Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 5426
Nå vet jeg ikke hvor mange det er som allerede følger med på det republikanske nominasjonsvalget eller i det hele tatt interesserer seg for Amerikansk politikk, men jeg vil vel tro det er noen. Det er jo tross alt svært vesentlig i internasjonal sammenheng.
Jeg tenkte derfor jeg skulle lage en tråd for å diskutere presidentvalget i USA 2012.


Jeg kan starte med noen innledningspørsmål:

-Hvilken republikansk kandidat ville du foretrukket, og hvorfor?
-Tror/håper du republikanerne skal sikre seieren i år, eller vil Obama gå inn i en ny periode som president?
Jeg håper på Ron Paul som presidentkandidat på republikanerne sin side på grunnlag av at de andre er helt tilbakestående.
Personlig tror jeg at Obama kommer til å være med på huska en runde til. Han har ikke gode meningsmålinger, men han er ihvertfall ikke en republikaner.
Håper revolusjonen blir gjennomført før valget, eller at Verner Supreme vinner. Evt. Ron Paul; han kan godt rævpule amerikansk politikk, så lenge America the World Police slutter å fucke rundt med resten av verden.
Jeg ville foretrukket Obama, ikke fordi han er feilfri, men fordi det ikke finnes noe bedre (realistisk) alternativ.

Å høre GOP kandidatene forklare hvordan de vil løse USA sine problemer med kutting av skatter, fjerning av reguleringer og kutting av sosiale programmer til folk som trenger det er hinsides for en person som har vokst opp i Norge og sett hvordan det norske sosialdemokratiet har ført til at Norge er et av verdens beste land å bo i.

Jeg vil tro Obama får fire nye år da det republikanske partiet er i sterk splittelse og det finnes ingen GOP kandidater som kan klare og samle dem og i tillegg sanke inn de uavhengige stemmene som trengs for å beseire Obama.

Sitat av Moriarty Vis innlegg
Jeg håper på Ron Paul som presidentkandidat på republikanerne sin side på grunnlag av at de andre er helt tilbakestående.
Vis hele sitatet...
Javel? Er du interessert i å utdype denne påstanden, eller tar du det som en selvfølge at vi alle deler din ideologi og verdensbilde?
- Jeg ville foretrukket Mitt Romney. Han er den som virker minst homofobisk av republikanerne.

- Jeg håper og tror Obama fortsetter, selv om jeg ikke er helt enig med alt demokratene gjør. Jeg hadde foretrukket en moderat republikaner.
Ron Paul. *grøss* hvis ikke.
Sitat av Moriarty Vis innlegg
Jeg håper på Ron Paul som presidentkandidat på republikanerne sin side på grunnlag av at de andre er helt tilbakestående.
Personlig tror jeg at Obama kommer til å være med på huska en runde til. Han har ikke gode meningsmålinger, men han er ihvertfall ikke en republikaner.
Vis hele sitatet...
Enig i at det er mange kunnskapsløse personer blant republikanerne. Ron Paul er nok en smarting -liker blant annet utenrikspolitikken hans, men jeg synes han er alt for radikal i hjemlandet. Hans liberalistiske politikk vil antageligvis få store konsekvenser for de fattige i USA.

Romney er helt OK, men foretrekker Obama foran han.


Det som endelig er godt er at Perry og Bachmann er ute av kampen. Maken til kunnskapsløse fundamentalister -ihvertfall Perry.
Jeg er veldig glad Perry er ute nå, makan til homofobisk, kristen idiot.
Håper på Ron Paul, har veldig sansen for politikken hans, og han er en av få republikkanere som er faktisk mot krig.

Håper Donald Trumph eller en eller annen tulling blir demokratenes, så vinner Ron Paul enstemmig
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg

Håper Donald Trumph eller en eller annen tulling blir demokratenes, så vinner Ron Paul enstemmig
Vis hele sitatet...
Obama er Demokratenes kandidat, naturlig nok...
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Jeg er veldig glad Perry er ute nå, makan til homofobisk, kristen idiot.
Håper på Ron Paul, har veldig sansen for politikken hans, og han er en av få republikkanere som er faktisk mot krig.

