Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 14270
Hei!

Tenkte å be farmor bort på en film eller noe å se på netflix. Noen som aaner om denne generasjonen kan finne noe utbytte i netflix? eller må jeg laste ned noe? Eventuelt hva? Tips tas gjerne i mot!!

Ikke noe våpen/krig og lignende...Men trenger ikke være i svart-hvitt med skrikestemme heller..


Takker for tips!
Når det gjelder film spørs det jo helt hva slags sjanger(e) farmoren din liker. Du burde spørre henne, ikke oss.
Sist endret av onClipEvent; 13. desember 2013 kl. 19:05.
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Når det gjelder film spørs det jo helt hva slags filmer farmoren din liker. Du burde spørre henne, ikke oss.
Vis hele sitatet...
Jeg tviler sterkt på at hun har noen særlig formening om hvilke filmer hun liker, hun aner ikke det brede spekteret av alternativer. Sist hun var på kino var sikkert på 50-tallet..Komman..
Sist endret av HappySmoothie; 13. desember 2013 kl. 19:06.
Fleksnes! Er usikker på om det ligger på Netflix, men ligger ihvertfall på bukta
Mitt inntrykk er jo at den generasjonen liker litt roligere varianter av filmer.

Familiefilmer slår nok ikke feil.

Det var en film som streifet meg ganske kjapt, og det var The straight story. Den må vel lastes ned i såfall, men dette er en koselig film som i allefall ikke burde skremme vettet av en 90åring.
Sitat av Hemmelige Freak Vis innlegg
Fleksnes! Er usikker på om det ligger på Netflix, men ligger ihvertfall på bukta
Vis hele sitatet...
Takker for tipset!

Kom nettopp på JACKASS. Hun eier jo fortsatt humor! Det må gå..haha

Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Mitt inntrykk er jo at den generasjonen liker litt roligere varianter av filmer.

Familiefilmer slår nok ikke feil.

Det var en film som streifet meg ganske kjapt, og det var The straight story. Den må vel lastes ned i såfall, men dette er en koselig film som i allefall ikke burde skremme vettet av en 90åring.
Vis hele sitatet...
Takk

titegn.
The Grudge er et godt alternativ.
Hva med The Shawshank Redemption? Det er vel en film folk i de fleste aldere liker.

Husker jeg var ung og dum og tok med morfar på 85 på matrix reloaded på kino når jeg var liten. Stakkars...
Jeg personlig elsker into the wild! utrolig fin film
Takker for tips folkens!

Jeg prøvde dessverre med Jackass number two..Hadde helt glemt at filmen startet med en mann med kuken inni et slangebur...Fikk spørsmålet "E detta heile filmen?" før hun to minutt etterpå fant ut at hun hadde fått nok... Får prøve med bedre hell neste gang..
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av Hygge Vis innlegg
Takker for tips folkens!

Jeg prøvde dessverre med Jackass number two..Hadde helt glemt at filmen startet med en mann med kuken inni et slangebur...Fikk spørsmålet "E detta heile filmen?" før hun to minutt etterpå fant ut at hun hadde fått nok... Får prøve med bedre hell neste gang..
Vis hele sitatet...
Herrejesus.... Jeg trur jeg dauer!
Tenke seg til å invitere farmor over på penisfilm da

Ville nok gått for noe litt anna enn akkurat Jackass neste gang, ja.
Sitat av Hygge Vis innlegg
Takker for tips folkens!

Jeg prøvde dessverre med Jackass number two..Hadde helt glemt at filmen startet med en mann med kuken inni et slangebur...Fikk spørsmålet "E detta heile filmen?" før hun to minutt etterpå fant ut at hun hadde fått nok... Får prøve med bedre hell neste gang..
Vis hele sitatet...
Jeg er interessert i å høre hvorfor du valgte akkurat Jackass.
Hun har sikkert favorittskuespillere fra sine egne glansdager, som igjen var med i mange filmer hver. 60 år etter man har sett en film klarer man sikkert å lide seg igjennom en gang til.
warhorse er en film for gammle damer.
The curious case of Benjamin Button. Ligger ihvertfall på den amerikanske versjonen av Netflix.
The curious case of Benjamin Button. Ligger ihvertfall på den amerikanske versjonen av Netflix. EDIT: Siderhusreglene, Titanic, A beautiful mind, Cloud Atlas kanskje?
Sist endret av pondelover; 13. desember 2013 kl. 21:23.
Min bestefar (~70-80 år) er en -stor- fan av Doc Martin.

