Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1667
Er det noen som har erfaring med Dell XPS 13? Vurderer å kjøpe Dell XPS 15 når den kommer til lands, men veldig usikker på hvordan kvaliteten er. Kommer til å være med i sekken hver dag, så vil ha noe som er litt holdbart. Hvordan er tastaturet, touchpad osv? Har sett mye på tester, men der er jo maskinen vanligvis brukt i 1-2 dager, ikke et halvt år. Har ikke funnet noen andre kandidater som jeg synes er noe spennende. I forhold til specs så er Lenovo langt dyrere enn Dell. Har sett på Surface Pro 4, da jeg hadde SP3 før, men synes skjermen blir for liten, og tastaturet er ikke så godt å skrive på.

Hvis dere har noen andre alternativ, så gjerne kom med de.

13"-15"
10-15 000,-
8GB RAM
Helst et ok skjermkort til lett gaming.
Sist endret av SemiColon; 15. oktober 2015 kl. 16:23.
Du skriver her at tastaturet ikke er så godt å skrive med på en SP3/4. Da kan jeg med glede informere deg om at Microsoft har sluppet et nytt tastatur med større mellomrom mellom tastene som kan kjøpes til SP3, og følger med SP4. Her er det også større touchpad. Skjermstørrelsen kan jo dessverre ikke gjøres noe med.

Jeg har dessverre ingen personlig erfaring med Dell XPS 13, men utifra det jeg har hørt og lest er de fleste fornøyd med denne PC-en. Både byggekvalitet og ytelse.

Min personlige anbefaling er SP3/4. Skjermen er ikke altfor liten for min del, henholdsvis 12/12,3". Ytelsen er topp, du har en penn som gjør det mulig å ha håndskrevne notater lagret digitalt, og ikke minst kjent for god byggekvalitet.

Hvis du vil se en sammenlikning av SP3, SP4 og Dell XPS 13 har jeg funnet det fram til deg her.
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Du skriver her at tastaturet ikke er så godt å skrive med på en SP3/4. Da kan jeg med glede informere deg om at Microsoft har sluppet et nytt tastatur med større mellomrom mellom tastene som kan kjøpes til SP3, og følger med SP4. Her er det også større touchpad. Skjermstørrelsen kan jo dessverre ikke gjøres noe med.

Jeg har dessverre ingen personlig erfaring med Dell XPS 13, men utifra det jeg har hørt og lest er de fleste fornøyd med denne PC-en. Både byggekvalitet og ytelse.

Min personlige anbefaling er SP3/4. Skjermen er ikke altfor liten for min del, henholdsvis 12/12,3". Ytelsen er topp, du har en penn som gjør det mulig å ha håndskrevne notater lagret digitalt, og ikke minst kjent for god byggekvalitet.

Hvis du vil se en sammenlikning av SP3, SP4 og Dell XPS 13 har jeg funnet det fram til deg her.
Vis hele sitatet...
Har sett Type Cover 4, men klarte ikke helt å like SP3. Hadde den i 9 mnd før jeg solgte den, så vil si at jeg fikk prøvd den

Har hatt litt problemer med servicen til Microsoft, mulig jeg var skikkelig uheldig. Men ventet nesten 2 mnd for å få en fungerende enhet igjen.

Er Dell XPS 15 som er den jeg holder litt fast på nå, ettersom de ikke lanserer Surface Book i Norge før i februar/mars. Har sett litt på Lenovo Thinkpad X1 Carbon og, men ytelsen er ganske dyr pr. krone, men så har man kanskje den beste byggekvaliteten på markedet. Vanskelig valg.
Sist endret av SemiColon; 16. oktober 2015 kl. 09:41.
Jeg har hatt en XPS 15 9530 i snart to år, og jeg er storfornøyd. Liten og nett, pent design, og kraftig nok til å gjøre det meste jeg ønsker å gjøre. Når du sier at du vurderer å kjøpe den "når den kommer til landet" antar jeg at dette er en ny modell. Jeg har hatt XPS tidligere, og var storfornøyd med den og.

