Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 8267
Æsj, jeg har nettopp lest på blogg.no der jeg finner en dum mammablogger som hevder at merkeklær er det beste for barna. Hun sier at bloggen hennes er jobben hennes, noe som er tragisk for hun kan neppe tjene som mye ut av den. I tillegg syns hun selv at hun er "digg". Hvem er det som virkelig sier sånt om seg selv?
Gud, jeg blir frustrert.
Skal ikke uttale meg om bloggene eller innhold, men de tjener rimelig godt om de har mange lesere.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Vist tjener toppbloggerene mye på bloggen sin, mer en nok til å leve ganske bra av det.
Sitat av maga Vis innlegg
Æsj, jeg har nettopp lest på blogg.no der jeg finner en dum mammablogger som hevder at merkeklær er det beste for barna. Hun sier at bloggen hennes er jobben hennes, noe som er tragisk for hun kan neppe tjene som mye ut av den. I tillegg syns hun selv at hun er "digg". Hvem er det som virkelig sier sånt om seg selv?
Gud, jeg blir frustrert.
Vis hele sitatet...
Bedre å kalle seg selv digg, enn å kalle andre dumme og rakke ned på jobben deres.
Jeg tror en må ha noe unikt med deg selv for å gjøre det bra med en slik blogg.

F.eks å være en ung mor eller å ha råd til å kjøpe en del ting som du kan lage reviews av og slikt.

(Hjelper også å være attraktiv og å vise att en ikke er den skarpeste kniven.)
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Ikke besøk bloggene og slutt å lese artikler om dem. Jo mer oppmerksomhet de får jo mer blir de et talerør for stupid.
Sitat av Europeanut Vis innlegg
Jeg tror en må ha noe unikt med deg selv for å gjøre det bra med en slik blogg.
Vis hele sitatet...
Du trenger bare å oppfylle ett av undernevnte punkter for å få en suksessrik blogg:
  • Silikonpupper
  • En baby
  • Kreft
Det er jo en debatt om dette nå, så at noen skal få si hvorfor de kjøper dyre klær til barn er vel på sin plass. eller?
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Det er jo en debatt om dette nå, så at noen skal få si hvorfor de kjøper dyre klær til barn er vel på sin plass. eller?
Vis hele sitatet...
Folk må gjerne si hvorfor de gjør dette, men det jeg sliter med å følge er nøyaktiv hvorfor i alle dager dette egentlig er en diskusjon. Hva tjener det? Folk er så nyskjerrige og legger så jævla mye oppi hva andre folk mener og gjør. Selv driter jeg i det, og er veldig lite interessert i hva folk gjør.

Hadde folk bare brydd seg mer om idéer enn om folk, så hadde vi sluppet unna dette.

Så for å svare på trådstarters spørsmål. Kjempebra for henne at hun har en jobb hun synes er digg, men i mine øyne er den verken samsunnsnyttig eller nyttig for meg så det interesserer meg langt oppi ryggmargen hva hun måtte legge ut på bloggen sin, og jeg skjønner ikke interessen rundt henne. Hun er ikke interessant, og dene tråden er ikke interessant, så det er like greit å bare la søpla ligge.
100.000kr i måneden

Så maga, hvor mye tjener du i måneden?
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Folk må gjerne si hvorfor de gjør dette, men det jeg sliter med å følge er nøyaktiv hvorfor i alle dager dette egentlig er en diskusjon. Hva tjener det? Folk er så nyskjerrige og legger så jævla mye oppi hva andre folk mener og gjør. Selv driter jeg i det, og er veldig lite interessert i hva folk gjør.

Hadde folk bare brydd seg mer om idéer enn om folk, så hadde vi sluppet unna dette.
Vis hele sitatet...
Enig med deg der. Men skal være ærlig, tror ikke det var sossemødrene som la opp til diskusjon, så det at de svarer er på sin plass.
Drit i dem, har lest et par sånne blogger et par ganger så jeg har ikke så mye og uttale meg om, men jeg fikk vondt inni meg om at folk greier og lese de og se på det som intresangt. Men vil du bli provosert av så blir du det. Jeg gir faen
Sitat av |d13m0b Vis innlegg

Hadde folk bare brydd seg mer om idéer enn om folk, så hadde vi sluppet unna dette.
Vis hele sitatet...
Det er forsåvidt dekkende for de aller fleste problemene i verden, dessverre.
Sist endret av The Great Catsby; 24. november 2013 kl. 20:25.
http://www.side2.no/aktuelt/article3716783.ece

Hahaha, IQnivået her tilsvarer ei eske spiker!
Eneste intekskilde er bloggen. Nok cash til å kjøpe lue for 1400 høvdinger, til kidden sin...
Blir så skamfull, hvordan er det mulig?
Der det er et marked, vil folk lage forretning! Hvor mye tanke det er bak forretningen varierer. Det er bare å finne seg i det.