Håper Donald Trumph eller en eller annen tulling blir demokratenes, så vinner Ron Paul enstemmig
Vis hele sitatet...
Donald Trumph blir demokratenes? Hva har du røykt?
Det er da virkelig Obama som bli demokratenes representant, med tanke på at han er president atm. Og er ikke Donald Trumph republikansk?
Sosietær maniker
Sitat av Moriarty Vis innlegg
Jeg håper på Ron Paul som presidentkandidat på republikanerne sin side på grunnlag av at de andre er helt tilbakestående.
Personlig tror jeg at Obama kommer til å være med på huska en runde til. Han har ikke gode meningsmålinger, men han er ihvertfall ikke en republikaner.
Vis hele sitatet...
Han er den eneste som respekterer grunnloven, og som vil gjøre slutt på bankenes overtak over myndighetene.
Jeg tror at det er en spesielt varmt plass i helvete reservert for Rick Santorum og hans gjeng med gladkristne homofober.
Ellers så synes jeg at de fleste republikanerne som er mulige kandidater nå har en eller annen svakhet.
Tror på Obama, egentlig, når jeg ser hans motkandidater...
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Obama er Demokratenes kandidat, naturlig nok...
Vis hele sitatet...
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Donald Trumph blir demokratenes? Hva har du røykt?
Det er da virkelig Obama som bli demokratenes representant, med tanke på at han er president atm. Og er ikke Donald Trumph republikansk?
Vis hele sitatet...
Det er ingen facepalm smiley her.. Kunne trengt det nå.

Dere burde ha tolket innlegget mitt som sarkasme.. Amerikanerne må fortsatt velge en demokrat, og selv om Obama er president og trolig kommer til å fortsette som det kan det godt hende noen andre vinner og jeg dro opp en DÅRLIG kandidat for å vise at jeg ønsker Ron Paul som president. Trenger dere en bedre forklaring?
Sist endret av PerPerPerPer; 19. januar 2012 kl. 21:20.
Sitat av hafnor Vis innlegg
- Jeg ville foretrukket Mitt Romney. Han er den som virker minst homofobisk av republikanerne.

- Jeg håper og tror Obama fortsetter, selv om jeg ikke er helt enig med alt demokratene gjør. Jeg hadde foretrukket en moderat republikaner.
Vis hele sitatet...
Ron Paul er liberalist, hans mening om homofili er ikke relevant. Han sier at homofilt ekteskap er kirkens sak, ikke hans. Han støttet fellesekteskapslov.

I think the government should just be out of it. I think it should be done by the church or private contract, and we shouldn’t have this argument,” he said recently. “Who’s married and who isn’t married. I have my standards but I shouldn’t have to impose my standards on others. Other people have their standards and they have no right to impose their marriage standards on me.”
Ron Paul virker som det beste usa har å oppdrive akkurat nå, dessuten er han flink til å spå...

http://www.youtube.com/watch?v=Z69fYyoMlVk
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det er ingen facepalm smiley her.. Kunne trengt det nå.

Dere burde ha tolket innlegget mitt som sarkasme.. Amerikanerne må fortsatt velge en demokrat, og selv om Obama er president og trolig kommer til å fortsette som det kan det godt hende noen andre vinner og jeg dro opp en DÅRLIG kandidat for å vise at jeg ønsker Ron Paul som president. Trenger dere en bedre forklaring?
Vis hele sitatet...
Forstår ikke hvorfor du trenger en facepalm smiley, det er jo du som fremviser særdeles dårlig bruk av sarkasme på nett...
Håper selvsagt på en revolusjon, hvis ikke kunne jeg nok ikke ha ønsket noen andre enn Buddy Roemer som president.

http://www.colbertnation.com/the-col...y-roemer-pt--1
Må virkelig si jeg liker Colbert og Stewart's forsøk på å splitte republikanerne.

