Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3494
Er på leting etter en ultrabook! Har kikket på en modell fra multicom sine sider
Denne her


Lurer da på om det finnes noen andre gode alternativer! Skal bruke maskinen til skole arbeid da jeg driver på med ingeniør utdanning!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har lurt litt på Multicom Talisa U731 selv! Begynner på ingeniørutdanning til høsten, og lurer derfor på hvor bra denne vil egne seg.
Noen som har vært borti denne ultrabooken?

Multicom skryter av terningkast 6 i HjemmePC og upåklagelig byggekvalitet i aluminium. Står også at det er 7 timers batterilevetid, lurer på hvor reelt dette er :/.

Finner dessverre ingen flere tester enn i HjemmePC mai 2015 .
Endelig så har også multicom maskinene fått utseende med seg, eneste var litt synd med de enorme kantene rundt skjermen. Men ser sprek ut.

Grei cpu på den vel? i5 eler i7 om du trenger mer cpu. Kjekt at den kommer uten OS. Blir jo en utmerket Linux maskin.
Sist endret av frtoretang; 18. juni 2015 kl. 22:00.
Den så jo nice ut, matt ips skjerm, i7 og svær ssd.

Her har du en liste med lignende alternativer, men ser ut som den du har funnet er en av de rimeligste.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Gå for Dell, Lenovo eller HP sine businesslaptoper. Alle dei er solide saker som tåler litt, og gir mykje for pengane. Craptops frå multicom e.l. er generelt ikkje veldig gode ting.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Gå for Dell, Lenovo eller HP sine businesslaptoper. Alle dei er solide saker som tåler litt, og gir mykje for pengane. Craptops frå multicom e.l. er generelt ikkje veldig gode ting.
Vis hele sitatet...
Er multicom maskiner generelt dårlige, altså? Hva er det som er dårlige med dem? Har aldri vært borti multicom før, derfor jeg lurer.
Jeg er svært fornøyd med min Lenovo s440! Svært god byggekvalitet, beste tastaturet jeg har prøvd, god muspad og godt batteri! Den har også internettport, altså du kan bruke kablet nett, noe som ikke alle ultrabooks har (var et "hå-ha" for min del)

En av de få tingene jeg har handlet hos Elkjøp

Intel Core i5-4200U prosessor
Intel HD Graphics 4400
8 GB minne
256 GB rask SSD-lagring
14" Skjerm (1600 x 900)

Må også legge til at den Multicom PCn har hakket bedre skjermkort og cpu, men leveres uten OS, så du må legge til 1000kr eller ta en tur i bukta.

Jeg hadde en bærrbar i børstet aluminium for noen år siden, den fikk veldig lett bulker og merker.
Sist endret av GreenRay; 19. juni 2015 kl. 00:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av slashdot Vis innlegg
Gå for Dell, Lenovo eller HP sine businesslaptoper. Alle dei er solide saker som tåler litt, og gir mykje for pengane. Craptops frå multicom e.l. er generelt ikkje veldig gode ting.
Vis hele sitatet...
Har du erfaring med Dell sin XPS serie? Tenker å kjøpe XPS 15 som blir lansert snart, ser at XPS får mye skryt overalt. Er de like gode som businessmodellene?