Blir det samme som å sette på et trafikklys på et jorde og se kveget komme for å se på i timesvis.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Fikk kreft av artikkelen MortenYeah henviste til.
"Jeg kjøper kun de beste klærne til de, uansett hvordan prislappen ser ut!"
Haha, Rannveig måtte til slutt dukke opp på freak.no.. hun okkuperte faen dassen min i over 1time til å sminke seg, måtte gå ut får å gjøre fra meg
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av KaiN Vis innlegg
Haha, Rannveig måtte til slutt dukke opp på freak.no.. hun okkuperte faen dassen min i over 1time til å sminke seg, måtte gå ut får å gjøre fra meg
Vis hele sitatet...
Seriøst? titegn
partoftheproblem
mongoloid's Avatar
42 7
Sitat av KaiN Vis innlegg
Haha, Rannveig måtte til slutt dukke opp på freak.no.. hun okkuperte faen dassen min i over 1time til å sminke seg, måtte gå ut får å gjøre fra meg
Vis hele sitatet...
Haha, jæv*a rosabloggere! Hadde 2 av de på topplisten på fest, de brukte mer tid på å se bra ut enn å snakke/danse/whatever man skal gjøre på fest
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Seriøst? titegn
Vis hele sitatet...
Hun bodde hos meg noen dager pga problemer, ja huset luktet rosa å dassen var okkupert.
Alle sier at man ikke skal bli irritert, men dagen jeg slutter å bli irritert når jeg leser slikt er dagen jeg har sluttet å bry meg fullstendig.

Det eneste jeg gjør er at jeg ikke oppsøker det. Ser jeg det derimot, er det naturlig å gjøre meg opp en mening.
Greit å kjøpe LITT kvalitet når ungene blir eldre og ikke vokser ut av klærene etter ett halvt år! Er mye bedre å sette penger på sparekonto til barna slik at de har litt egenkaptital når de skal på boligmarkedet. Det er mye viktigere enn noen teite klær!
Skulle egentlig poste noe her... men fant ut at det var like irrelevant som blogginnlegget det ble referert til.
Hvor mange er det ikke som har søkt opp bloggen hennes og sørget for økte inntekter pga den avisartikkelen.

Kanskje hun ikke er så dum..
Blir kvalm av sånne foreldre.De bruker ungene som status symboler.
Jeg skjønner ikke hva som er galt med å kjøpe merkeklær til barn.
Det beste jeg har hørt er at det vil skaffe mobbeofre på barneskolen osv, noe som er bullshit slik jeg ser det, jentene som ble mobbet hos oss var ikke de med vanlige 'billige' klær, heller de som kom slik.

Blir det mindre 'motepress' av at voksne mennesker har 'Ralph Lauren' skrevet på genseren, liksom?
Sitat av Europeanut Vis innlegg
F.eks å være en ung mor eller å ha råd til å kjøpe en del ting som du kan lage reviews av og slikt.
Vis hele sitatet...
Aktive bloggere får "vareprøver"/samples for å skrive om.
Sist endret av nudo; 25. november 2013 kl. 07:30.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av nudo Vis innlegg
Aktive bloggere får "vareprøver"/samples for å skrive om.
Vis hele sitatet...
Som de så får betalt for. Eller beholde vareprøven og en del ting til.
Sist endret av HanDuck; 25. november 2013 kl. 07:34.
Verdien ligger i en upartisk omtale fra en fornøyd bruker, enten liker bloggeren produktet og skriver godt om det,
evt liker vedkommende ikke produktet og dumper det i søpla og lar være å skrive om produktet.
Sist endret av nudo; 25. november 2013 kl. 08:22.
Mange bloggere virker jo å ha like høy IQ som en gjennomsnittlig potteplante, men det virker så de trives i godt selskap også! Men jeg skjønner faktisk hvorfor (en del) foreldre kjøper merkeklær til barna sine, selv om det er unødvendig. Jeg holder vell i bunn og grunn med de som føler seg pressa.