Har ingen interesse for netflix, men kanskje du finner det der.

http://en.wikipedia.org/wiki/Doc_Martin
Finn noe Leif Juster. "Fjols til fjells", eller noe slikt. Det blir tre grusomme timer for deg, men alle på 90 elsker de filmene. Det er åpenbart perfekt humor for dem som har den humoren fra 1950-tallet.

Men Jackass, da... Hvis du troller oss nå, så er du faktisk jævlig god til det.
Vil anbefale Ellig- filmene: Elsk meg i morgen, Mors Elling, Elling. Viste dem til min mormor, og hun synte de var kjempebra Tror ikke de ligger på Netflix.

Jeg tror gamle folk liker norske filmer, ikke alle forstår så godt engelsk.
Sist endret av DenNorskeste; 13. desember 2013 kl. 21:55.
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Men Jackass, da... Hvis du troller oss nå, så er du faktisk jævlig god til det.
Vis hele sitatet...
Her har jeg mye å ta av til neste gang!

- Og nei, jeg troller dere nok ikke. Jeg måtte gjennom de litt ubeskrivelige minuttene med farmor hvor vi ser en mann blir bitt i penis på et 50" TV.
Man er rimelig blåst hvis man tror bestemor vil like jackass som kun består av bæsj, tiss, promp og folk som skader seg selv.
Sitat av Hygge Vis innlegg
Her har jeg mye å ta av til neste gang!

- Og nei, jeg troller dere nok ikke. Jeg måtte gjennom de litt ubeskrivelige minuttene med farmor hvor vi ser en mann blir bitt i penis på et 50" TV.
Vis hele sitatet...
Men av alle filmer du kunne satt på - hvorfor? Hvorfor akkurat Jackass? Hvilke aspekter ved det uttrykket tenkte du at kom til å klaffe?
Kontiki og Max Manus var noe min bestemor likte godt
Amerikansk Netflix er iallefall uaktuelt hver gang jeg har min mor på besøk, for hun må på død og liv ha norske undertitler, noe som er jævlig sjeldent å finne på US Netflix..
Sist endret av bashfoo; 16. desember 2013 kl. 17:18.
Wow, totalt retarded å sette på Jackass, spør du meg.
Hva faen, liksom? Var du helt skækk/fjern eller? :P Det er svært få eldre som forstår seg på den "idiotiske humoren" i jackass, som stort sett handler om å være careless og skade seg selv. Jeg sier ikke at det nødvendigvis er dårlig, men bare at eldre (spesielt 90 år!) vil slite med å forstå hva som er underholdningen i det. Dessuten er mye av det de gjør såpass drøyt, som penis-greia, at jeg trodde det talte for seg selv at man ikke trenger sette på dette som førstevalg når man skal vise dem en film.

Hva med noe olsenbanden, charlie chaplin, leif juster eller lignende?
Det finnes haugevis av gamle norske "klassikere" fra 1950-60 og oppover, som faktisk er til dels morsomme selv for oss som er født i aller siste halvdel av århundre
Humoren som er i bruk i disse filmene er som regel den samme som sitter igjen hos gamle folk. Vittige kommentarer, enkle triks som snubling og "slapstick"-humor.

Blant noen greie filmer er f.eks "hurra for andersens", "bussen", "sønner av norge" og så videre.

