Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2205
Jeg gikk gjennom garasjen og fant en gammel øvingsgranat jeg hadde glemt at eksisterte. Den er nesten identisk med denne ("hodet" er litt annerledes), og bærer nøyaktig samme oppgitte insignia, bortsett fra at det står 02-DN-90 og ikke 03-DN-90. På skissen nederst på siden står det "knall-patron". Det er dette jeg lurer litt på. Er denne gjenbrukbar, og i så fall, hva må en bruke for å "armere" den igjen? Eller vil den kun smelle én gang? Kan den i så fall allerede være brukt? "Håndtaket" / triggeren er litt bulkete og slitt, og "tappen" som stikker ut på bildene stikker ikke ut på min øvingsgranat.

Tillegg: Ser nå at den er helt identisk, men ikke har beskyttelseshetten på hodet som den på bildet har.

Jøss. Ingen som har vært i forcen og brukt øvingsgranater her?
Still grounded
32 8
Hei , ja øvnings granater kan brukes på nytt , hvis du ser under der kan du sette inn en ladning (skues inn)

den funker på den måten når du drar ut splinten så er det håndtake løst , det håndtake holder nede en fjær mekanisme som slår ned på en tenhette,

Hvis du vil se om den er hel så må du passe på at den fjær mekanismen ikke detter , litt vanskelig å forklare hvordan men jeg prøver ,,,når du slipper litt i håndtake vil du se den lille tampen som prøver å presse seg opp den må du da holde igjen slik at den ikke slår ned på tenhetta ,gjør dette helst ute, slik at hvis det går galt kan du kaste den ifra deg (om ladningen ikke er borte da,men det ser du da er det et hull der isteden for en gyllen skrue ting, du kan også bare skru denne ut)
nekrognom
kallisti's Avatar
Trådstarter
Jeg har skrudd av hodet nå, og på det sitter en lang sylinder hvis bunn utgjør "tappen" jeg refererte til i førsteposten. Den ser ikke brukt ut på noen måte, og det er ikke hull i sylinderen. Takk for innspill, kanskje jeg tester dette. Men jeg vil helst ikke dra ut splinten; siden jeg ikke har noen ny knallpatron å sette inn i granaten vil jeg heller ikke bruke den i det hele tatt.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Protip: skru ut knall patronen og legg den på et trygt sted, så slipper du tinitus skulle den gå av på gutte rommet.
nekrognom
kallisti's Avatar
Trådstarter
Kan den skrus ut av hodet?
ingen som har en sånn liggende? jeg skulle gjerne hatt en med den delen som skrus ned! det mangler jeg! trenger den som girspak i banebilen!
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av kallisti Vis innlegg
Kan den skrus ut av hodet?
Vis hele sitatet...
Hvis jeg husker riktig så kan den det ja.
Man skrur av hele hodet og så skrur man ut knall patronen som sitter under. Hele granaten kan brukes igjen, imotsetning til en vanlig sprenggranat.

Så hvis du ser litt på den litt nøye, så ser du hvor man kan skru og ikke.


Når du har tatt ut knall patronen under kan du trygt leke så mye du vil med den. Bare ikke kast den i trynet på noen, da den har litt vekt =)
nekrognom
kallisti's Avatar
Trådstarter
Da har jeg prøvd, men jeg klarer ikke skru knallpatronen ut av hodet. Det er godt mulig den sitter ekstra godt etter mange år i garasjen, og jeg nøler litt med å bruke tang innendørs og uten hørselsvern. Jeg får prøve igjen i tryggere omgivelser.
Det skal være mulig å bare skifte ut ladningen, anbefaler brukt av tynne hansker når du skifter de ut. Du får ett pent lite brannsår hvis du ikke bruker hansker når du skifter de å noe går galt.