Det er sant som nudo sier. Jeg kjenner selv en tidligere toppblogger, og det presses veldig mye på bloggerne for å reklamere for produktene deres.
Den "debatten" der dukket opp også på nyhetskanalen i går. Det er vel ikke til å unngå å bli provosert når forkjemperne til toddler i moteklær er dumme blondiner som åpenbart viser at de har knappe 2 halvfungerende hjernesceller sprettende rundt i topplokket. Så snart de skal begynne å argumentere for saken sin driter de seg ut med halvfabrikerte setninger som de har fått noen til å skrive for seg og lært å memorere utenatt. Det er åpenbart at de ikke har særlig mye kunnskap å bygge utsagnene sine på. Holdt på å sprette strupen på bamsen min i går fordi jeg trengte å få ut frustrasjonen min over blåste fru Blond på tv2 i går.

Disse blonde sminkedukkene, enten de har barn eller ikke, jeg mener her alle rosabloggerne kun er meningsløse bidrag til samfunnet. Jeg er alt for yttringsfrihet, men jeg hater misbruk av språk. Misbruk av språk for å uttrykke noe som ikke bidrar til noe godt her i verden er en større synd enn bombingen av Hiroshima. Det å være en bidragsyter til forsøplingen av språket vårt, og dummifiseringen av samfunnet og unge jenter spesielt. Bloggene bidrar til en aksept for et overfladisk samfunn hvor det ytre spiller en viktigere rolle enn intellektet ditt.

Stadig vekk, også her på forumet, hører man at "kanskje de ikke er så dumme som man skulle tro....?" De tjener jo penger på bloggingen, de lever av å være "dum og blond", de må jo spille en "rolle". Det handler om markedføring og merkevarebygging. For all del, godt mulig. Men trenger vi virkelig slike idealer i samfunnet? Hva godt fører det med seg? Mulig en del av rosabloggerne prøver å vise en form for uhøytidelighet og ironi. Dersom en skal være ironisk, må ironien skinne igjenom, ellers har man gjort en dårlig jobb. Dersom ingen skjønner at en er ironisk er vel også virkemiddelet i seg selv forsvunnet. Men så kan man stille spørsmålstegn med hva de ønsker å uttrykke og formidle til omverden? Er de egentlig bevisste på det selv. Hvem er deres rollemodeller og inspirasjoner? Hva er deres mål og aspirasjoner? Er disse jentene i det hele tatt klar over hvor mange lesere de har og hvilket enormt samfunnsansvar de da egentlig bør ta på seg. Nei. De vet absolutt ingenting annet enn hvordan man skal sminke seg eller hva prislappen på de nye puppene er. Kunnskap er ikke noe som appelerer til disse jentene. De har absolutt ingenting å bidra med til samfunnet. De er overflødige lopper som forpester vår virtuelle verden og trer inn i virkeligheten.

Den "debatten" der dukket opp også på nyhetskanalen i går. Det er vel ikke til å unngå å bli provosert når forkjemperne til toddler i moteklær er dumme blondiner som åpenbart viser at de har knappe 2 halvfungerende hjernesceller sprettende rundt i topplokket. Så snart de skal begynne å argumentere for saken sin driter de seg ut med halvfabrikerte setninger som de har fått noen til å skrive for seg og lært å memorere utenatt. Det er åpenbart at de ikke har særlig mye kunnskap å bygge utsagnene sine på. Holdt på å sprette strupen på bamsen min i går fordi jeg trengte å få ut frustrasjonen min over blåstre fru flond på tv2 i går.

Disse blonde sminkedukkene, enten de har barn eller ikke, jeg mener her alle rosabloggerne og meningsløse bidrag til samfunnet. Jeg er alt for yttringsfrihet, men jeg hater misbruk av språk. Misbruk av språk for å uttrykke noe som ikke bidrar til noe godt her i verden er en større synd enn bombingen av Hiroshima. Det å være en bidragsyter til forøplingen av språket vårt, og dummifiseringen av samfunnet og unge jenter spesielt. Bloggene bidrar til en aksept for et overfladisk samfunn hvor det ytre spiller en viktigere rolle enn intellektet ditt.

