Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2833
Jeg hadde fest for noen uker siden, det var mange folk ut og inn, noen ar glemt igjen en teleskopbatong hos meg. Jeg har prøvd å sjekke hvem det var sin, men det var endel "ukjente" folk på festen. Politiet hadde razzia for noen dager siden, og de tok med seg batongen. Det er ikke min, jeg har flyttet på den men ikke kastet den.

Jeg har ikke hørt noe mer fra politiet, men hva bør jeg gjøre? ER det slik at de må bevise at det er min for å kunne straffe meg? Jeg kan jo ikke gjøre annet en å fortelle sannheten.

Jeg er aldri dømt for vold elle rvåpen før.
Så lenge våpenet er i din leilighet, så vil den nok bli sett på som din.
ruggero's Avatar
Trådstarter
Men jeg har ikke rørt det, bare med klær rundt, da må de vel kunne sende inn å sjekke at det ikke er mine fingeravtrykk på den?
Om det var det eneste de fant vil de nok ta deg for det. De kan ta deg for det, og når politiet driter seg ut ved å ikke finne det de lette etter så tar de det de kan for å ikke fremstå som idioter.

At det "ikke er mitt" kunne en jo sagt om hva som helst. Er ikke så lett.

Alle som har sett cops vet jo at negre med dop på seg stort sett har lånt kompisen sin bukse
Sist endret av Tøffetom; 30. april 2015 kl. 15:49.
Sitat av ruggero Vis innlegg
Men jeg har ikke rørt det, bare med klær rundt, da må de vel kunne sende inn å sjekke at det ikke er mine fingeravtrykk på den?
Vis hele sitatet...
Nei, de kommer nok mest sannsynelig ikke til å kaste vekk så mye resurser og penger på en så liten sak. Du skrev selv at du viste at den var i leiligheten din, du har ingen andre å skylde på enn deg selv. Du skulle ha blitt kvitt den umiddelbart.
ruggero's Avatar
Trådstarter
Hva om jeg får bot for batongen, men sender inn klage, tror dere de gidder å bruke ressurser på å ta en slik sak til retten?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
De kan ikke hindre deg å ta det til retten, men om du taper så ender du med å måtte betale saksomkostningene.
Sitat av ruggero Vis innlegg
tror dere de gidder å bruke ressurser på å ta en slik sak til retten?
Vis hele sitatet...
Ja vis de ikke fant noe mer spennende tror jeg absolutt det.
De raider ikke en kåk for og gi seg vis de finner noe, samme vor ubetydelig.
Min egen erfaring.
du kan jo eventuelt forsøke å få personen som faktisk eier batongen til å kontakte politiet og ta på seg ansvaret for våpenet sitt, men hvis det ikke skjer blir den nok sett på som "din" batong.
ruggero's Avatar
Trådstarter
så hvis han kontakter politiet selv og sier det er hans batong så vil jeg bli renvasket? Han er ikke norsk statsborger, men fra kosovo
jeg kan ikke nok om loven til å gi deg et sikkert svar på det, men jeg kan tenkte meg at det kan være en mulighet verdt å sjekke ut.
Sitat av ruggero Vis innlegg
så hvis han kontakter politiet selv og sier det er hans batong så vil jeg bli renvasket? Han er ikke norsk statsborger, men fra kosovo
Vis hele sitatet...
Kan ikke skjønne noe annet. Hvis ikke vil det jo bety at hvem som helst kan plante noe ulovlig hos en person og dermed gjøre vedkommende til lovbryter.

Skulle tro det da ville bli en vurdering om du innenfor rimelighetens grenser kunne være uvitende til at det lå der.
ruggero's Avatar
Trådstarter
Det var bare min samboer som var hjemme da razziaen skjedde, jeg var på jobb. De tok med seg batongen. Men man har jo ikke vitneplikt mot samboer, hvordan skal politiet kunne avgjøre om det er min eller min samboer sin batong?

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Om det var det eneste de fant vil de nok ta deg for det. De kan ta deg for det, og når politiet driter seg ut ved å ikke finne det de lette etter så tar de det de kan for å ikke fremstå som idioter.

At det "ikke er mitt" kunne en jo sagt om hva som helst. Er ikke så lett.

Alle som har sett cops vet jo at negre med dop på seg stort sett har lånt kompisen sin bukse
Vis hele sitatet...
Skjønner poenget dit Tøffetom Jeg glemte å si at det var bare min samboer som var hjemme da de hadde razzia, jeg var på jobb, hvordan vil det da stille seg ihht batongen?
Sist endret av ruggero; 1. mai 2015 kl. 17:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.