Siden Colbert var for sent ute med å delta i republikanernes nominasjon, så forsøker han nå å få Herman Cain valgt (som allerede har trukket seg). Rett og slett genialt.
Kroppsfunksjoner
NoiseMerchant's Avatar
Sitat av Feichang Hao Vis innlegg
I have my standards but I shouldn’t have to impose my standards on others. Other people have their standards and they have no right to impose their marriage standards on me.”
Vis hele sitatet...
Eh... I en video over ble Ron Paul nevnt som pro-life, altså imot at kvinner skal kunne velge abort. Er ikke dette en motsigelse?
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Forstår ikke hvorfor du trenger en facepalm smiley, det er jo du som fremviser særdeles dårlig bruk av sarkasme på nett...
Vis hele sitatet...
Så du ser på Donald Trumph som en reel trussel mot Obama? Siden du ikke så på det jeg sa som sarkasme, that is.
Sitat av NoiseMerchant Vis innlegg
Eh... I en video over ble Ron Paul nevnt som pro-life, altså imot at kvinner skal kunne velge abort. Er ikke dette en motsigelse?
Vis hele sitatet...
Joda, han er imot abort. Argumentet han stiller med er mer interessant;

Dr. Paul’s experience in science and medicine only reinforced his belief that life begins at conception, and he believes it would be inconsistent for him to champion personal liberty and a free society if he didn’t also advocate respecting the God-given right to life—for those born and unborn.

Når får et menneske sine rettigheter?

EDIT; Synes også spørsmålene handler om 2 ganske annerledes tema, så ville ikke si en motsigelse.
Sist endret av Feichang Hao; 19. januar 2012 kl. 23:16.
Ron Paul, følger ganske godt med. Jeg har ikke satt meg grundig nok inn i austrian economics, og liksom grundig hvordan politikken hans vil bli i praksis. Tenker på å fjerne sentralbanken, og 0% skatt. Men jeg regner med at det skal fungere på smart måte. Er det noen som kan forklare, eller argumentere for dette? Som nevnt tidligere i tråden her så hevder noen at politikken hans vil være ekstremt uheldig for de fattigste. Paul mener det motsatte. Altså at det er en inflasjonskatt (prisene går opp hele tiden) som går ut over de fattigste, og at denne må fjernes. Altså fjerne alt tullet med å skrive tallet 1000 på en seddel og kalle gi den en verdi i et system der man bare trykker opp nye slike lapper for å pynte på systemet og få det til å såvidt gå rundt (helt til boblen sprekker, og så skjer samme på nytt).

Er politkken hans potensielt farlig og kan ødelegge "harmonien" i samfunnet? Jeg har en mistanke om at en slik politkk kan gjøre alt bedre. Men det er utenrikspolitkk, narkotikapolitikk og liberale holdninger som får meg til å støtte ham. De andre kandidatene synes jeg ikke det er vits å nevne en gang, lite tess å finne der. Og når det gjelder Obama så tror jeg at han lyst til å gjøre mye bra. Men det får han ikke gjort. Og USA kan ikke holde på som de gjør, de trenger noe helt nytt.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Er politkken hans potensielt farlig og kan ødelegge "harmonien" i samfunnet? Jeg har en mistanke om at en slik politkk kan gjøre alt bedre. Men det er utenrikspolitkk, narkotikapolitikk og liberale holdninger som får meg til å støtte ham. De andre kandidatene synes jeg ikke det er vits å nevne en gang, lite tess å finne der. Og når det gjelder Obama så tror jeg at han lyst til å gjøre mye bra. Men det får han ikke gjort. Og USA kan ikke holde på som de gjør, de trenger noe helt nytt.
Vis hele sitatet...
Jeg ville sagt at politikken han fører hjelper de fattige og svake i samfunnet. Tenk de ringvirkningene fra legalisering av narkotika. Heroinmisbrukere som idag bruker 50 000 i måneden på heroin. Disse pengene kan da ikke være fra ærlig arbeid. Forbudet skaper problemene med disse stoffene, ikke omvendt.