Stadig vekk, også her på forumet, hører man at "kanskje de ikke er så dumme som man skulle tro....?" De tjener jo penger på bloggingen, de lever av å være "dum og blond", de må jo spille en "rolle". Det handler om markedføring og merkevarebygging. For all del, godt mulig. Men trenger vi virkelig slike idealer i samfunnet? Hva godt fører det med seg? Mulig en del av rosabloggerne prøver å vise en form for uhøytidelighet og ironi. Dersom en skal være ironisk, må ironien skinne igjenom, ellers har man gjort en dårlig jobb. Dersom ingen skjønner at en er ironisk er vel også virkemiddelet i seg selv forsvunnet. Men så kan man stille spørsmålstegn med hva de ønsker å uttrykke og formidle til omverden? Er de egentlig bevisste på det selv. Hvem er deres rollemodeller og inspirasjoner? Hva er deres mål og aspirasjoner? Er disse jentene i det hele tatt klar over hvor mange lesere de har og hvilket enormt samfunnsansvar de da egentlig bør ta på seg. Nei. De vet absolutt ingenting annet enn hvordan man skal sminke seg eller hva prislappen på de nye puppene er. Kunnskap er ikke noe som appelerer til disse jentene. De har absolutt ingenting å bidra med til samfunnet. De er overflødige lopper som forpester vår virtuelle verden og trer inn i virkeligheten og vår hverdag.
Sist endret av kn^tte; 25. november 2013 kl. 11:33.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Har problemer med å forstå at dette er en sak som vekker så mye følelser hos folk. Hva folk velger å bruke sine egne penger på må da være dems egen sak.
Hvis noen velger å prioritere merkeklær til sine barn fremfor noe annet så må de da få lov til det utenatt det angår noen andre.
Det går kanskje ikke på missunelse som rosabloggeren påstår, men vi ser ihvertfall at janteloven lever i beste velgående.

Jeg er selvfølgelig enig med alle andre, merkeklær til unge er en utrolig dum invistering. Min datter på litt over et år vokser ut av sine klær på bare noen måneder. Jeg misliker nok også tildels det presset vi foreldre blir utsatt for når minsten kommer hjem i tårer fordi han/hun ikke har de rette klærna, men da mener jeg det er vårt ansvar som foreldre å forklare dem at de ikke alltid kan få alt de vil ha og at det finnes viktigere ting her i livet en klær av et spesielt merke.
Dere kan jo sjekke ut dette blogginnlegget; "Når utlendinger tar over Norge". Lol x 5, også er den er ganske spredt på FB akkurat nå.


"[COLOR="Gray"]Dette for deig lissom til å tenke litt og sånn..[/COLOR]" "[COLOR="gray"] Jeg er ikke rasist, nei på ingen måte..[/COLOR]" Osv.

**ps; har kommet et nytt blogginnlegg der med overskiriften "[COLOR="Gray"]Katastrofe' - Det har tatt helt av på Facebook, Instagram, Twitter og blogger etter at jeg postet blogginnlegget "Når utlendinger tar over Norge". Jeg blir blandt annet kommentert av menn over 40 som mener jeg burde holde meg til mote og ikke politikk. Det må da være lov til å ha sine egne meninger uten å måtte høre at jeg bare kan gå å skyte meg selv"[/COLOR]

Jeg synes igrunn litt synd på vedkommende, men jeg mener også at folk bør holde seg til det de har peiling på. Det er uhorvelig lett å begynne å mobbe, og særlig når det gjelder vitenskaplige eller politiske/samfunnsrelaterte tema er det ofte vanskelig å bli tatt seriøst av "småbloggere" - det er svært høy nesa-i-været-faktor. Likevel, dritt bør kritiseres sterkt og tas vekk, men likevel - f.eks dette over var noe (ikke mye) i overkant. Så ja, jeg synes littegrann synd på vedkommende, faktisk.

...........
*edit; < dette over> menes med Katastrofe-innlegget og reaksjonene bloggeren har fått.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Dere kan jo sjekke ut dette blogginnlegget; "Når utlendinger tar over Norge". Lol x 5, også er den er ganske spredt på FB akkurat nå.
Vis hele sitatet...

Jeg bare elsker at de må putte med duckfacebilder av seg selv selv om innlegget ikke en gang handler om en selv men om rasisme og "asylmotakere" (lol)

Denne jenta, i likhet med flere andre rosabloggere der ute, vet ikke hvordan man skal bruke ord i ulike sammenhenger, ei heller virker det ikke som de vet betydningen av de. En skam for samfunnet er de. Putt de på en lukket avdeling hvor de kan spre sine budskap seg i mellom og lengre ikke være en byrde på samfunnet rundt. Eventuelt kunne man kanskje bare deportert de ut av landet? De er til mindre nytte for samfunnet enn en sur pakke melk som er gått ut på dato.
Sist endret av kn^tte; 25. november 2013 kl. 13:13.
@ kn^tte;

Hehe, altså jeg er tildels enig med deg, men jeg heller mer for at <det skal bli forbigått i stillhet> enn at akkurat *hun* skal få et tonn av pes for akkurat det hun har skrevet. Temaet hennes i bloggen, nemlig innvandring/innvandrere har blitt såpass utdiskutert, og har såpass mange tunge aktører - både på for- og mot-siden, at folk flest tar henne uansett ikke seriøst.
Hun er ingen stemme i debatten, uansett..

