Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 6031
jeg var en tur på det lokale kjøpesenteret i dag, og bestemte meg for å spille litt på automat. Jeg spillte på en automat av typen Jackpot 2000, og jammen vant jeg ikke 500 spennn (yay)

klar til å håve inn pengene fikk jeg et lite sjokk da jeg så at noen mynter ikke var 20-kroninger.

de var helt like i farge, vekt og størrelse, men det stod "10 syrian pounds" på dem.

jeg stusset litt over dette, og tenkte hva faen jeg skulle med det, så jeg prøvde å legge på 2 av de 3, og jammen fikk jeg ikke 40 kr i kreditt.

med dollartegn i øynene googla jeg litt og fant ut dette:

10 syriske pund = svimlende 1,19 norske kroner.

så hvis noen vet hvor man kan skaffe syriske 10-pund mynter, er vi alle rike!!

siden de sannsynligvis vil finne ut og utbedre feilen, så bør det skje litt raskt...

vet ikke om de funker på alle automater, prøvde bare jackpot 2000, men det er jo nok av penger å vinne på den
hvor kommer disse myntene fra da? er jo vanskelig å få taki mynter i fremmed verdi... ?

med mindre man reiser til den bestemte plassen og tar med seg en hel bag med mynter hjem igjen?

suspekt?
Genialt.

Problemet er at man sikkert må til Syria for å få tak i myntene, men når man skal ha dem med hjem er det etter hva jeg vet ulovlig å smugle valuta.

Kredz til deg for å dele med folket!
Var jo 2 karer som ble stoppet med 50kg drakmer på svenskegrensa for en stund siden. De fikk ikke noe pes. Trokke det blir regnet som valutasmugling om man tar men valuta av lav verdi.
haha genialt... dog jeg hadde følt meg litt snytt om jeg hadde vunnet disse myntene da dette ikke har noe verdi annet enn man kan spille dem opp
Opprinnelig postet av Sinister
Var jo 2 karer som ble stoppet med 50kg drakmer på svenskegrensa for en stund siden. De fikk ikke noe pes. Trokke det blir regnet som valutasmugling om man tar men valuta av lav verdi.
Vis hele sitatet...
Tror de slapp unna fordi drakmer ikke lenger er en valuta som ikke lenger er i bruk. Blir dermed like ulovlig som å ta med 50 kg jern/stål. Nå kjenner ikke jeg til denne syrisk valutaen, men er den i bruk er det nok ikke bare å dra med seg så mye man ønsker.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Er nok jævlig vanskelig å få tak i disse myntene med mindre en eller annen drar med seg en bag med penger tilbake til Norge...
Kan man ikke bare gå i banken å veksle penger?
Opprinnelig postet av pyramide
Kan man ikke bare gå i banken å veksle penger?
Vis hele sitatet...
Bare sedler...
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Kan man virkelig få tak i syriske spenn i banken? Det var noe nytt for meg...
Åja. Bomma litt der
Opprinnelig postet av Unreal143
haha genialt... dog jeg hadde følt meg litt snytt om jeg hadde vunnet disse myntene da dette ikke har noe verdi annet enn man kan spille dem opp
Vis hele sitatet...
Man må jo ikke nødvendigvis spille dem bort. Man kan bare trykke utbetal så kommer det forhåpentligvis ut norske 20 kroninger.. Det funker jo på de fleste spilleautomater..
de fikser det vel kanskje når de får vite om det...

det finnes ingen mynthandlere eller no sånt som har dette?
de fleste land har en lovgivning som forbyr utreisende å ta med seg for store mengder av landets valuta ut av landet. derimot er denne grensen ofte temmelig høy. selv tok jeg med australske dollar ut av australia til en verdi av 10000 norske kroner, og ifølge det australske tollvesen var det helt i orden. når verdien på denne mynten er såpass lav, er det dermed naturlig å tro at man kan ta med seg temmelig store mengder av den ut av landet, uten å få noe pes av den grunn.
gidder ikke å dra til syria for å si det sånn...
Kanskje bare overtale familien til å ta neste sydentur dit? ^^
VG hadde en artikkel om dette for to dager siden, og flere automater i Oslo er allerede stengt, så de vet nok det, ja.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Og forresten så kan de drakmer myntene også brukes som 20kroninger på en del automater. Det var derfor folk smuglet det inn. Jeg har testet det selv en gang.
Genial tråd, kom med flere måter å tjene cash "lovlig" på automater med!

Noen som vet av superjoker med annet enn 1.4 program på så send meg en msg!

Uansett hvor i landet

yeah
Trådstarter
det er ikke bare denne type mynter som funker, prøvde med litt forskjellig som en kompis hadde, det var noen av dem som gikk inn, men idiot som han er sjekka han ikke hvilke..
Er det ikke litt dårlig gjort å stjele penger fra rødekors o.l.??
Få prosent går til den "gode saken" likevel, og over 60% går ut til spilleren. Røde Kors taper neppe millionsummer på dette.
Kom igjen folkens..

Gi oss halvkriminelle noe og tjene penger på!
Jeg hev på en gammel 1krone på en automat, den funka som ei tier..
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...icle951327.ece
"kvinnen er siktet for grovt bedrageri"... ser ut som politiet tar dette alvorlig!
▼ ... noen uker senere ... ▼
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Så lenge man tar med seg mindre enn 10,000 kroner i verdi i mynter, så er det helt fett å ta med seg så mye man bare gidder. Men ja, man må nok til Syria for å hente dem - du får ikke kjøpt syriske mynter på norske banker.

