Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 6205
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
De siste månedene har det gått et lite rykte om at jeg selger hasj, men den siste uken har det blåst opp veldig. Mamma har fått spørsmål av andre foreldre og en kompis har fått spørsmål av en eldre kar jeg ikke har kjennskap til.

Da det begynte synes jeg det var morsomt, for det er ikke sant, men når hele bygda har hørt det samme, blir det for mye. En annen ting, er at hver gang jeg drikker eller treffer nye mennesker (merk; noen er personer jeg aldri har sett før) er det bestandig noen som spør om jeg har noe med meg eller klarer å skaffe iløpet av kvelden.

Vil helst "drepe" ryktet nå, får det går helt over styr. Vil ikke ha oppmerksomhet fra politiet mtp. at jeg fyrer av og til, og med det at vi har hatt problemer i nær familie hvor narkotika var hovedproblemet.

Noen tips?
Du må bare si ifra til dine nærmeste at det ikke er sant, og få de til å spre ordet. Forhåpentligvis forsvinner etterhvert.
Dette er det typiske bygdedyret, og jeg ville prøvd å kvele ryktet på samme måtet som det har oppstått: ved at folk snakker om deg. Få kompisene dine til å spre utover at dette absolutt ikke er sant, og ved kanskje å si at det har blitt startet som en dårlig spøk eller lignende. Da vil det etterhvert bli slik at hver gang noen snakker om dette i en gruppe mennesker, så vil noen si "nei, jeg har hørt at dette ikke stemmer og at det bare var tull" etc.

I tillegg ville jeg ha holdt meg unna fyringa en liten periode for å ikke vekke enda mer mistanke
Sist endret av ps3; 6. mars 2012 kl. 03:05. Grunn: Ninjaed
Noen folk nærer nesten på å snakke dritt om folk og spre falske rykter. Når jeg begynte og røyke og folk fant det ut, da skøyt plutselig jeg å kompisen min heroin, noe vi ikke hadde prøvd engang.
Også blitt beskyldt for salg å nesten værre ting selv, noe som ikke stemte da, salg stemmer fremdeles ikke da. Men du skjønner sikkert utviklingen.

Kom deg unna hele bygda, blir ikke noe bedre med tiden!

Har selv prøvd å snakke meg ut av dritt, men hjelper ikke når "venner" fortsetter å prate, uansett hvor bra du har klart å forklare til Familien, å det faktisk er sant det du har sagt til de!
Sist endret av KjellFresh; 6. mars 2012 kl. 03:16.
Du må bare si det som det er, kan ikke gjøre så veldig mye. Fortell det til foreldrene dine, før de kommer å spør deg. Og bare si Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke.

Sier du det mange nok ganger, så går det inn i det tetteste knotter
Sitat av missjones Vis innlegg
Du må bare si det som det er, kan ikke gjøre så veldig mye. Fortell det til foreldrene dine, før de kommer å spør deg. Og bare si Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke. Nei, jeg selger ikke.

Sier du det mange nok ganger, så går det inn i det tetteste knotter
Vis hele sitatet...
Lov å håpe hvertfall....
Er mye mer interessant å prate om de crazy tingene andre gjør, enn ryktene som ikke er sanne. Tror faktisk beste måten å få et rykte til å dø på er å bare vente det ut.

Driver du aktivt å forsvarer holder du bare tanken i livet, og sørger for at den mentale forbindelsen mellom deg og narkotika bare blir sterkere i folks hoder.. det faktum at ryktet er sant gjør det ikke bedre . Er det jævli viktig for deg at ryktet forsvinner fort mistenker jeg også at eneste måten rett og slett er å bli streitere. Kle deg bedre, prate penere etc. Gi signaler og inntrykk som går imot ideen om at du røyker.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
følg ryktet, men ikke innfri.
Hver gang noen spør om du kan hooke noe, be de møte deg der og der. Send de langt avgårde og ikke møt opp.
Sist endret av Bothrops; 6. mars 2012 kl. 08:34.
Pro Gamer
Gjør som jeg ville gjort, hvis du finner ut hvem den lille innkompetente dritten som jugde på deg dette er, så legg ut samme rykte om han, legg ut småtaggs på skola som "want weed? *nr hans eller kallenavnet*" spør folk om du kan hooke for dem så si møt meg her møt meg der, ikke still opp, eller møt opp og si " er du virkelig så dum så du tror jeg selger?"
Måten og drepe dette på er å gjøre som de andre, snakk om andre, spre rykte så er det snart ikke deg de snakker om lengre! GL HF
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Trådstarter
Sitat av M4zN Vis innlegg
Gjør som jeg ville gjort, hvis du finner ut hvem den lille innkompetente dritten som jugde på deg dette er, så legg ut samme rykte om han, legg ut småtaggs på skola som "want weed? *nr hans eller kallenavnet*" spør folk om du kan hooke for dem så si møt meg her møt meg der, ikke still opp, eller møt opp og si " er du virkelig så dum så du tror jeg selger?"
Måten og drepe dette på er å gjøre som de andre, snakk om andre, spre rykte så er det snart ikke deg de snakker om lengre! GL HF
Vis hele sitatet...
Bor på en liten plass, så rykter er det nok av