Men, det der med duckfacebilder var i overkant latterlig. Likevel, sosiale media og media generelt har et så hardt grep på folk i dag, at vi må begynne å lære oss moderasjon, nettvett, nett-høflighet, og div annet i MYE større skal enn slik det er nå. Blant annet i skolen for ungene, - men det er en helt annen diskusjon som sikkert ikke passer i tråden her.


Oppsummert; kremt litt først, og bare la det gå forbi, i stillhet. Hun har hvertfall ikke satt fyr på verden, men observerer samtidig at mange synes der er gøy å rakke på bloggeren.


[COLOR="Silver"]*ps[/COLOR][COLOR="silver"]; tenkte å bruke bloggeren istedet for "jenta/hun" for å anonymisere, men skjønte fort at det ville ha avslørt seg.[/COLOR]
Sist endret av aeon_illuminate; 25. november 2013 kl. 13:39.
aeon_illuminate: Kan ikke du begynne å forholde deg litt mer til norsk tegnsetting? Det er til tider svært vanskelig å lese og skjønne postene dine mellom --- ;;, >> **pps: og - under/over og mellom. Om du skjønner.
Sist endret av m0b; 25. november 2013 kl. 14:23.
Meanwhile mens hele Norge hisser seg opp over dumme bloggere, ler de hele veien til banken etter alle leserene som har besøkt bloggen deres. Er ikke så mye som skal til for å få oppmerksomhet nå til dags.
Mange lurer på hva toppbloggerne tjener, og er litt OT, men rundt 20k per sponsede innlegg er ikke uvanlig for de største. De som tar mindre kan få mer, men er dårlig på kommersialisering.
Sitat av maga Vis innlegg
Æsj, jeg har nettopp lest på blogg.no der jeg finner en dum mammablogger som hevder at merkeklær er det beste for barna. Hun sier at bloggen hennes er jobben hennes, noe som er tragisk for hun kan neppe tjene som mye ut av den. I tillegg syns hun selv at hun er "digg". Hvem er det som virkelig sier sånt om seg selv?
Gud, jeg blir frustrert.
Vis hele sitatet...
Fantastisk at hun støtter de nådeløse, grådige motehusene som uten å nåle lar sine arbeidere rive pelsen av hylende kaniner eller den lovlige handelen med pytonskinn (verdsatt 500 millioner dollar) fra Sørøst-Asia hvor europeiske motehus da får 97% av importverdien. Hvem lager klærne? Hvor kommer de fleste klærne fra? Vel, jeg tror vi alle vet svaret på at de verste kriminelle går med slips, og ikke tatoveringer. Det er skammelig at hun både oppdrar sine barn, og påvirket andre der ute med den mening av det materialistiske er det viktige her i verden. Det går an å kle seg pent, praktisk, økonomisk eller komfortabelt uten at andre (enten det måtte være dyr eller mennesker) må lide for det.

Okei, hun syns at hun er deilig. Hva så? Så flott for henne, da. Det er ikke akkurat prioritert på listen om verdensproblemer. Det beste er å ikke bry seg om slike ting, rett og slett. La henne tenke akkurat hva hun vil om seg selv. Kanskje hun til og med skriver/sier dette fordi hun egentlig tenker nøyaktig det motsatte. En drapert fasade med designervesker og merkeklær for å skjule sin egen iboende usikkerhet. En teori, dog. Kjenner ikke damen.
Jeg kan være enig i at hun ikke er verdens største autoritet på emnet innvandring. Jeg kan være enig i at hun kanskje får litt overdrevent mye kritikk. Men det er også viktig å huske at disse bloggerne har ofte svært mange unge lesere. Unge lettpåvirkelige lesere. Så det er også viktig å tale disse meningene imot. Det er selvsagt ikke greit å be henne ta livet av seg. Jeg fatter ikke hva som får folk til å skrive slikt til noen. Men det kom jo mange saklige kommentarer også, og det synes jeg er viktig.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Hvor mange er det ikke som har søkt opp bloggen hennes og sørget for økte inntekter pga den avisartikkelen.

