Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1054
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Hei

Min trofaste stasjonære takket akkurat for seg og jeg trenger derfor noen nye deler til min maskin.
Hadde håpet på litt hjelp til å få kjøpt noen nye deler til maskin som faktisk passer sammen og gir mest "bang for the buck".
Jeg mistenker at det er skjermkortet som har tatt kvelden så det må ihvertfall byttes, men hvis noe av det jeg har fra før kan brukes så mer enn gjerne for min del

Mitt budsjett ligger på rundt 5000,- men er litt fleksibel.
Fra før har jeg dette:

MSI Z68A-GD65 (Gen3)
Intel Core i7-2600K

Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB
Gainward GeForce GTX 580 1536MB
Cooler Master Silent Pro Gold 1000W PSU

Jeg har også en SSD, et par harddisker og alt står i et big tower.
Jeg bruker også to skjermer så et nytt skjermkort må ha muligheten til det.

All hjelp mottas med takk
Link gjerne til Komplett da jeg bor mindre en halvtime unna sandefjord og kan kjøre å hente selv
Sist endret av r0bin; 14. mai 2016 kl. 21:32.
Ikke noe liv i maskinen? Sjekk om PSU defekt.
Streker/Artifacting på skjermen? Prøv med integrert skjermkort.

Sjelden at en maskin bare dør.
Hvis du kan vente litt, så er AMD Zen rett rundt hjørnet; enten så vil det tilby bedre ytelse enn (kanskje pris/ytelse-forhold eller ren ytelse?) Intel, eller så vil det virke prispressende på eksisterende Intel-produkter på markedet. Tilsvarende er Polaris og Pascal fra henholdsvis AMD og Nvidia rett rundt hjørnet også, kan du vente litt så får du med deg neste generasjons skjermkort.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Ikke noe liv i maskinen? Sjekk om PSU defekt.
Streker/Artifacting på skjermen? Prøv med integrert skjermkort.

Sjelden at en maskin bare dør.
Vis hele sitatet...
Det begynte med små firkanter på skjermen når jeg spilte Stellaris, jeg var skråsikker på at dette var en feil med spillet så jeg restartet. Etter restarten så kommer disse små firkantene på begge skjermene og så går skjermen i svart etter ca 1-5 minutters bruk av pcen.

Disse små firkantene ser akkurat slik ut: lenke

Uansett er pcen ganske godt brukt og vil vel bli beregnet som stein gammel av dere med peil, så det var vel på tide å få byttet noen deler før jeg får Teknisk Museum på nakken.
Sitat av r0bin Vis innlegg
Uansett er pcen ganske godt brukt og vil vel bli beregnet som stein gammel av dere med peil, så det var vel på tide å få byttet noen deler før jeg får Teknisk Museum på nakken.
Vis hele sitatet...
Tja, gammel nok, men selv har jeg en i7-920 som fortsatt kjører OC etter 5-6 år, så det er alltid håp!
Som du beskriver i første posten er dette mest sannsynlig GPU, men bruker du det interne, eller har du et i tillegg?

Hadde jeg vært deg ville jeg trålet finn.no for å finne noe gunstig skjermkort, har selv nettopp kjøpt meg et R9 280x der for ca 1700, men finnes mange billigere. Om du har klart deg med det interne så trenger du ikke mye, og bruker du en 1000-lapp på brukt så har du oppgradert veldig.