Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 4891
Ble tatt inn i avhør.. En snut satt der og sprute meg, jeg sa jeg beklaget og at det var veldig dumt gjort av meg og at det aldri skal skje igjen. Fikk sånn brev i posten senere om at hvis jeg gjør noe straffbart innen ett år vil jeg få bot på dette. Tror det het straffeunnlatelse? Kommer det på rullebladet da? blir det borte hvis jeg ikke gjør noe på et år?
Sitat av beige1227
Ble tatt inn i avhør.. En snut satt der og sprute meg, jeg sa jeg beklaget og at det var veldig dumt gjort av meg og at det aldri skal skje igjen. Fikk sånn brev i posten senere om at hvis jeg gjør noe straffbart innen ett år vil jeg få bot på dette. Tror det het straffeunnlatelse? Kommer det på rullebladet da? blir det borte hvis jeg ikke gjør noe på et år?
Vis hele sitatet...
Dømt på samme måte som meg, dog overtredelsen var nasking. Det er som de sier, prikken forsvinner fra det offisielle rullebladet, altså det tilgjengelig for alle arbeidsgivere som krever det, etter et år eller to, men vil fortsatt være der i tilfelle politiet vil sjekke deg opp. Så politi og general kan du bare drite i å bli.
Har også hørt rykter om at du kan sende et brev til en rettsinnstans en stund etter overtredelsen og si du har forandret deg og be dommeren fjerne prikken. Kan riktignok ikke bekrefte dette.

Heter forresten påtaleunnlatelse.
Sist endret av RadioSlave; 22. november 2007 kl. 21:49.