Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 5149
Har hørt at det finnes et gammelt mentalsykehus i kragerø, vet ikke hvor men kragerø er jo ikke så stort..

Er det noen her som vet hvor jeg mener og eventuelt har bilder?..

Blir vel en tur så snart snøen forsvinner tenker jeg
Ingen anelse, men om du er keen på noen timers kjøring ligger det ett gammelt, forlatt og jævelig skummelt ett i Asker (utenfor oslo) på blakkstad.

Edit
Sist endret av eivinderteit; 8. januar 2011 kl. 14:04.
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av eivinderteit Vis innlegg
Ingen anelse, men om du er keen på noen timers kjøring ligger det ett gammelt, forlatt og jævelig skummelt ett i Asker (utenfor oslo) på blakkstad.
Vis hele sitatet...
Blakstad er vel i drift? Pluss museum?

Du tenker kanskje på gamle gode Lier, eller eventuelt Dikemark. Mye tomt der, men ikke så mange som har vært der inne.

Spennende hvis det finnes noe ved Kragerø. Eller noen andre steder for den saks skyld... Var jo noe ved Landeskogen men det er enten revet eller blir brukt til noe annet.
Sist endret av MrNorUe; 8. januar 2011 kl. 16:58.
Hvis du ikke finner det ut kan jeg høre med en fyr der borte hvis du virkelig vil dra dit.
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Spennende hvis det finnes noe ved Kragerø. Eller noen andre steder for den saks skyld... Var jo noe ved Landeskogen men det er enten revet eller blir brukt til noe annet.
Vis hele sitatet...
Bygningene ved Landeskogen står vel fremdeles, men iallefall deler av det er tatt i bruk av «Aktive Fredsreiser» ( http://landeskogen.blogg.no/ ). Jeg mener også å ha lest at enkelte av de andre bygningene i området fremdeles brukes av psykiatrien el. i området.
Sitat av MrNorUe Vis innlegg
Blakstad er vel i drift? Pluss museum?

Du tenker kanskje på gamle gode Lier, eller eventuelt Dikemark. Mye tomt der, men ikke så mange som har vært der inne.

Spennende hvis det finnes noe ved Kragerø. Eller noen andre steder for den saks skyld... Var jo noe ved Landeskogen men det er enten revet eller blir brukt til noe annet.
Vis hele sitatet...
Jah, lier var det jeg tenkte på! Litt mixup der, my bad
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Sitat av Jerazol Vis innlegg
Bygningene ved Landeskogen står vel fremdeles, men iallefall deler av det er tatt i bruk av «Aktive Fredsreiser» ( http://landeskogen.blogg.no/ ).
Vis hele sitatet...
Ja se der ja. Den artikkelen jeg fant om at det skulle rives var nok litt gammel. Flott å se at sånne bygg blir pusset opp og bevart egentlig.
Sitat av Omaha Vis innlegg
Hvis du ikke finner det ut kan jeg høre med en fyr der borte hvis du virkelig vil dra dit.
Vis hele sitatet...
fikk høre det av en som har bodd der, men usikker på om plassen er ryddet/revet :S
men ja skal dit så fort snøen forsvinner uansett..

Sitat av eivinderteit Vis innlegg
Jah, lier var det jeg tenkte på! Litt mixup der, my bad
Vis hele sitatet...
har vært på lier en gang for noen år siden.. veldig veldig morro å skummelt. men har skjønt at vaktholdet er betraktelig skjerpet der nå.
Sist endret av Bartiquz; 9. januar 2011 kl. 02:22.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Bartiquz's Avatar
Trådstarter
26 3
Jeg fant det

Det gamle sykehuset ligger i norbøveien i kragerø..