Dette er jo bare en av ringvirkningene. Mener å ha lest at 75% av kriminaliteten i Norge er finansiert av narkotikapenger. Det er snakk om enorme summer penger som blir finansiert av et forbud.

Urh, hekkans politikere.
Personlig (uten og ha satt meg veldig mye inn i saken ville nok stemt på Mit Romney mtp Finnansiel bakgrunn, har på følelesen av at amerikanerne trenger en kapitalist for og få orden i kassa. (med det sagt blir jeg vel lynsja....)
Sitat av seimannen Vis innlegg
Personlig (uten og ha satt meg veldig mye inn i saken ville nok stemt på Mit Romney mtp Finnansiel bakgrunn, har på følelesen av at amerikanerne trenger en kapitalist for og få orden i kassa. (med det sagt blir jeg vel lynsja....)
Vis hele sitatet...
Mitt Romney har Goldman Sachs i ryggen. Nuff said. *Lynched*
Sitat av seimannen Vis innlegg
Personlig (uten og ha satt meg veldig mye inn i saken ville nok stemt på Mit Romney mtp Finnansiel bakgrunn, har på følelesen av at amerikanerne trenger en kapitalist for og få orden i kassa. (med det sagt blir jeg vel lynsja....)
Vis hele sitatet...
Flere bør se Inside Job, slik at en ikke dummer seg ut.

http://www.imdb.com/title/tt1645089/
Sitat av Feichang Hao Vis innlegg
Dr. Paul’s experience in science and medicine only reinforced his belief that life begins at conception, and he believes it would be inconsistent for him to champion personal liberty and a free society if he didn’t also advocate respecting the God-given right to life—for those born and unborn.
Vis hele sitatet...
Say what?! Det var ikke et interessant argument? Det er jo bare oppgulping av et eldgammelt kristent argument hvor man har bytte ut Gud med Dr. Paul...

Et foster er ved unnfangelsen like bevisst som en grønnalge, det burde Paul vite som lege.
CNN hadde visst en poll underveis i debatten, der de spurte folket på nettsiden til dem, om hvilken kandidat som skulle bli valgt, vell, Ron Paul vant overbevist! Og ifølge mange folk rundt omkring slettet CNN denne pollen med engang debatten vart ferdig, men akkurat dette kan jeg ikke bekrefte... Men 1 ting jeg kan bekrefte, er at Ron Paul ledet med gode marginer http://www.youtube.com/watch?feature...&v=vXpSGtFfZKA
Sitat av EoT Vis innlegg
Say what?! Det var ikke et interessant argument? Det er jo bare oppgulping av et eldgammelt kristent argument hvor man har bytte ut Gud med Dr. Paul...

Et foster er ved unnfangelsen like bevisst som en grønnalge, det burde Paul vite som lege.
Vis hele sitatet...
Poenget er at det spiller ingen rolle hva Ron Paul måtte mene om abort og homofili, for han mener at Staten ikke har noen rolle i å regulere dette.

OBS: Sjekk ut "Nordmenn for Ron Paul" på facebook. Mange gode folk der og mye bra stoff om Ron Paul
Sist endret av Morgul; 20. januar 2012 kl. 07:57.
Sitat av EoT Vis innlegg
Say what?! Det var ikke et interessant argument? Det er jo bare oppgulping av et eldgammelt kristent argument hvor man har bytte ut Gud med Dr. Paul...

Et foster er ved unnfangelsen like bevisst som en grønnalge, det burde Paul vite som lege.
Vis hele sitatet...
Jeg er tildels enig, men jeg synes enda det er en viktig problemstilling. Hvis vi ikke skal basere lovene på når ett menneske får sin rett til livet, hva ellers? Kvinners rettigheter? Synes det er litt vagt.

