Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2457
Hei!
En venn av meg sitter i fengsel, og jeg skal reise å besøke han. Har aldri besøkt noen i fengsel før..
Jeg fikk godkjent besøkstillatelse, med «sporadisk tilsyn» som kontrolltiltak.

Da jeg ringte for å bestille tid i dag, sa de at det ville bli besøk med glassvegg. Ble litt satt ut og så skuffa at jeg ska ikke så mye mer.

Noen som vet hvorfor møter må være med glassvegg? Og vil de da være krav om glassvegg ved alle besøk hele tiden, eller er det bare i starten?
Han har en voldsdom på 4 mnd.
Hørtes litt rart ut, da besøk med sporadisk tilsyn og besøk med glassvegg er to forskjellige ting, så du får neste bare se det an når du kommer der.

Kan være alt fra bemanningsproblemer i fengselet til dårlig oppførsel hos den innsatte.

Forrige gang jeg var på besøk, satt vi på et rom med kontinuerlig tilsyn.
Vennen min hadde dom på 2 år for.. la oss kalle det for velfortjent hevn...
Hvorfor? Vel, kan være du har noe på rullebladet.
Det kommer muligens an på om det her er fare for noen form for «overleveringer», og eller at personen som sitter inne ikke blir regnet tilregnelig? Har besøkt kamerater i fengsel flere ganger - da har det aldri vært noen glassvegg.
Trådstarter
5 0
Okei - takk for svar!

Jeg har helt rent rulleblad forresten. Har aldri vært innblandet i noen form for ulovligheter.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Acimlal Vis innlegg
Hei!
En venn av meg sitter i fengsel, og jeg skal reise å besøke han. Har aldri besøkt noen i fengsel før..
Jeg fikk godkjent besøkstillatelse, med «sporadisk tilsyn» som kontrolltiltak.

Da jeg ringte for å bestille tid i dag, sa de at det ville bli besøk med glassvegg. Ble litt satt ut og så skuffa at jeg ska ikke så mye mer.

Noen som vet hvorfor møter må være med glassvegg? Og vil de da være krav om glassvegg ved alle besøk hele tiden, eller er det bare i starten?
Han har en voldsdom på 4 mnd.
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre om hvilket fengsel det gjelder?