Ellers så syns jeg Fleksnes også var et godt forslag
Sist endret av Alzo88; 16. desember 2013 kl. 17:31.
A Serbian Film
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Her er eksempler på norske filmer fra 50-, 60- og 70-tallet. De er sakset fra et annet sted, så jeg vet ikke om alle er på Netflix, men jeg tenker dette er greie filmer da handlingen foregår meget sakte, noe det gjorde på den tiden. Jeg tror absolutt Fleksnes vil være en vinner, som nevnt tidligere i tråden.

Fjolls til fjells
Fleksnes
Tatt av vinden

1950:
Vi gifter oss
Kranes konditori
Skadeskutt
Dei svarte hestane
Flukten fra Dakar
Storfolk og småfolk
Ukjent mann
Tom og Mette på sporet
Med Julius til Capri
Aldri annet enn bråk
Troll i ord
Shetlandsgjengen (film)
Kasserer Jensen
Blodveien
Hjem går vi ikke
Ute blåser sommervind
Trost i taklampa
Smuglere i smoking
Havråtunet (film)
Peter van Heeren
Same Jakki
Stevnemøte med glemte år
Slalåm under himmelen
Fjols til fjells
Ni liv
På slaget åtte
Toya og Heidi
Selv om de er små

1960:
Aku-Aku
Venner
Hans Nielsen Hauge
Operasjon Løvsprett
Sønner av Norge kjøper bil
Kalde spor

1970:
Dager fra 1000 år: Vokse opp, Hvis du bærer på en hjertesorg, Mira
Bjurra
Skulle det dukke opp flere lik er det bare å ringe...
Operasjon V for vanvidd
Exit
Olsenbanden og Dynamitt-Harry
Douglas
Døden i gatene
En dag i Ivan Denisovitsj' liv
Balladen om mestertyven Ole Høiland
Love is war
Rødblått paradis
3
Gråt elskede mann
Norske byggeklosser
Abort
Husmorfilmen (høsten 1971)
Sist endret av Duckie; 22. desember 2013 kl. 14:06.
Sitat av Muradi Vis innlegg
A Serbian Film
Vis hele sitatet...
NEINEINEI! ALDRI anbefal den til noen, 90 eller 20 år spiller INGEN rolle! Jeg så den da jeg hørte at den ble bannlyst i Norge, og jeg angrer og SLITER med scener fra filmen som dukker opp stadigvekk!
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Bad Grandpa?? Hehe, neida. Setter også en finger på Elling
Støtter A Serbian Film, den er bare uforglemmelig! Anbefales på de høgste.
"A serbian film" trollinga ble for dum nå som 4 andre har anbefalt den. Ikke at det var morsomt første gangen heller da men

Jeg tok med bestemoren min på kino for å se denne:
http://montages.no/2013/12/analysen-...evig-tid-2013/

Hun kunne ikke huske sist gang hun hadde vært på kino, og syntes dette var en knallopplevelse. Så den anbefales til de som vil glede de eldre. Er jo ikke en spillefilm, men opplevelsen vil de nok ikke glemme.
Bestefar elsket Tom & Jerry som 85 åring, kanskje en morsom tegnefilm?
West Side Story
The Sound of Music
Fortrinnsvis med passende etnisk teksting.
Sitat av Lupi Vis innlegg
NEINEINEI! ALDRI anbefal den til noen, 90 eller 20 år spiller INGEN rolle! Jeg så den da jeg hørte at den ble bannlyst i Norge, og jeg angrer og SLITER med scener fra filmen som dukker opp stadigvekk!
Vis hele sitatet...
Har ikke sett den selv, men har forstått at det skal være en slags familiefilm.

Sitat av sindrefs Vis innlegg
Max Manus
Vis hele sitatet...
Kommer helt ann på hvor denne bestemoren kommer fra. Er vel for det meste bare østlendinger som liker den filmen.
Muradi, du er feilinformert om du mener det er en familiefilm.


