Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 875
Håper dette bli riktig forum

Sitter med en gopro video(11min) fra kajakk i vågen (Bergen), med utsikt mot bryggen mens jeg padler utover. Har fått i oppgave å lage noe ut av denne, hva som helst som krever litt redigering (montasje, mini doku med tekst, osv.) haster litt for det skal settes karakter. Noen forslag om hva jeg kan lage ut av denne snutten?
Ehem, for å være litt frempå her; Det hjelper lite hva vi kan gjøre, det er DU som blir karaktersatt, det er DU som må legge inn arbeidet.

For å være ærlig har du egentlig lagt alt forarbeidet, du har footage, regner med du har programvare (movie maker er et alternativ til hva jeg går utifra innlegget). Du har også fått klippemetoder (montasje, doku, after movie etc.) så det er bare å lese seg opp på hva som kategoriserer disse sjangerne fra hverandre, det er evig mye informasjon ved å Google sjangeren.

Jeg vil annbefale deg å lage flere rough cut versjoner, eller prototyper. Du tar den ideen du likte best eller får best tilbakemelding på, og fortsetter på denne. Blir du kjapt ferdig med redigeringa kan du prøve på litt visuelle effekter og/eller fargekorrigering.

Husk at filmen uansett sjanger må fortelle en historie, den må ha en mening i det du viser.
Takk for svar!