Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3111
Overhørte et par stykker i dag som satt å snakket om at han ene ville la bilen sin bli påkjørt med vilje, altså han snakket om et kryss hvor han vet enkelte har en tendens til å kjøre såpass fort at dem ikke rekker å stoppe(er 50 sone der). Han sa at om han kjørte ut der nok mange ganger med litt hastighet selv så ville noen bryte vikeplikten og kjøre i han til slutt.
Kan dette bli oppdaget f.eks at det var med vilje fra hans side? Noen som har vært borti lignende før? Hva er risikoen annet enn å bli skadet kan komme ut av det? Vet ikke om han hadde tenkt å gjøre det eller bare tenkte tanken eller hva det var..
Sist endret av magnuslfc; 27. mai 2014 kl. 16:32.
Ja noen kan dø!
Det kan selvfølgelig bli oppdaget når han går rundt og forteller det til folk, da spesielt folk som igjen poster det her på nettet. Nå vet jeg ikke om ''personen'' egentlig er deg, men det er alltid en mulighet for at noen viser denne tråden til politiet, om det skjer noe slikt i nærområdet til vedkommende i nærmeste fremtid.
Det var veldig vanlig å gjøre sånt i Lillestrøm før. Det er en vei her som ser ut som en forskjørsvei og ingen tenker på vikeplikt fra høyre. Så var det alltids noen som hadde en bulk på bilen og krasjet med vilje for å få det fikset.
Sist endret av Xernox; 27. mai 2014 kl. 16:39.
Trådstarter
18 1
hehe relevant jeg har nok ikke bil selv, bare begynte å tenke litt på hvor mye forsikringselskapene må ut med på grunn av slike hendelser..
xernox er en sånn gate her og der han mente, går gjennom store deler av sentrum og folk bare gasser på forbi alt
Sitat av magnuslfc Vis innlegg
hehe relevant jeg har nok ikke bil selv, bare begynte å tenke litt på hvor mye forsikringselskapene må ut med på grunn av slike hendelser..
xernox er en sånn gate her og der han mente, går gjennom store deler av sentrum og folk bare gasser på forbi alt
Vis hele sitatet...
Jeg anbefaler det ikke for det kan gå riktig galt. Greit nok det egentlig ikke er hans skyld (lovlig sett), men er han villig til å leve med å ha drept et lite barn for å få fikset bilen sin?
Sist endret av Xernox; 27. mai 2014 kl. 16:47.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Jeg anbefaler det ikke for det kan gå riktig galt. Greit nok det egentlig ikke er hans skyld (lovlig sett), men er han villig til å leve med å ha drept et lite barn for å få fikset bilen sin?
Vis hele sitatet...
Nei, dette er jo bare tull. Selvfølgelig er ikke dette på noen måte lovlig. Dette vil jo være å fremprovosere andre til å gjøre feil. Om du har lappen burte du jo ha vært gjennom dette fra før. Du skal være hensynsfull, aktpågivende og varsom når du ferdes i trafikken. Det er nok greie muligheter å slippe unna med det, men finner de ut det ble gjort med overlegg blir man straffet for det. Men er vel stor sannsynlighet for at vedkommende som brøt vikeplikten også blir straffet.

Man setter både andre i fare i tillegg til at det kan bli dyrt for de. En utrolig egoistisk handling..
Sitat av magnuslfc Vis innlegg
Overhørte et par stykker i dag som satt å snakket om at han ene ville la bilen sin bli påkjørt med vilje, altså han snakket om et kryss hvor han vet enkelte har en tendens til å kjøre såpass fort at dem ikke rekker å stoppe(er 50 sone der). Han sa at om han kjørte ut der nok mange ganger med litt hastighet selv så ville noen bryte vikeplikten og kjøre i han til slutt.
Kan dette bli oppdaget f.eks at det var med vilje fra hans side? Noen som har vært borti lignende før? Hva er risikoen annet enn å bli skadet kan komme ut av det? Vet ikke om han hadde tenkt å gjøre det eller bare tenkte tanken eller hva det var..
Vis hele sitatet...
Var en tulling som gjorde det borti her, fikk ny bil (en form for garanti-sak jeg ikke har innsikt i.) fordi han fikk noen til å si ifra når det kom en bil, så kjørte han ut i krysset.

Ja det kan bli oppdaget, og jeg håper at om du ser fyren gjøre det så melder du han.
Om disse personene velger å gjennomføre dette stuntet så svindler de ikke bare forsikringsselskapet, men også DEG og alle oss andre. Forsikringsselskapene skal uansett tjene pengene sine så kostnaden av den reparasjonen vil bli fordelt på alle forsikringskunder via økt forsikringspremie.
Trådstarter
18 1
Sitat av suppesos Vis innlegg
Om disse personene velger å gjennomføre dette stuntet så svindler de ikke bare forsikringsselskapet, men også DEG og alle oss andre. Forsikringsselskapene skal uansett tjene pengene sine så kostnaden av den reparasjonen vil bli fordelt på alle forsikringskunder via økt forsikringspremie.
Vis hele sitatet...
Ja du sier noe der, om jeg finner ut at det faktisk ble gjennomført skal jeg melde ifra
Kan bli busted gjennom øyenvitner. Blir du tatt vil du ikke få dekker forsikring (verken din selv eller hans) pluss du kan regne med en anmeldelse.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Forsikringssvindel som kan få deg svartelistet hos ALLE selskapene i bransjene. De har jo en form for sentralt registerar. (har jeg hørt/lest, ikka ta dette for gitt.)

Ulovlig som fy.

"Hei, kompis, kan du tenne på huset mitt, jeg er så lei slik det ser ut."
Sist endret av uaexed; 28. mai 2014 kl. 22:46.
Sitat av suppesos Vis innlegg
Om disse personene velger å gjennomføre dette stuntet så svindler de ikke bare forsikringsselskapet, men også DEG og alle oss andre. Forsikringsselskapene skal uansett tjene pengene sine så kostnaden av den reparasjonen vil bli fordelt på alle forsikringskunder via økt forsikringspremie.
Vis hele sitatet...
Men, øker premien på akkurat den bilmodellen som har skyld, alle biler innblandet i ulykken, eller alle merker og modeller i registert? Eller øker premien på alle typer forsikring det aktuelle selskapet tilbyr?

For noen år siden tegnet jeg forsikring via internett med slik kalkulator på en relativ sjelden bil, og etter en dødsulykke med samme modell og årgang fyllte jeg ut kalkulator på nytt og måtte ha betalt 42% mer... Da går jeg jo ut i fra at en ulykke med en Yaris ikke påvirker premien på min Mondeo?
Hvis det er slik at det er en liten vei der de som kommer fra venstre har vikeplikt for deg, så vil det føre til at de kjører rett inn i førersiden. Vil du virkelig ha en bil i 50-60 km/t inn i siden din? Ikke verdt det etter min mening å risikere slikt, samt at det er uetisk etter min mening. Skal noen andre betale for at du ikke tar deg råd til å fikse bilen din selv?
Sist endret av SemiColon; 29. mai 2014 kl. 01:05.
Jeg vet om og kjenner folk som har utøvd slike stønt. Om du legger litt planlegging i det så skal du ha 110% uflaks for å komme ulønnsomt fra det. Da tenker jeg både økonomisk og menneskelige skader. Må sies, nå svarer jeg ut ifra et uetisk standpunkt og har selv ingen personlig erfaring med forsikringssvindel.

Anyways - Røyk med stil