Vil helst ikke oppføre meg som en drittsekk med å sende personer langt avgårde for å "hente" stash, flere av de som spør om jeg kan ordne er personer jeg ikke har noe imot eller har en god tone med til vanlig. Når jeg blir spurt svarer jeg som oftest:" Nei, jeg driver ikke med sånt", etterfulgt av et spørsmål om hvem som har sagt det, svaret jeg får er enten:"Hele bygda sier det" eller "Jeg husker ikke".

Tror faktisk jeg vet hvem som startet "rykte" om at jeg selger, har to jeg tror kan være synderen, nemmelig min egen bror og en X av ei jente jeg driver med. Tror broren synes det var tøft at jeg fyrte, å med noen halvlitere innabords kan det være lett og si litt for mye. Han x'en vet jeg har snakket om meg, for å sette meg i et dårlig lys for jenta og omgangskretsen hennes (type: han må du holde deg unna, han selger og røyker hasj).


Heldigvis flytter jeg bort om noen måneder, får håpe ryktene forsvinner like fort som meg kommer meg bort her ifra
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Sitat av Soppsui Vis innlegg
B

Heldigvis flytter jeg bort om noen måneder, får håpe ryktene forsvinner like fort som meg kommer meg bort her ifra
Vis hele sitatet...
''Han flyttet til Oslo for å bli pro-dealer'' ..
Hvis noen spør/konfronterer deg med ryktet, ville jeg gjort følgende:

Spør hvor vedkommende har hørt det, be om navn på personen
det kom fra. Si at du anmelder forholdet til politiet.

Jeg ble selv en gang stoppet og anholdt av en butikkansatt som
påsto jeg hadde stjålet varer ved en tidligere anledning, og at
de "holdt meg under oppsikt". Jeg, som selvsagt hadde mitt på
det tørre, sa med en gang: "Ring politiet. Jeg venter".
De slapp meg umiddelbart.
noe jeg ville gjort er og fått en kompis til og tipsa politiet om det ryktet, og få han til og si at jeg selger hasj(hvis jeg har mitt på det rene). politiet kommer da sikkert på besøk og det blir mye styr, få politiet til og tipse avisen. si at du vill ha navnet i avisen osv. slik at alle kan se at det er fake. da står det sikkert noe i avisen ''gutt 16 år hadde rykte på og selge hasj'' folk leser det og siden politiet har hatt razzia osv. så må de tro på det.

vet ikke om det funker men de fleste skal vertfall slutte og tro at du selger.

vet hvordan rykter er. bor på en liten plass selv og rykter sprer seg fortere enn vinden. dama til en kompis av meg fikk ryktet på at hun var gravid fordi hun gråt i friminuttet en gang, hun måtte da gå rundt til alle klassene på skolen og si at dette ikke var sant. hun gråt fordi bestemoren hennes hadde dødd...

rykter kan starte som en spøk, noe typ: han ser ut som en stoner. kansje han selger hasj
ja, han selger sikkert hasj.
noen hører på og sier det videre, og dritten har startet.

jeg bor også i et jævla ryktehøl! når man bor i ei bygd så må man være forsiktig med slike spøker.
Send ut et nytt rykte om at du knuser kneskåler eller noe. Da skal du se du får respekt
Sist endret av Bl1zzarD; 7. mars 2012 kl. 20:58. Grunn: Leifz
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Send ut et nytt rykte om at du knuser kneskåler eller noe. Da skal du se du får respekt
Vis hele sitatet...
Haha, morsomt at du skulle si dette. Ifølge noen personer, har jeg balltre/knokejern med meg ut på fest. Dette er også er rykte.

Til StålSkuff, det med at en kompis tipser politet og det med å blande avisa inn i det hele var en god ide, men vil ikke ha navnet mitt ute "der", kan heller bare linke til artikkelen på facebook, så slipper jeg mas fra foreldre og andre eldre kjenninger. Må bare vente til jeg pisser rent og får rydda ut alt av ulovligheter ut av rommet først

Shit, jeg må høres ut som den skurken, haha, men er en gjennomsnittlig ungdom som fyrer meg en rev når jeg føler for det

Om politiet skulle finne på å dra med seg hund, tror dere den markere på noen "roachere" og en brukt pipe som jeg har kasta utenfor husveggen? Vet, var kanskje ikke det lureste å gjøre, men når jeg skal "kose" meg, tenker jeg mest på å bli skeiv
Sitat av Soppsui Vis innlegg
Haha, morsomt at du skulle si dette. Ifølge noen personer, har jeg balltre/knokejern med meg ut på fest. Dette er også er rykte.

