området, da jeg bare har prøvd dette 3 ganger, det var i fjor sommer i Peru.

Det vi brukte var tørkede blader av b. caapi, passiflora incarnata, samt noe annen nøytral fyllmasse. Dette plantematerialet infuserte vi i en blanding av DMT + etanol, for deretter å la det tørke.

(Noe av poenget her skal jo visstnok være at ved å bruke forskjellige ting & tang så kan DMT-opplevelsen påvirkes og potenseres på forskjellige måter. Han ene jeg røykte sammen med påstod han brukte calea zacatechichi og passiflora incarnata for å unngå å la seg ’fange’ av ’maskinalvene’, som han opplevde distraherte ham fra å gå dypere.)

Min erfaring: en relativt røykevennlig måte å innta DMT på. Selve opplevelsen var for min del en ’sedvanlig’ DMT-tripp, bortsett fra at den varte en smule lenger (både subjektivt og minutter i klokketid.) At den varte lenger gjorde at jeg følte at jeg fikk mer ’tid’ under trippen til å fokusere på og granske detaljene i fantasmagoria. Jeg synes også at det lå en annen ’bakgrunnstone’ gjennom opplevelsen, men dette kan ha vært pga følelsen av at den subjektive tiden strakk seg ut.
http://www.mastertoons.com/The-Real-You.php

Morsom referanse! dimethyltryptamine nevnes faktisk og!
▼ ... over en måned senere ... ▼
Da sitter jeg endelig på litt DMT. Ekstraheringen er latterlig lett. Jeg stresset litt å kjøpte inn alt mulig rart jeg kunne trenge, men det kan absolutt gjøres billig. Jeg tok en testekstrahering av 20g bark før jeg startet den skikkelige prosessen og høstet faktisk ett par doser, på tross av den lille mengden med bark. Til det trenger man faktisk bare disse få tingene.

20g Mimosa Hostilis rotbark
5g kaustisk soda (dagligvarebutikken)
200ml batterivann(bensinstasjon)
50ml x3 zippo lighter bensin(nafta) (utvalgte bensinstasjoner)
1 stk. 500ml glassflaske(en snapple flaske funker fint)
1 stk. pipette(panduro)

Bland 200ml vann med 5g kaustisk soda oppi snappleflasken(BRUK HANSKER, KAUSTISK SODA ER ETSENDE). La stå ett par minutt til sodaen er løst opp og vannet har roet seg. Nå kan du hive oppi rotbarken. Rist godt å legg i varmt vannbad(full opp oppvaskkommen med varmt vann og sett flasken nedi) la den stå en time.

Nå kan du helle oppi naftaen(zippobensinen) Rist godt i ett helt minutt. Sett flasken tilbake i vannbadet og la den stå minst en time(jo lenger du lar den stå jo bedre).

Når lagene har separert seg kan du ta en pipette å suge opp naftaen til en ildfast form. Pass på å ikke få med noe av basevesken! Når all naftaen er i formen puttes den i fryseren i 4-12 timer.

Ta formen ut av fryseren, nå vil du se masse DMT krystaller liggende på bunnen. Bruk pipetten til å suge opp naftaen og la så krystallene ligge å tørke i formen i romtemperatur til de er tørre og ikke lenger lukter av løsestoff.

Nå kan du hive ny nafta i flasken og gjennta prosessen med risting, venting og frysing. Dette kan du gjennta 3-4 ganger med ny nafta hver gang.

Dette har gitt meg ca. 100mg til nå, og jeg har bare hatt 2 "pulls" med nafta.
Krystallene er gulaktige, så jeg skal ta en rekrystallisering de kommende dagene i håp om ett renere produkt.


Det var faktisk det. En enkel prosess som lett lar seg gjennomføre. Nå trenger vi bare å finne en norsk plante som inneholder store nok mengder DMT til at en ekstrahering som dette virker.
Sist endret av skytouch; 1. april 2011 kl. 12:52.
Denne metoden har jeg også tenkt til å gå for. Har lest mye om den på shroomery, og må si at det virker ganske enkel. Artig å se at andre har fått øynene opp for denne lettvinte metoden.

