Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2239
Om jeg skulle ha klart å få tak i en ting som er ganske dyr, kanskje på litt lugubre måter, hvordan burde jeg forklart bekjente og familie hvordan jeg fikk tak i denne?
Dette er noe jeg ville brukt iblant, som ville vært unaturlig for noen i mitt livsstadie å få tak i. Bare hypotetisk da
Eks på hva; ring, klokke, smykke
du kan si du fant den, vant den i veddemål, fikk den av en kompis, fikk den i gave osv osv
bruk fantasien (:
Du har spart veldig lenge? Eller jobbet veldig hardt for gjenstanden i det siste, og dette var en gave til deg selv for den harde jobben.
Bruker selv å spare litt å kjøpe meg litt dyrere ting som noen ikke skjønner jeg har råd til. Litt for å muntre meg selv opp etter en lang periode med jobb
Sist endret av Vod0; 11. februar 2015 kl. 23:47.
Du kan si du er en latsabb som ikke gadd å jobbe for å få råd til tingen. Så du stjal fra noen som faktisk har jobbet og slitt for den tingen
Du kan si du vant på flakslodd, tipping, online poker eller lignende.
Arv, selvfølgelig

Går ut ifra at du tenker på sosiale sammenhenger.

Du trenger selvfølgelig ikke "hvitvaske" mtp myndigheter fordi du har en dyr klokke
Sist endret av Tøffetom; 12. februar 2015 kl. 01:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Behøves strengt tatt ikke hvitvasking, er jo kun et forklaringsproblem du trenger løsningen til. Tenk enkelt, du vant den i et veddemål, du fant den, du fikk den. Ingen vits å gjøre det vanskeligere enn det er
Trådstarter
Er ikke hvitvasking, men 'hvitvasking' mtp på familie og venner ja.
Arv= "Hæ? Hadde morfarmorfarfar noe sånt? Og hvorfor fikk du det?"
Fant det= " hvorfor har du ikke levert til hittegods"
Spart til= er student, så mtp økonomi ville det vært rart

Er ikke hvitvasking, men 'hvitvasking' mtp på familie og venner ja.
Arv= "Hæ? Hadde morfarmorfarfar noe sånt? Og hvorfor fikk du det?"
Fant det= " hvorfor har du ikke levert til hittegods"
Spart til= er student, så mtp økonomi ville det vært rart
Sist endret av tw@t; 12. februar 2015 kl. 10:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dersom det er en klokke, så kan du jo si at den er fake
Sitat av tw@t Vis innlegg
Er ikke hvitvasking, men 'hvitvasking' mtp på familie og venner ja.
Arv= "Hæ? Hadde morfarmorfarfar noe sånt? Og hvorfor fikk du det?"
Fant det= " hvorfor har du ikke levert til hittegods"
Spart til= er student, så mtp økonomi ville det vært rart
Vis hele sitatet...
Student = gigastipend et par ganger i året så du hadde litt ekstra cash på konto(kombinert med noe awesome promocodes eller whatever...)

Er vel ingen jævel som kommer til å spørre og grave noe videre vel?
"Jeg vant en fin sum penger, og kjøpte meg denne tingen som jeg har ønsket meg lenge".
Heldig og fant den på loppemarked? Den var støvete og ekkel, så de trodde ikke den var verdt noe og solgte den billig til deg?
Hadde sønnen min kommet hjem med det feite gull-kjede hadde han hatt ett stort forklaringsproblem. Er det kjøpt for en "supergevinst" følger det med kvittering. Hadde han fått den av en venn hadde ikke han fått beholdt det, slikt får en bare ikke. Det kommer jo litt an på hva det er. Er det noe i 2000kr-klassen skal det vel gå, men er det noe over 10 000kr-klassen blir det fort en del vanskeligere. Bor du hjemme og foreldrene dine vet at du hverken har noe jobb og ikke får all verdens med penger er det jo veldig merkelig at en plutselig har gull-kjetting rundt halsen? Foreldre er eldre, men de er ikke dumme.
Sist endret av sweem; 12. februar 2015 kl. 12:23.
"Det skal du drite i" pleier å fungere godt.