Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2579
Har tenkt litt på å ta piercing i tunga, men lurer på eventuelle konsekvenser og risikoer som følger med. Jeg vil at fredags babben skal smake det samme etter piercingen. Jeg vil også gjerne beholde taleegenskapene mine. I tillegg lurer jeg på om det er noen måte å finne ut om jeg er allergisk eller reagerer på metallet?

Hvordan er det å ha tungepiercing: spise med det, snakke med det? Og er den lett å ta ut og inn?
Har hatt hull i tunga ca 6 år, og de siste fire årene har jeg ikke tenkt på at den er der engang. Føles heller unaturlig når man tar den ut etter et par år.

-Ingen endring i smakssans
-Går ikke utover tale, bortsett fra et par uker med lesping etter du har tatt den pga hevelsen.
-Piercinger lages vel helst i kirurgisk stål, altså ikke nikkel og andre allergener.
-Mat kan konsumeres som normalt, bortsett fra den første uka, der der gjør rimelig vondt å spise fast føde.
-Lett å ta ut og inn, litt vanskelig å entre gjengene på kula uten å se, men man får en bra taktikk ettervert. Litt klønete sikling og dill for å ta den ut og inn er ikke til å unngå, men hvor ofte trenger man ta den ut?

Altså ikke særlig forstyrrende i lengden, bare første 2 uker det er litt hevelse og generelt uvant følselse av å ha et drops på tunga. Eneste jeg kommer på er at den i noen tilfeller kan hekte på klitorisforhud ved oralsex, men ikke spesielt smertefullt for noen av partene.
Sist endret av plohg; 29. april 2015 kl. 15:15.
De første ukene kan være litt klønete med tanke på tale og spising, men det er bare mens tunga enda er hoven. Så fort hevelsen går ned er alt som "normalt". Det er helt normalt å "lesbe" litt mens tunga er hoven, men det går fort over ^^,
Jeg har hatt piercing i tunga i 9 år nå, og som plohg sier, så føles det mer unaturlig å ha den ute, enn når den sitter i. I begynnelsen "leker" man gjerne mye med den, men etter en stund glemmer man nesten at den er der.
Om du ikke er komfortabel med metall i munnen, så finnes det piercinger av bio-plast. (selv om kirurgisk stål er helt trygt og inneholder ikke allergener)

Ps. Ikke spis veldig krydrer mat de første to ukene, men spis isbiter/is/kaldt vann. Da går hevelsen fortere ned
Det er år 2015.. Ikke 1990, gå hvertfall til ett seriøst sted
Sitat av plohg Vis innlegg
-Piercinger lages vel helst i kirurgisk stål, altså ikke nikkel og andre allergener.
Vis hele sitatet...
Bortsett fra at kirurgisk stål (eller rustfritt stål) inneholder 8-12 % nikkel. Uten å dermed påså at en kan få nikkelallergi, men du bør være obs.
Har du eller er redd for allergi, er det bare å velge et smykke i titan.