Er jeg enig i at dette skjer de 10 -12 første ukene av svangerskap? Nei. Etter dette har jeg for liten informasjon til å ta en stilling på saken.

Jeg forstår dock stillingen han tar. Hadde jeg selv sett det en gynekolog ser under en abort. . Høres ganske morbid ut. Han har jobbet en del med fødsler, over 4000 fødsler. Å si at han tar et prinsipielt valg med religion i grunnen blir litt synsing på temaet. Jeg forstår at han mener som han mener. Han begrunner det ganske godt i liberalismen.

Men er ikke enig i å gjøre abort ulovlig. Da vokser bruken av strikkepinner og andre farlige former for abort. Totalt forbud fungerer aldri. Synes derimot det er viktig å diskutere når et ufødt barn får sine rettigheter som menneske.

"Recalling his personal observation of a late-term abortion performed by one of his instructors during his medical residency, Ron Paul stated, “It was pretty dramatic for me to see a two-and-a-half-pound baby taken out crying and breathing and put in a bucket.”

“The first thing we have to do is get the federal government out of it. We don’t need a federal abortion police. That’s the last thing that we need. There has to be a criminal penalty for the person that’s committing that crime. And I think that is the abortionist. As for the punishment, I don’t think that should be up to the president to decide."

quotes <3
Kroppsfunksjoner
NoiseMerchant's Avatar
Sitat av Feichang Hao Vis innlegg
Joda, han er imot abort. Argumentet han stiller med er mer interessant;

Dr. Paul’s experience in science and medicine only reinforced his belief that life begins at conception, and he believes it would be inconsistent for him to champion personal liberty and a free society if he didn’t also advocate respecting the God-given right to life—for those born and unborn.

Når får et menneske sine rettigheter?

EDIT; Synes også spørsmålene handler om 2 ganske annerledes tema, så ville ikke si en motsigelse.
Vis hele sitatet...
Men retten til å gå inn i et homofilt ekteskap, og retten til å kunne ta abort er begge personlige rettigheter. Ron Paul sier at han vil at regjeringen skal holde seg ute av slikt, og at slike saker handler mer om folket enn hans eget syn. Mens her spiller hans personlige syn, HELT KLART, en rolle.
Sitat av NoiseMerchant Vis innlegg
Men retten til å gå inn i et homofilt ekteskap, og retten til å kunne ta abort er begge personlige rettigheter. Ron Paul sier at han vil at regjeringen skal holde seg ute av slikt, og at slike saker handler mer om folket enn hans eget syn. Mens her spiller hans personlige syn, HELT KLART, en rolle.
Vis hele sitatet...
Han er også imot homofilt ekteskap. Han liker det ikke. Han mener derimot det ikke er hans sak, men kirkens. For Ron Paul handler det ikke om kvinnens rettigheter ang. abort. Det handler om det ufødte barnets rettigheter. Han mener barnet får sin rett til liv fra første dag i svangerskapet. Jeg er personlig ikke enig i hans konklusjon, men synes problemstillingen skiller seg stort fra spørsmålet rundt homofilt ekteskap.

Uansett er det irrelevant, han vil ikke ha en lov mot abort på føderalt nivå. Da kommer strikkepinnene frem, og tragiske ting skjer. *Grøss*

EDIT:

Recalling his personal observation of a late-term abortion performed by one of his instructors during his medical residency, Ron Paul stated, “It was pretty dramatic for me to see a two-and-a-half-pound baby taken out crying and breathing and put in a bucket"

Må jo si jeg forstår hans standpunkt med slike erfaringer.
Sist endret av Feichang Hao; 21. januar 2012 kl. 13:55.
Samme hvem som blir valgt, vil tro alt går til helvete med USA uansett. Det handler om hvem som bruker lengst tid på å kjøre av vegen.

