Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 862
Jeg skal snart legge ut på en lengere sykkeltur(8-10timer), og da trenger man jo faktisk næring. Lurer på om noen har noen gode ideer/erfaringer med mat som er egnet.
Jeg hadde en sykkeltur på denne lengden i går, etterfulgt av svømming og en gåtur på ca. 1 mil i krevende trerreng i heia.
Det føles ikke så ille som det virker mens det står på hvis man klarer å sone ut, men da jeg kom hjem igjen var jeg så utmattet at jeg bare satt og ristet på dasslokket etter å ha vrengt av meg klærne.

Forruten en god blanding av både raske og trege karbohydrater, salt, fett fra nøtter etc. og masse mineralholdig drikke - er problemet overoppheting, ihvertfall for min del.
Ta deg en kjapp dukkert ved behov hvis du kan. Dette hjelper godt.

Ta med deg mer drikke enn du tror du trenger.
Her er det fort gjort å feilberegne.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Neipådeg Vis innlegg
Jeg skal snart legge ut på en lengere sykkeltur(8-10timer), og da trenger man jo faktisk næring.
Vis hele sitatet...
Det henger vel mer sammen med hvilken type tur enn bare lengden (i timer).
Skal du sykle Oslo/Trondheim så kjapt du klarer eller sykle rundt på kosetur i en dag?
For sist nevnte:
en ferdigrett hvor det bare tilsettes varmtvann
en blanding av nøtter, frukt og sjokolade
fiskestang og primus?
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det henger vel mer sammen med hvilken type tur enn bare lengden (i timer).
Skal du sykle Oslo/Trondheim så kjapt du klarer eller sykle rundt på kosetur i en dag?
For sist nevnte:
en ferdigrett hvor det bare tilsettes varmtvann
en blanding av nøtter, frukt og sjokolade
fiskestang og primus?
Vis hele sitatet...
Nesten
Oslo/Lillehammer så det blir en del bakker mot slutten.

Sitat av Knask Vis innlegg
Jeg hadde en sykkeltur på denne lengden i går, etterfulgt av svømming og en gåtur på ca. 1 mil i krevende trerreng i heia.
Det føles ikke så ille som det virker mens det står på hvis man klarer å sone ut, men da jeg kom hjem igjen var jeg så utmattet at jeg bare satt og ristet på dasslokket etter å ha vrengt av meg klærne.

Forruten en god blanding av både raske og trege karbohydrater, salt, fett fra nøtter etc. og masse mineralholdig drikke - er problemet overoppheting, ihvertfall for min del.
Ta deg en kjapp dukkert ved behov hvis du kan. Dette hjelper godt.

Ta med deg mer drikke enn du tror du trenger.
Her er det fort gjort å feilberegne.
Vis hele sitatet...
Dæven, noen som holder på

Tenkte på nøttemix, men blir for litt kavalmende.
Ikke dumt det med en liten dukkert
Sist endret av Neipådeg; 23. juli 2021 kl. 18:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Skal du på langtur er det viktigere hvor ofte du får i deg noe ellers går du tom etter 2-3 timer klarer du å døtte innpå litt trege karbohydrater kan det funke bra men det er ikke alltid så lett, blir fort kvalm av det. prøv å få innpå noe næring hver 45 -60 min, er du på camping tur løser det seg selv.