Legger ved et bilde hentet fra Norgeibilder.no

Planlegger tur så fort som mulig

http://lastopp.no/filer2/b3ca42ea96db0da8ed9f34b7520adacb.jpg
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Bartiquz Vis innlegg
Jeg fant det

Det gamle sykehuset ligger i norbøveien i kragerø..
Vis hele sitatet...
Meget interessant. Dette hadde jeg faktisk ikke hørt om, og jeg bor ikke så langt unna.
Skal se om jeg får tatt meg en tur for å undersøke så fort snøværet roer seg litt
Hvorfor skal dere dit? Gratis tvangstrøyer?
Sitat av papiwoldz Vis innlegg
Hvorfor skal dere dit? Gratis tvangstrøyer?
Vis hele sitatet...
Ja der avslørte du hemmeligheten... Urban Exploring.
Bartiquz's Avatar
Trådstarter
26 3
Sitat av papiwoldz Vis innlegg
Hvorfor skal dere dit? Gratis tvangstrøyer?
Vis hele sitatet...
Tror ikke du helt har fatta begrepet Urban exploring..
Får vell legge til at dette egentlig ikke er et mentalsykehus, men du kan jo ta turen.
Sitat av Bruflat Vis innlegg
Får vell legge til at dette egentlig ikke er et mentalsykehus, men du kan jo ta turen.
Vis hele sitatet...
Kan du da fortelle hva det egentlig er, istedenfor å bare pirre nysjerrigheten?
Ifølge Pappa er det rett og slett bare et nedlagt pleiehjem eller noe i den duren. Noe mentalsykehus har det nok aldri vært der, men om det bodde noen syke folk der er fullt mulig. Da Kragerø består av VELDIG mye narkotika, alkohol og syke folk generelt.
Ikke si det a, kragerø som er så fint om sommern
Jau, men du bor her ikke året rundt
Sist endret av meitemark; 6. mars 2022 kl. 03:08.
Bartiquz's Avatar
Trådstarter
26 3
Sitat av Bruflat Vis innlegg
Ifølge Pappa er det rett og slett bare et nedlagt pleiehjem eller noe i den duren. Noe mentalsykehus har det nok aldri vært der, men om det bodde noen syke folk der er fullt mulig. Da Kragerø består av VELDIG mye narkotika, alkohol og syke folk generelt.
Vis hele sitatet...
Kan jo godt stemme det.. har hørt noe om at det er 2 bygninger, en av de skal vist ha blitt brukt til de galeste av pasientene..

Hører også at det er en lik kjeller der :P

Tror jeg kan få noen kule bilder vis det stemmer

Nå må snøen forsvinne, planlagt dette lenge nå!!!
Sitat av papiwoldz Vis innlegg
Hvorfor skal dere dit? Gratis tvangstrøyer?
Vis hele sitatet...
maby its HOUNTED!!

nedlagte mentalsykehus fenger mange freakere serru,slik er det bare

Sitat av Bruflat Vis innlegg
Da Kragerø består av VELDIG mye narkotika, alkohol og syke folk generelt.
Vis hele sitatet...
heheh,good one..troll alle sammen

troddet det bare var vellykka folk som hadde råd til å bosette seg der jeg,akkuratt som disse øyene rett utenfor oslo og tjøme TØNSBERG

men det skjer noe med nivået etter skien v kystlinjen,mer arb klasse nedover mot kr.sand langs kysten og eliten oppover...strange shit
Sist endret av murmade; 18. februar 2011 kl. 10:51.
Sitat av murmade Vis innlegg
troddet det bare var vellykka folk som hadde råd til å bosette seg der jeg,akkuratt som disse øyene rett utenfor oslo og tjøme TØNSBERG

men det skjer noe med nivået etter skien v kystlinjen,mer arb klasse nedover mot kr.sand langs kysten og eliten oppover...strange shit
Vis hele sitatet...
Når ble vellykkede og rike mennesker fritatt fra rusmiddelproblemer?
Bartiquz's Avatar
Trådstarter
26 3
Sitat av bronsky Vis innlegg
Når ble vellykkede og rike mennesker fritatt fra rusmiddelproblemer?
Vis hele sitatet...
WORD! Er vel oftere rusproblemer i de kretsene en andre, bare større mørke tall
Sitat av Bartiquz Vis innlegg
WORD! Er vel oftere rusproblemer i de kretsene en andre, bare større mørke tall
Vis hele sitatet...
jaa jaa nå tråkka jeg i et norsk vepsebor,han skrev "syke folk"også da,de rike jeg kjenner pleier å være de som er mest friske,aktive og opptatt av helse,henger vell sammen med nøkkelen til suksess å gidde å gjøre masse