Tildels riktig at det er en familie som er hovedpersonene, men det er IKKE en film man kan dra mor og far med på, og generasjonen over vil sannsynligvis se på deg med skjeve øyner resten av dagene dem har igjen. Den er helt forferdelig, jeg har sett den.
Hva med The Family Stone? Min familie ser den så og si hver jul, den er helt fantastisk.

Er sikkert en film de kunne like.


Sitat av SeaJagermeister Vis innlegg
Støtter A Serbian Film, den er bare uforglemmelig! Anbefales på de høgste.
Vis hele sitatet...
Hva faen er med folk om dagen.. Skal en vise voldtekt til en 90 år gammel kvinne?

Sitat av Lupi Vis innlegg
NEINEINEI! ALDRI anbefal den til noen, 90 eller 20 år spiller INGEN rolle! Jeg så den da jeg hørte at den ble bannlyst i Norge, og jeg angrer og SLITER med scener fra filmen som dukker opp stadigvekk!
Vis hele sitatet...
Fælt å høre.. Slike filmer bør ikke lages, er jo rett og slett sykt.
Sist endret av MightyUnknown; 22. desember 2013 kl. 21:14.
Sitat av MightyUnknown Vis innlegg
Hva med The Family Stone? Min familie ser den så og si hver jul, den er helt fantastisk.

Er sikkert en film de kunne like.




Hva faen er med folk om dagen.. Skal en vise voldtekt til en 90 år gammel kvinne?



Fælt å høre.. Slike filmer bør ikke lages, er jo rett og slett sykt.
Vis hele sitatet...

For å dra tråden litt av kurs så er det jo faktisk en italiensk film (husker ikke navnet) som var så fæl at landsmennene til regissøren prøvde å drepe vedkommende opptil flere ganger, og et par ganger med bil der siste gangen endte fatalt for regissøren. Dette er noe jeg hørte for mange år siden av et søskenbarn og jeg har ikke kilder.
Sist endret av Mozzie; 22. desember 2013 kl. 21:50.
Sitat av MightyUnknown Vis innlegg
Hva faen er med folk om dagen.. Skal en vise voldtekt til en 90 år gammel kvinne?

Fælt å høre.. Slike filmer bør ikke lages, er jo rett og slett sykt.
Vis hele sitatet...
Hvem pokker er det som kommer opp med slike tanker, uten å være både pedofil og mentalt forstyrret?

Legger til at filmen inneholder voldtekt av barn og voksne. Håper virkelig ingen av dere som leser denne tråden ser filmen, for det er det vondeste jeg har sett og jeg greide ikke se hele.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Lupi Vis innlegg
Hvem pokker er det som kommer opp med slike tanker, uten å være både pedofil og mentalt forstyrret?

Legger til at filmen inneholder voldtekt av barn og voksne. Håper virkelig ingen av dere som leser denne tråden ser filmen, for det er det vondeste jeg har sett og jeg greide ikke se hele.
Vis hele sitatet...
Vær litt mer butthurt da. Jesus christ.
Sitat av Lupi Vis innlegg
Hvem pokker er det som kommer opp med slike tanker, uten å være både pedofil og mentalt forstyrret?

Legger til at filmen inneholder voldtekt av barn og voksne. Håper virkelig ingen av dere som leser denne tråden ser filmen, for det er det vondeste jeg har sett og jeg greide ikke se hele.
Vis hele sitatet...
Nei si det! Det er en film som ingen bør se, det er direkte forkastelig.

Sitat av Quakecry Vis innlegg
Vær litt mer butthurt da. Jesus christ.
Vis hele sitatet...
Hva er problemet med å fraråde folk å se voldtekt av et spedbarn?
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Vær litt mer butthurt da. Jesus christ.
Vis hele sitatet...
Så veldig kul du er, voldtekt av et spedbarn er virkelig, virkelig ikke vondt å se i det hele tatt! Skjønner ikke hvorfor andre folk reagerer heller, virkelig...
Sitat av Mozzie Vis innlegg
For å dra tråden litt av kurs så er det jo faktisk en italiensk film (husker ikke navnet) som var så fæl at landsmennene til regissøren prøvde å drepe vedkommende opptil flere ganger, og et par ganger med bil der siste gangen endte fatalt for regissøren. Dette er noe jeg hørte for mange år siden av et søskenbarn og jeg har ikke kilder.
Vis hele sitatet...
Har hørt om den filmen, og han ble vel drept om jeg ikke husker feil?