Kanskje hun ikke er så dum..
Vis hele sitatet...

Eeeeeh, JO! Å komme ut offentlig med en slik mening beviser at du tenker veldig kortsiktig. Og ikke bare ødelegger dette for fremtidig inntekt for henne, men dette vil også føre til at datteren mobbes pga morens handlinger, med andre ord "jeg vil det beste for barnet mitt" kan oversettes til: jeg vil det beste for meg selv.

Ofte er det dumme mennesker som utfører slike handlinger, men de prøver å føre motivet bak et annet motiv. Men oppegående mennesker klarer å lese mellom linjene. Og ofte er dette en indikasjon på lite intelligens.

Noe som er morsomt å nevne, uintellenget mennesker synes hverandres ideer ofte er kreativet...................
Sitat av Betapirate Vis innlegg
Eeeeeh, JO! Å komme ut offentlig med en slik mening beviser at du tenker veldig kortsiktig. Og ikke bare ødelegger dette for fremtidig inntekt for henne, men dette vil også føre til at datteren mobbes pga morens handlinger, med andre ord "jeg vil det beste for barnet mitt" kan oversettes til: jeg vil det beste for meg selv.

Ofte er det dumme mennesker som utfører slike handlinger, men de prøver å føre motivet bak et annet motiv. Men oppegående mennesker klarer å lese mellom linjene. Og ofte er dette en indikasjon på lite intelligens.

Noe som er morsomt å nevne, uintellenget mennesker synes hverandres ideer ofte er kreativet...................
Vis hele sitatet...
Dama har taklet dette på en annen måte enn jeg ville gjort, ja.
Men, hun har like mye poenget som de på andre siden av diskusjonen, altså ingen. Det er en unødvendig og dum diskusjon, så selvfølgelig vil få dumme argumenter.

At hun velger å kjøpe mote til barn er helt opp til henne, når de som er imot det legger opp til debatt, så må de tåle å få høre sannheten slik hun ser det.

Og, de klager på at klær kan føre til mobbing blant barn, så ser vi overalt at folk kaller henne 'norges dummeste' osv, de mobber henne altså, i en sak hvor de vil bli kvitt mobbing. Denne diskusjonen er så gal på så mange måter.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Rosabloggere er vel som de fleste andre ting på internett; døgnfluer.
Det som interesserer meg mest er å se hvor de er hen om 10 år.
En interessant ting jeg observerer på både facebook, i virkeligheten og på blogger er som følger. Mammaer interesserer seg for andre mammaer. Hva de gjør, barnet deres, klær osv. Dette må da få være helt legitime ting å interessere seg for? For de av oss som ikke har barn fremstår dette som totalt uviktig. Men i en situasjon hvor man kanskje er mye hjemme med barnet blir internett gjerne en viktig arena for å dele erfaringer. Og jeg tror rett og slett småbarnsmødre og menn for den saks skyld kjeder seg hjemme med barnet. Og det vises i de mange utrolig teite facebook postene som kommer i slike perioder. Men jeg erkjenner gjerne at det er en holdning jeg sannsynligvis har fordi jeg ikke har barn eller er interessert i det.

Når det kommer til hva hun kler på barnet sitt så synes jeg hun er litt teit. Barn vokser jo fra seg klær på null komma niks i ung alder. Men hvis hun vil kjøpe dyre klær enten pga. merke eller kvalitet så må hun jo få lov til det. Og ofte er det jo i det minste en viss sammenheng mellom pris og kvalitet. Hun gir det vel kanskje vekk når ungen er for stor for klærne. Alt i alt er det med klær uinteressant. Innlegget hennes som absolutt grenset til rasisme synes jeg er mye viktigere å ta tak i.
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
aeon_illuminate: Kan ikke du begynne å forholde deg litt mer til norsk tegnsetting? Det er til tider svært vanskelig å lese og skjønne postene dine mellom --- ;;, >> **pps: og - under/over og mellom. Om du skjønner.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker mye tegnsetting, og burde helst ha brukt mye mindre, skal ta den.
Men det er også av og til jævlig irriterende at en har kun 5 minutters redigeringsmulighet, til alle innlegg. Når en har lite tid men samtidig ønsker å få skrevet et innlegg kjapt, blir det ofte stress som ofte fører til feil.
Ja, jeg har irritert meg over innlegget i ettertid.