Er det noen som har anbefalinger om hvordan det er best å røyke DMT krystallene? Har vurdert å kjøpe meg en klassisk "meth pipe"
Sitat av Kristonio Vis innlegg
Denne metoden har jeg også tenkt til å gå for. Har lest mye om den på shroomery, og må si at det virker ganske enkel. Artig å se at andre har fått øynene opp for denne lettvinte metoden.

Er det noen som har anbefalinger om hvordan det er best å røyke DMT krystallene? Har vurdert å kjøpe meg en klassisk "meth pipe"
Vis hele sitatet...
Du vurderte riktig.
Jeg leste om en metode brukt av indianere, der de tok steiner og gnidde mot huden til de fikk små rifter(typ skrubbsår) i huden, for deretter å presse plantemateriale inneholdende DMT mot huden, slik at de fikk det i blodet. Er dette effektivt i forhold til å vape det?
Sist endret av Revbatim; 1. april 2011 kl. 14:29.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Revbatim Vis innlegg
Jeg leste om en metode brukt av indianere, der de tok steiner og gnidde mot huden til de fikk små rifter(typ skrubbsår) i huden, for deretter å presse plantemateriale inneholdende DMT mot huden, slik at de fikk det i blodet. Er dette effektivt i forhold til å vape det?
Vis hele sitatet...
nei, det er det ikke.
Sitat av Kristonio Vis innlegg
Denne metoden har jeg også tenkt til å gå for. Har lest mye om den på shroomery, og må si at det virker ganske enkel. Artig å se at andre har fått øynene opp for denne lettvinte metoden.

Er det noen som har anbefalinger om hvordan det er best å røyke DMT krystallene? Har vurdert å kjøpe meg en klassisk "meth pipe"
Vis hele sitatet...
Det er flere måter å røyke DMT "best" på, avhengig av hva best betyr for den som røyker. For noen så er den metoden hvor en trenger minst DMT for gjennombrudd det beste, og da kan jeg virkelig anbefale Glass Vapor Genie for å få DMT'en din til å yte maksimalt. Med god røyketeknikk kan du få et gjennombrudd på 25-30mg gjennom èn inhalasjon. Dampen er også mer behagelig med GVG.

Andre metoder kan være på bong og i joint blandet med annet plantemateriale. Om du skal røyke på denne måten er det veldig lurt å lage et preparat som populært kalles for Changa. Metoden går ut på å blande ønsket mengde DMT og ønsket mengde plantemateriale med MAOI (f.eks i form av Banisteriopsis Caapi blader) sammen med et løsningsmiddel (f.eks aceton) i en bolle og la stå til plantematerialet har tørket helt og det ikke lukter løsningsmiddel. DMT'en vil være klistret godt fast på alt plantematerialet og er perfekt å bruke i joint og bong. Effektene til Changa vil være kvalitativt annerledes fra effektene til ren DMT damp, da det er MAOI involvert som gjør opplevelsen både lenger og potensielt mer intens. Andre planter kan også bli brukt for å vinkle opplevelsen i forskjellige retninger, så her er det bare å eksperimentere med urtene =)
Sist endret av Sky; 2. april 2011 kl. 16:24.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Da var 115 gram med Mimosa Hostilis rotbark bestilt. Er dette nok?
Gleder meg
Det er ikke uhørt å få ett gram krystaller per hundrede gram rotbark. Om det er Toads beryktede rotbark du har bestilt kan du være heldig å få bark som inneholder opp til 2% DMT, og da kan du forvente å ende opp med rundt 2 gram krystaller, om du bruker en skikkelig ekstraksjonsmetode. Blir til noen doser dét.
Sist endret av Moreagain; 14. april 2011 kl. 17:17.
Skriv hvordan det gikk med barken i posten da Revbatim og hvordan det gikk med ekstrahering og "funk". På forhånd takk.
Skal gjøre det når/hvis jeg får den
Muntlig DMT triprapport fra McKenna:
http://www.youtube.com/watch?v=CYjit...eature=feedlik

Tenker å kjøpe rotbark selv snart, så jeg er spent på å høre hva du får til Revbatim.
Blir et spennende prosjekt i sommer!
Jeg ekstrakterte 1.5 fra 100 gram mimosa hostilis nå i helgen. DMT er fantastiske greier, med en spesiell lukt.
Holder på å lage changa nå.
60% Caapi - 20% Passion Flower - 20% Calea til en 1:1 ratio med DMT.
Gleder meg.