Uansett, poenget er at jeg ikke synes en skal anbefale slike filmer, spesielt ikke når vedkommet som spør vil ha en KOSELIG film. A Serbian Film er IKKE koselig.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Lupi Vis innlegg
Så veldig kul du er, voldtekt av et spedbarn er virkelig, virkelig ikke vondt å se i det hele tatt! Skjønner ikke hvorfor andre folk reagerer heller, virkelig...
Vis hele sitatet...
Ja, det er en film. Jeg har ikke sett den, og har ingen øvrige planer om det heller. Men å ta seg så nær av det er bare latterlig, personen som anbefalte den var forøvrig ikke seriøs heller.
Jeg syns det er helt greit å ta seg nær av slikt, jeg skammer meg ikke for å si det slik
Om han var seriøs eller ikke får bare være, jeg skrev bare min mening og har herved advart dere flere ganger!
Sitat av Lupi Vis innlegg
Hvem pokker er det som kommer opp med slike tanker, uten å være både pedofil og mentalt forstyrret?

Legger til at filmen inneholder voldtekt av barn og voksne. Håper virkelig ingen av dere som leser denne tråden ser filmen, for det er det vondeste jeg har sett og jeg greide ikke se hele.
Vis hele sitatet...
Har sett filmen og den var jo ikke så jævli som mange påstår. (eg burde vell oppsøke lege ifølge dokke) Ja, det er ganske sterke scener, men det er film ikke virkelighet. Hadde vært noe annet om det bare var en "rape compiliation"..

Men tilbake til de ts egentli spørr om: Hadde ikkje Indiana Jones serien passa bra? Eller kansje en komedie som Step Brothers?
Sist endret av SeaJagermeister; 22. desember 2013 kl. 23:58.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Ja, det er en film. Jeg har ikke sett den, og har ingen øvrige planer om det heller. Men å ta seg så nær av det er bare latterlig, personen som anbefalte den var forøvrig ikke seriøs heller.
Vis hele sitatet...
Jeg tar meg da ikke nær av det? Jeg poengterer at det er latterlig at noen anbefaler den i det hele tatt.

Sitat av SeaJagermeister Vis innlegg
Har sett filmen og den var jo ikke så jævli som mange påstår. (eg burde vell oppsøke lege ifølge dokke) Ja, det er ganske sterke scener, men det er film ikke virkelighet. Hadde vært noe annet om det bare var en "rape compiliation"..
Vis hele sitatet...
Hadde du anbefalt en slik film til en 90 åring? Jeg bare lurer jeg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Blues brothers! Angående netflix, er det noen som har lyst til og dele konto med meg? Min Netflix gikk akkurat ut ....
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Du har sikkert hatt farmor på besøk allerede, men The Notebook er fantastisk.

Handler om en eldre mann som besøker sin demente kone hver dag på eldrehjemmet og forteller henne historien om hvordan dem ble sammen.

Sjeldent har jeg blitt så rørt av en film som denne. Anbefales til alle og ikke bare din farmor.

Edit: la til link til imdb
Sist endret av r0bin; 1. januar 2014 kl. 21:29.
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Sitat av r0bin Vis innlegg
Du har sikkert hatt farmor på besøk allerede, men The Notebook er fantastisk.

Handler om en eldre mann som besøker sin demente kone hver dag på eldrehjemmet og forteller henne historien om hvordan dem ble sammen.

Sjeldent har jeg blitt så rørt av en film som denne. Anbefales til alle og ikke bare din farmor.

Edit: la til link til imdb
Vis hele sitatet...
Støtter denne! Det må nevnes at kvinner elsker denne