Har det kommet noen svertekampanjer fra Obama, eller er det bare republikanerne som bedriver sånt?
Sist endret av Oransje; 21. januar 2012 kl. 14:03.
Når jeg ser debattene på som er opplastet på youtube virker det som det bare er Ron Paul som virkelig forstår hvor alvorlig den økonomiske situasjonen er. Hvis han blir valgt og han får sitt budsjett gjennom tror jeg vi vil se STORE forandringer, enten for det bedre eller det dårligere.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Når jeg ser debattene på som er opplastet på youtube virker det som det bare er Ron Paul som virkelig forstår hvor alvorlig den økonomiske situasjonen er. Hvis han blir valgt og han får sitt budsjett gjennom tror jeg vi vil se STORE forandringer, enten for det bedre eller det dårligere.
Vis hele sitatet...
Forandring fryder.
Kroppsfunksjoner
NoiseMerchant's Avatar
Sitat av Feichang Hao Vis innlegg
Han er også imot homofilt ekteskap. Han liker det ikke. Han mener derimot det ikke er hans sak, men kirkens. For Ron Paul handler det ikke om kvinnens rettigheter ang. abort. Det handler om det ufødte barnets rettigheter. Han mener barnet får sin rett til liv fra første dag i svangerskapet. Jeg er personlig ikke enig i hans konklusjon, men synes problemstillingen skiller seg stort fra spørsmålet rundt homofilt ekteskap.

Uansett er det irrelevant, han vil ikke ha en lov mot abort på føderalt nivå. Da kommer strikkepinnene frem, og tragiske ting skjer. *Grøss*

EDIT:

Recalling his personal observation of a late-term abortion performed by one of his instructors during his medical residency, Ron Paul stated, “It was pretty dramatic for me to see a two-and-a-half-pound baby taken out crying and breathing and put in a bucket"

Må jo si jeg forstår hans standpunkt med slike erfaringer.
Vis hele sitatet...
Hadde fått for meg at han var for. Hehe
Ron Paul 2012!
Er ikke noe fan. Fyren tror ikke på evolusjon, og viker unna alle vanskelige spørsmål med å si at det får stater avgjøre. Hva tror dere skjer med alle idiotstatene om de selv får bestemme lover om abort, religion i skole osv? Sørstatene vil ende opp som en enda større gjeng med tullinger. Dog, hvis dette kan føre til at disse statene blir et eget land ville jo dette være bedre for alle.
Exit Poll:

Gingrich 38%

Romney 29%

Santorum 17%

Paul 15%


Kommer til å bli spennende nå, ja.
Ron Paul er en virkelig skrue, "venstrevridd" i utenrikspolitkken, i økonomi preker han den østerriske skolen, en pseudovitenskaplig retning,med en ganske liten tilhengerskare innenfor mainstream økonomi. Har sansen for mye av det han står for, utenrikspolitikk, liberale idealer som tilhater homser å gifte seg, selv om han er imot på det personlige plan. Folk bør allikevel tenke over hva han vil med økonomien, han er ikke akkurat noen tilhenger av velferdsstaten. Han er en ekstrem markedsliberalist, som vil bringe tilbake gullstandarden,en umulighet i dagens globale økonomi, og vil skape finansiell krise fortere enn han greier å legge ned alle de statlige funksjonene han har lovet. Den økonomiske politikken til frp vil være som planøkonomi i forhold til retningen Paul håper å dra USA i, så det er rart at alle her i Norge er så begeistret for ham.
Sosietær maniker
Det var ikke han som skapte krisen du. Noen må rydde opp før eller seinere. Jeg hadde stemt på før.
Sist endret av SleekMinister; 24. januar 2012 kl. 21:11.
Sitat av Fritenker Vis innlegg
Ron Paul er en virkelig skrue, "venstrevridd" i utenrikspolitkken, i økonomi preker han den østerriske skolen, en pseudovitenskaplig retning,med en ganske liten tilhengerskare innenfor mainstream økonomi. Har sansen for mye av det han står for, utenrikspolitikk, liberale idealer som tilhater homser å gifte seg, selv om han er imot på det personlige plan. Folk bør allikevel tenke over hva han vil med økonomien, han er ikke akkurat noen tilhenger av velferdsstaten. Han er en ekstrem markedsliberalist, som vil bringe tilbake gullstandarden,en umulighet i dagens globale økonomi, og vil skape finansiell krise fortere enn han greier å legge ned alle de statlige funksjonene han har lovet. Den økonomiske politikken til frp vil være som planøkonomi i forhold til retningen Paul håper å dra USA i, så det er rart at alle her i Norge er så begeistret for ham.
Vis hele sitatet...
Veldig enig. Utenriks så mener jeg han er revolusjonerende, men kan ikke skjønne hvordan han skal få USA på fote med sin økonomiske politikk.