Til StålSkuff, det med at en kompis tipser politet og det med å blande avisa inn i det hele var en god ide, men vil ikke ha navnet mitt ute "der", kan heller bare linke til artikkelen på facebook, så slipper jeg mas fra foreldre og andre eldre kjenninger. Må bare vente til jeg pisser rent og får rydda ut alt av ulovligheter ut av rommet først

Shit, jeg må høres ut som den skurken, haha, men er en gjennomsnittlig ungdom som fyrer meg en rev når jeg føler for det

Om politiet skulle finne på å dra med seg hund, tror dere den markere på noen "roachere" og en brukt pipe som jeg har kasta utenfor husveggen? Vet, var kanskje ikke det lureste å gjøre, men når jeg skal "kose" meg, tenker jeg mest på å bli skeiv
Vis hele sitatet...
Kanskje det var jeg som satt ut ryktet
Sist endret av Bl1zzarD; 7. mars 2012 kl. 22:03.
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
Kanskje det var jeg som satt ut ryktet
Vis hele sitatet...
Send meg en PM om hvor du holder til. Om det er tilfelle hadde vært fett med enda en freaker i byen, selv om du er en drittsekk

Tenker å skrive slik på statusen min på facebook:" Den person som som sprer at e røyka og sæll hasj kan ta se ein bolle. Når mamma får hør at e har røyka og deala hasj me ein kompiss og hæng me tvilsomme folk som leka se me alt av drugs som finnes har de gått aaaltfor langt. Så slutt å spørr om e kan hook dokker opp med nåkka, førr e driv ikke me sånt, bare "bygdedyret" som snakka, einaste rusmiddle e bruka e alkohol og snus. Peace".
Sist endret av Soppsui; 7. mars 2012 kl. 22:09.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Soppsui Vis innlegg
Send meg en PM om hvor du holder til. Om det er tilfelle hadde vært fett med enda en freaker i byen, selv om du er en drittsekk

Tenker å skrive slik på statusen min på facebook:" Den person som som sprer at e røyka og sæll hasj kan ta se ein bolle. Når mamma får hør at e har røyka og deala hasj me ein kompiss og hæng me tvilsomme folk som leka se me alt av drugs som finnes har de gått aaaltfor langt. Så slutt å spørr om e kan hook dokker opp med nåkka, førr e driv ikke me sånt, bare "bygdedyret" som snakka, einaste rusmiddle e bruka e alkohol og snus. Peace".
Vis hele sitatet...
JØR D , JØR D, JØR D , e ventæ
Da vil jo i hvert fall alle vennene dine på facebook, og en god del flere høre dette ryktet - og fremdeles kanskje tro på det. Facebook er vel sjeldent veien å rydde opp i problemer, men lykke til. Jeg tror du bare vil spre ryktet mer.
om folk fortsatt ikke tror deg så poster du jo bare en pisseprøve på facebook med det samme ^^
vet hvordan du har det, har samme dritten på meg, vertfall fra noen her i bygda, men har fornektet alt sammen
og har ikke hørt noe om det på leeenge...
Ikke røyk på 1-2-3 uker, ta en frivillig pisseprøve, lev livet.
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Trådstarter
Disse ryktene dør nok ikke med det samme.

Igår fikk jeg høre at noen jeg var på fest sammen med, hadde sagt at jeg hadde hivd innpå med piller helt åpenlyst og drukket som faen itilegg, selv om jeg bare drakk pils den kvelden. Dette er det nye ryktet, så nå er jeg tydeligvis pillemisbruker også

Sa til den personen som sa dette til meg, at det ikke var sant og om flere snakket eller spurte om det var sant, skulle hun avbekrefte dette.

EDIT: Må vel å kjøpe pisseprøve, men denne skal nok ikke ut på facebook. Bare så jeg har noe å vise min nærmeste familie og venner som ikke ruser seg, men som tror jeg gjør det.
Sist endret av Soppsui; 21. mars 2012 kl. 13:46.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Just go with it.
Alt av hva folk spør deg om, så bare nikk og smil.

Kjøpte du 500Valium av en pakistaner igår??
''mhm..'' og smil.

''HVA?! Tar du Heroin??!''
''mhm..'' og smil.

HÆ?! Skylder du en dealer i Oslo 130.000,-?
''mhm'' .. og du tar tegninga.