Det jeg mente var vell at hvis det ligger holmenkollhus på rekke og rad som det gjør langst kysten oppover beskriver du ikke innbyggerne som syke,narkomane osv

det fins ikke syke mennesker,som er rike:P

Sitat av Bartiquz Vis innlegg
WORD! Er vel oftere rusproblemer i de kretsene en andre, bare større mørke tall
Vis hele sitatet...
veit om en suksessfull direktør i et stort firma i en av våre største byer som styrer kokain importen i denne byen
Sist endret av murmade; 18. februar 2011 kl. 14:26.
Sitat av murmade Vis innlegg
maby its HOUNTED!!

nedlagte mentalsykehus fenger mange freakere serru,slik er det bare
Vis hele sitatet...
Ingen av dem tør å explore mentalsykehus som ikke er nedlagt.

Blir vel tvunget til psykiatrisk behandling alikevel, jeg. Poster pics når og hvis jeg kommer ut igjen
du er nok ikke den skarpeste i skuffen nei murmade
Sist endret av DC89; 18. februar 2011 kl. 14:27.
Sitat av murmade Vis innlegg
heheh,good one..troll alle sammen

troddet det bare var vellykka folk som hadde råd til å bosette seg der jeg,akkuratt som disse øyene rett utenfor oslo og tjøme TØNSBERG

men det skjer noe med nivået etter skien v kystlinjen,mer arb klasse nedover mot kr.sand langs kysten og eliten oppover...strange shit
Vis hele sitatet...
LOL. Ja, eidendomsprisene i Kragerø er ganske høye, men byen er fortsatt full av masse narkotika og alt sånn. At det bare er vellykka folk er så bullshit at det er faen ikke mulig.
veit om en suksessfull direktør i et stort firma i en av våre største byer som styrer kokain importen i denne byen
Vis hele sitatet...
Snakker du om Kragerø der?
Sitat av DC89 Vis innlegg
du er nok ikke den skarpeste i skuffen nei murmade
Vis hele sitatet...
nei jeg er ikke skarp i det heletatt,jeg er et sløvt pillehue

Sitat av Bruflat Vis innlegg
LOL. Ja, eidendomsprisene i Kragerø er ganske høye, men byen er fortsatt full av masse narkotika og alt sånn. At det bare er vellykka folk er så bullshit at det er faen ikke mulig.


Snakker du om Kragerø der?
Vis hele sitatet...
hehe,nei jeg aner ikke hvrodan det er der nede jeg,skillet går vell fra larvik og nedover langs kysten hvor eliten av oslos nærliggende godt betalte jobber stopper og arbeidersørlendingen begynner...

nei jeg snakker ikke om kragerø der

er det noe sted det IKKE er masse narko da??hehe

alle sier sånn om byen sin

jeg har vokst opp i kongsberg,der sender de alle som har kommet på kjøret til kr.sand,sånn opplegg sikkert via kristne grupper som skal hjelpe dem vekk fra miljøet osv,utrooolig masse narko der også!!

så vi har sendt tonnevis med drit folk ned til dere sørlendinger,værsågodt
Sist endret av murmade; 18. februar 2011 kl. 14:35.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av eivinderteit Vis innlegg
Ingen anelse, men om du er keen på noen timers kjøring ligger det ett gammelt, forlatt og jævelig skummelt ett i Asker (utenfor oslo) på blakkstad.

Edit
Vis hele sitatet...
Blakstad Sykehus er i full drift. Ikke skummelt i det hele tatt, omringet av barnehage og gamlehjem. Lier Mentalsykehus, derimot..