Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2394
noen som er bekjent med kjøp av ulovlige kniver i norge som feks karambit?
hva er somregel straffen hvis man blir tadd med dette hjemme hengende på en vegg? har selv had lyst veldi lenge på en karambit men vet ikke hvor eller om man i det hele tatt kan få tak i en i norge og hvis man skal bestille på nettet kommer det fra utlandet eller finnes det norske salgsider til sånt?
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Hvis det er såpass sjeldne kniver som du beskriver her tviler jeg på at politiet i det hele tatt tenker over saken. Skal de henge på veggen er det vel å regne som kunst eller pynt eller noe
Dette er ikke sjeldne kniver. De selges også på en rekke norske nettsider, så det er nok ikke helt enighet om hvorvidt de er lovlige eller ikke. De faller imidlertid lett inn under:
andre tilsvarende særlig farlige gjenstander uten aktverdig formål og som fremstår som voldsprodukter.
Vis hele sitatet...
Så man må ta høyde for at det kan oppstå problemer.

Hvis du blir du tatt blir det bot for brudd på våpenloven, antageligvis mellom 3 og 6000 kroner et sted.
Sist endret av mentalmelt; 21. mai 2015 kl. 07:18.
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
Alle kniver som går under våpenloven har en straffe ramme på opptil 6 mnd
andre tilsvarende særlig farlige gjenstander uten aktverdig formål og som fremstår som voldsprodukter.
Vis hele sitatet...
Dette forstod jeg ikke helt. Hva med sverd? De er jo lovlige, så lang jeg vet. Har også kjøpt utallige kniver som ser spesielle ut, litt som karambit i kategori om en vil si det. Kjøpt på diverse messer. Er disse da potensielt ulovlige? Totalt grønn på temaet.