Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2290
Anonym bruker
"Syk Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!
Tror jeg har gått på en skikkelig smell her..

Tidligere i år mistet jeg lappen pga. en fartsovertredelse. Fikk da 30 timer samfunnstjeneste med 18 dagers subsidiert fengsel. En av de grunnleggende vilkårene for samfunnstjenesten er å ikke utføre flere straffbare handlinger i utførelsestiden (som er rett over nyttår)

Så, var på byen i går og gikk på do ute. Når det da stoppet en mørk bil ved siden av meg la jeg på sprang for å unngå å bryte vilkårene. Vel, nå er jeg anmeldt for offentlig urinering og å unnlate å etterkomme pålegg fra politiet.

Hva kan jeg forvente meg her? Er det slik at jeg helt garantert må sone de 18 dagene eller kan jeg slippe? Må jeg faktisk inn å sone eller blir det isåfall fotlenke? Er det noe jeg bør gjøre nå? Når kan jeg forvente å høre noe?
Det er i hvertfall latterlig bruk av resurser dersom urineringen ikke var til sjenanse. Da hadde jeg sonet med god samvittighet.
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fotlenke kan man vel bare få når straffen er minst tre måneder. Det kan hende det går surr i papirene og det ikke går utover straffen du allerede har men jeg ville kontakta advokat om du absolutt ikke ville i fengsel og prøve å forhandle med påtalemyndigheten. Evn nekte på at det har vært deg, tilby de å rusteste deg og si du ikke har vært på byen men mista lommeboka di for en stund tilbake så noen må ha brukt din ID.
har flere bekjente som har sont med lenke bare på en måned eller to, så at straffen må være minst 3 måneder er feil.