Hadde breakthrough i helgen. Det er virkelig en opplevelse som går forbi mitt vokabular. Det hele føles dog ut som en drøm nå i ettertid.
Tenkte jeg skulle si ifra, om noen var interesserte, så er det en DMT triprapport fra en freelancer i siste nummeret av FHM.
Hæ? Poster de sånt i FHM nå om dagen? Jeg må abbonnere igjen!!
Sitat av Aceface Vis innlegg
Hæ? Poster de sånt i FHM nå om dagen? Jeg må abbonnere igjen!!
Vis hele sitatet...
Ja, leste den her om dagen. Ganske heftig tur.
Noen som orker og scane artikkelen og legge den ut?
Sitat av sneipen Vis innlegg
Noen som orker og scane artikkelen og legge den ut?
Vis hele sitatet...
Consider it done
http://thorne.ath.cx/DMTFHMThumb.png
Trykk på bildet for hele artikkelen
Spennende trip rapport, virker som han ble sendt rett inn i den magiske verdenen, fikk lyst til å ekstrahere litt dmt og prøve!

Hadde vært gøy og hørt andre sine erfaringer i møte med den magiske verdenen.

Har lest litt, men det jeg har lest så virker det som om personene har blitt i kroppen sin, mens han som var i usa ble dratt ut av kroppen sin, noe som er litt kult!
Sist endret av Awareness; 30. april 2011 kl. 12:37.
Nå har jeg høvlet gjennom hele tråden. Men sitter igjen med et spørsmål:
Ble det noe av ekstraksjonsmetoden til mentalmelt?
Sitat av moret Vis innlegg
Nå har jeg høvlet gjennom hele tråden. Men sitter igjen med et spørsmål:
Ble det noe av ekstraksjonsmetoden til mentalmelt?
Vis hele sitatet...
Mener å huske at det ligger en oppskrift et sted på forumet!

her har somnium skrivd et innlegg med oppskrift!
et sted i denne tråden har paranoy også bidratt med en oppskrift!
Men mentalmelt sin veit jeg ikke noe om.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av zevz Vis innlegg
Mener å huske at det ligger en oppskrift et sted på forumet!

her har somnium skrivd et innlegg med oppskrift!
et sted i denne tråden har paranoy også bidratt med en oppskrift!
Men mentalmelt sin veit jeg ikke noe om.
Vis hele sitatet...
merk at det fins mye mer elegante måter å gjøre en ekstrahering på enn måten jeg gjorde dette på..
min guide er vel regnet som den "skitneste" av dem.
Enn Skytouch sin Denne virker da latterlig enkel iforhold til annet, får en da ett mer urent sluttprodukt? å hvor mye ca isåfall?
Hva med GrowMoe sin? Har planer om å utføre ektraksjon etter den guiden.

Ser at han er utestengt. Lurer på hvorfor. Jeg synes han var en kvalitetsposter, jeg.
mentalmelt's Avatar
Trådstarter DonorAdministrator
Sitat av moret Vis innlegg
Nå har jeg høvlet gjennom hele tråden. Men sitter igjen med et spørsmål:
Ble det noe av ekstraksjonsmetoden til mentalmelt?
Vis hele sitatet...
Jeg postet den aldri. Glemte det bort =)
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jeg postet den aldri. Glemte det bort =)
Vis hele sitatet...
Fint at du kom på det igjen nå da
Det ferdige produktet etter min ekstraheringen er ganske rent, men vil anbefale alle å ta minimum en rekystallisering, helst to. Da sitter man igjen med et veldig rent produkt.
Skytouch! Om jeg skal bruke den ekstraheringen din, må jeg ha 20g? Hvis jeg bruker f.eks 100gram bark, må jeg "uppe" de andre ingrediensene også?