Da skal du se folk ikke tror på mye etter en stund..
Sist endret av Bombasa; 21. mars 2012 kl. 14:58.
En fjær blir fort til ti høns som det heter, du får bare høre hvem som har fortalt de som spør deg om du dealer og si at du skal anmelde dem for ærekrenkelse. Høres kanskje ut som skolegården og sladrehank, men slikt gir en liten stopper på ryktet og er alvorlig.
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Trådstarter
Sitat av fatboyjim Vis innlegg
En fjær blir fort til ti høns som det heter, du får bare høre hvem som har fortalt de som spør deg om du dealer og si at du skal anmelde dem for ærekrenkelse. Høres kanskje ut som skolegården og sladrehank, men slikt gir en liten stopper på ryktet og er alvorlig.
Vis hele sitatet...
Brukes slike saker å ende godt for anmelder eller "misstenkt" og slikt kan jeg få erstatning for? Om jeg anmelder det, er jeg i hovedsak ikke ute etter penger.
Romantisk Gamer
Gamer_hero's Avatar
90 6
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Just go with it.
Alt av hva folk spør deg om, så bare nikk og smil.

Kjøpte du 500Valium av en pakistaner igår??
''mhm..'' og smil.

''HVA?! Tar du Heroin??!''
''mhm..'' og smil.

HÆ?! Skylder du en dealer i Oslo 130.000,-?
''mhm'' .. og du tar tegninga.

Da skal du se folk ikke tror på mye etter en stund..
Vis hele sitatet...
Genialt! Akuratt det samme tenkte jeg...
Når folk spør deg om de kan hooke deg opp med diverse, fortell at ryktene ikke er sanne og at du offentligjør navnet DERES om de ikke sier hvem som har fortalt hvor rykte kommer fra, og på samme tid ber du dem om å videreformidle at du ikke er involvert i slikt.

Det er slemt, men de er sikkert like lite keen som deg på å bli sett på som en rusmisbruker, og disse har jo faktisk kommet opp til deg og spurt etter diverse.
Sitat av Soppsui Vis innlegg
Brukes slike saker å ende godt for anmelder eller "misstenkt" og slikt kan jeg få erstatning for? Om jeg anmelder det, er jeg i hovedsak ikke ute etter penger.
Vis hele sitatet...
Man blir ikke straffet noe hardcore, man kan bli dømt å betale oppreising, men kan ta ett utdrag om ærekrenkelse fra store norske leksikon

Injurie, forbrytelse som består i å krenke en annens æresfølelse, eller opptre på en måte som er egnet til å skade en annens gode navn og rykte eller til å utsette ham for hat, ringeakt eller tap av den for hans stilling eller næring fornødne tillit. Kan skje ved ord eller handling. Regler i straffeloven av 1902 kap. 23. Straffes med bøter eller fengsel inntil 6 mnd., i spesielle tilfeller inntil 3 år.(...) Den som blir dømt for ærekrenkelse kan, foruten erstatning for den økonomiske skade, tilpliktes å betale fornærmede oppreisning for skade av ikke-økonomisk art, samt pålegges å dekke omkostningene ved kunngjøring av dommen (lov om skadeserstatning av 13. juni 1969 § 3–6).
Vis hele sitatet...
Lovdata

Ett slikt rykte kan ødelegge for deg hvis du skal få deg en ny jobb hvis "alle" vet at du er dealeren i bygda, mange som går å slenger dritt om deg bak din rygg. ikkje bra.
Sist endret av fatboyjim; 21. mars 2012 kl. 16:44.
på heltid
iSkurk's Avatar
Sitat av Soppsui Vis innlegg
Haha, morsomt at du skulle si dette. Ifølge noen personer, har jeg balltre/knokejern med meg ut på fest. Dette er også er rykte.
Vis hele sitatet...
Knokejern er noe man alltid skal ha med på fest, bastaboom!
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av iSkurk Vis innlegg
Knokejern er noe man alltid skal ha med på fest, bastaboom!
Vis hele sitatet...
Nei det skal man ikke. Fest skal vere morro for alle parter. De som lager bråk kan heller bli kasta ut med litt makt. Også blir du "den feige jævlen med våpen"
Sitat av Echuz Vis innlegg
Nei det skal man ikke. Fest skal vere morro for alle parter. De som lager bråk kan heller bli kasta ut med litt makt. Også blir du "den feige jævlen med våpen"
Vis hele sitatet...
Feil, fest skal väre slossing og bare slossing, slossing er morro for alle utenom den som får bank. Mennesket liker drama, du også.
Sitat av iSkurk Vis innlegg
Knokejern er noe man alltid skal ha med på fest, bastaboom!
Vis hele sitatet...
Klarer du ikke å vinne uten våpen bør du kanskje ikke slåss til å begynne med

Odonkor: Må være kjipe fester du drar på, klarer å ha det dritfett uten slåssing i hele tatt, men kanskje fokuset forsvinner litt fra slåssing når du oppdager at jenter ikke er ekle

Beklager hvis det var ironi Odonkor, vanskelig å se over internett