Det er dog noen land som har regler som tilsier at det er ulovlig å ta lokal valuta med ut av landet - vet ikke hvilke land det gjelder, men frem til midten på 90-tallet var rumenia en av disse landene.

Se også "Drukner i Drakmer"
Sist endret av SharQ; 10. februar 2005 kl. 20:27.
Sitat av Tobb
de fikser det vel kanskje når de får vite om det...
Vis hele sitatet...

Poenget er at de som eier spilleautomatene, er fult klare over det. De klarer bare ikke finne opp en måte å hindre at myntene går som vanlige tyvekroninger, siden de er så forbanna like.. Vi fikk nylig tre nye "hoppere" på automatene på jobben, men drakmene og de syriske punda ruller inn i like store mengder som før.. Noen er kanskje litt mer vriene enn andre, men man finner alltid en maskin som det funker på.

Skaff mynter, legg dem på, og trykk på utbetal
Men så kommer spørsmålet fra meg.... Hvordan registrerer automatene myntene som går inn? Vekt? Mål? Bredde? Dei går vel gjennom noen lasere eller no?
vekt og mål..

noen tyrkiske mynter funker også og de er verd LITE
▼ ... over et år senere ... ▼
Vet dette er en eldgammel tråd, men fant en slik mynt i en myntrull med 20kronere i dag. En slik man får i banken... Spesielt at banken driver å svindler folk slik da! ;D

Noen som vet om de fortsatt har den mynt-typen i Syria?
Jeg har en boks med masse gamle mynter. Selv er jeg ikke gammel nok til å spille på automater men cola maskiner kan jo virke
Alle automatene er jo fjerna??
Har noen prøvd å støpe sine egne tyvere bly/tinn? Om follk er så sinsykt gira på å frame automater, burde dere bare støpe dem selv.
Kjøpe gips støpe sett:
http://www.biltema.no/products/produ...?iItemId=89920
og Loddetinn:
http://www.biltema.no/products/produ...iItemId=125224

eller har noen prøvd dette før og failet?
Sist endret av Pyro_Killer; 10. november 2007 kl. 23:21.
Sitat av Pyro_Killer
Har noen prøvd å støpe sine egne tyvere bly/tinn? Om follk er så sinsykt gira på å frame automater, burde dere bare støpe dem selv.
Kjøpe gips støpe sett:
http://www.biltema.no/products/produ...?iItemId=89920
og Loddetinn:
http://www.biltema.no/products/produ...iItemId=125224

eller har noen prøvd dette før og failet?
Vis hele sitatet...

Ville vært vansklig å lage mynter, med tanke på vekt og størrelse. De fleste automater har sikkert ganske avanserte funksjoner mot slikt.
Når jeg var i Hellas funket det med norske femmere og svenske 1 kroninger på et biljardbord som bare tok 2 euro mynter
Sitat av Pyro_Killer
Har noen prøvd å støpe sine egne tyvere bly/tinn? Om follk er så sinsykt gira på å frame automater, burde dere bare støpe dem selv.
Kjøpe gips støpe sett:
http://www.biltema.no/products/produ...?iItemId=89920
og Loddetinn:
http://www.biltema.no/products/produ...iItemId=125224

eller har noen prøvd dette før og failet?
Vis hele sitatet...
Nope, du må treffe på vekta av mynten også, noe som gjør det svært lite lønnsomt å fake mynter.
Det går sikkert ann å kjøpe billigere tinn i større produksjoner, men med litt farging, kan du kanskje brke tyveren på butikken, tror ikke kassedama på rimi veier myntene sine akkurat???
Legere den på en eller annen måte?
Den kan da umulig veie spesielt mer enn 5 gram, en 20'er

100 tyvere - 500g dyr tinn =
2000 - 179 = 1821 kr

Det er vell helt greit.
Hva med parkeringsautomater?
Danske 2 kroninger ser ganske lik ut som norske femmere. Jeg kjøpte engang godteri for 7 kr, med 1 dansk 2 krone og en norsk 1 krone Krever jo at den som står i kassa ikke følger 100 % med. Dersom den i kassa merker det kan du bare si at du ikke så det selv.
Sitat av Zneipz
Man må jo ikke nødvendigvis spille dem bort. Man kan bare trykke utbetal så kommer det forhåpentligvis ut norske 20 kroninger.. Det funker jo på de fleste spilleautomater..
Vis hele sitatet...
Nei, de fleste spillautomater tillater deg ikke å ta ut fra kreditt, du kan bare ta ut det du har vunnet (skyt meg hvis det har kommet endringer på dette; jeg har ikke sett en automat på relativt lenge).
Sitat av Pyro_Killer
Det går sikkert ann å kjøpe billigere tinn i større produksjoner, men med litt farging, kan du kanskje brke tyveren på butikken, tror ikke kassedama på rimi veier myntene sine akkurat???
Legere den på en eller annen måte?
Den kan da umulig veie spesielt mer enn 5 gram, en 20'er

100 tyvere - 500g dyr tinn =
2000 - 179 = 1821 kr

Det er vell helt greit.
Vis hele sitatet...
Mye jobb for lite penger og stor strafferamme.
Har noen mynter nå som er like store og noen like tunge som tikroninger. Poster bilde om 5 min

EDIT:
http://img91.imageshack.us/img91/1112/mynter1fe8.jpg
http://img91.imageshack.us/img91/6949/mynter2gd8.jpg
http://img229.imageshack.us/img229/7536/mynter3ny5.jpg
Sist endret av Latterkongen; 11. november 2007 kl. 13:02.
det er umulig å se noe på de bildene du har postet.
Skriv ihvertfall hvilken valuta det er snakk om.