Man betaler litt ekstra, og det finnes sikkert bedre løsninger der ute, men med XPS får man hjelp med alle problemer innen svært kort tid, hvor som helst i verden i to år; det er utrolig verdifullt. Jeg var utplassert i utlandet i noen måneder i forbindelse med jobb da strøminntaket på PC-en min røk på grunn av egen dumskap. Laderen røk i samme slengen. Jeg ringte Dell, og dagen etter kom en reparatør innom kontoret og fikset strøminntaket samt gav meg en ny lader, helt gratis. Det til tross for at jeg var helt ærlig på at jeg hadde skylden selv i uhellet. Jeg hadde også et tilfelle med forrige XPS'en min hvor hovedkortet gikk ad dundas (det var visst en vanlig feil på de gamle XPS-ene), og da kom reparatøren innom universitetet jeg gikk på og byttet hovedkort dagen etterpå mens jeg satt i forelesning. Denne trygghetsavtalen er meget kjekk for de tilfelle hvor uhellet er ute, og det funker dårlig å klare seg uten PC i en måned.

Jeg kjøper XPS igjen når min nåværende data går i dass, det er jeg rimelig sikker på.
Sist endret av Orph; 16. oktober 2015 kl. 17:49.
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Sitat av Orph Vis innlegg
Jeg har hatt en XPS 15 9530 i snart to år, og jeg er storfornøyd. Liten og nett, pent design, og kraftig nok til å gjøre det meste jeg ønsker å gjøre. Når du sier at du vurderer å kjøpe den "når den kommer til landet" antar jeg at dette er en ny modell. Jeg har hatt XPS tidligere, og var storfornøyd med den og.

Man betaler litt ekstra, og det finnes sikkert bedre løsninger der ute, men med XPS får man hjelp med alle problemer innen svært kort tid, hvor som helst i verden i to år; det er utrolig verdifullt. Jeg var utplassert i utlandet i noen måneder i forbindelse med jobb da strøminntaket på PC-en min røk på grunn av egen dumskap. Laderen røk i samme slengen. Jeg ringte Dell, og dagen etter kom en reparatør innom kontoret og fikset strøminntaket samt gav meg en ny lader, helt gratis. Det til tross for at jeg var helt ærlig på at jeg hadde skylden selv i uhellet. Jeg hadde også et tilfelle med forrige XPS'en min hvor hovedkortet gikk ad dundas (det var visst en vanlig feil på de gamle XPS-ene), og da kom reparatøren innom universitetet jeg gikk på og byttet hovedkort dagen etterpå mens jeg satt i forelesning. Denne trygghetsavtalen er meget kjekk for de tilfelle hvor uhellet er ute, og det funker dårlig å klare seg uten PC i en måned.

Jeg kjøper XPS igjen når min nåværende data går i dass, det er jeg rimelig sikker på.
Vis hele sitatet...
Er den erfaringen jeg har med Dell tidligere, så lurte litt på om det var slik nå og. Hvis det faktisk er såpass bra fortsatt, så kjøper jeg et ekstra garantiår. Jeg kan ikke være uten PC i lange perioder under studietiden. Microsoft sin kundeservice har vært svært skuffende. Når man betaler 16k for en SP3, så forventer man at servicen bør være deretter, men der tok jeg grundig feil.

Jeg tenker på Dell XPS 15 9550 modellen, som blir lansert sammen med Dell XPS 13 9350 i midten av november. Den har samme tynne ramme som XPS 13, men kraftigere innmat, bl.a. nVidia 960M istedet for Intel.
Ekkel
SemiColon's Avatar
Trådstarter
Noen som har erfaring med Lenovo? Hvordan er Thinkpad serien? Anbefales det å kjøpe direkte fra de, eller er det like greit å kjøpe fra butikk?
Sist endret av SemiColon; 18. oktober 2015 kl. 22:45.