Det at folk er så begeistret for han er vel pga. friheten. Men jeg tror ikke alle helt forstår konsekvensene av det.
Jeg tror Obama får en runde til. Republikanerne har ødelagt så mye for hverandre med all drittslenginga.
De republikanske kandidatene fremstår som en flokk med bavianer som ikke har noe bedre for seg enn å slenge avførig rundt seg. Det er helt utrolig for et klovnesirkus det er med disse merkelige mennene som åpenbart ikke henger mentalt med i 2012. De lever fortsatt i middelalderen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Og der er Rick Santorum ute av spillet! Fantastisk deilig å se denne idioten trekke seg. USA ville blitt et reinspikka teokrati hvis han hadde kommet til makten. Da blir det Romney VS Obama til høsten, så da vet jeg ihvertfall hvem jeg skal heie på.
Jeg i motsetning til mange andre støtter kun Ron Paul's krigsplan. Det at amerika skal ha et sterkt militær, men ikke på andre siden av kloden, men ei heller i Amerika, hvor de bor.
Sitat av NoiseMerchant Vis innlegg
Eh... I en video over ble Ron Paul nevnt som pro-life, altså imot at kvinner skal kunne velge abort. Er ikke dette en motsigelse?
Vis hele sitatet...
Hans personlige oppfatning er at livet begynner ved unnfangelse. Han har vært lege i mange år, og vært lege ved flere tusen barnefødsler. Hans personlige syn strider derfor med abort.

MEN, han mener også at dette er et personlig valg og at hverken han, eller lovverket på føderalt nivå skal diktere hva du som en selvstendig person skal gjøre.

Med andre ord, han ville ikke tatt abort selv, men han ville heller ikke stilt opp i en demonstrasjon mot din rett til å gjære det.
Sitat av B_Romeo Vis innlegg
Hans personlige oppfatning er at livet begynner ved unnfangelse. Han har vært lege i mange år, og vært lege ved flere tusen barnefødsler. Hans personlige syn strider derfor med abort.

MEN, han mener også at dette er et personlig valg og at hverken han, eller lovverket på føderalt nivå skal diktere hva du som en selvstendig person skal gjøre.

Med andre ord, han ville ikke tatt abort selv, men han ville heller ikke stilt opp i en demonstrasjon mot din rett til å gjære det.
Vis hele sitatet...
Mulig han ikke ville deltatt i en demonstrasjon, men han prøvde å innføre en føderal lov som ville definert abort som mord og de facto gjort abort ulovlig.

Det som er utrolig er hvordan Paul kan gjøre en ting og likevel ha en fanskare som mener at han gjør det tvert motsatte.
Sitat av Feichang Hao Vis innlegg
Joda, han er imot abort.
EDIT; Synes også spørsmålene handler om 2 ganske annerledes tema, så ville ikke si en motsigelse.
Vis hele sitatet...
JO, det er en selvmotsigelse.
Du kan ikke hevde at du er motstander av å tvinge dine prinsipper inn på andre som ikke deler disse prinsippene.
For så å gjøre nettopp dette i et konkret stridsspørsmål.

Sitat av Unsub Vis innlegg
Det som er utrolig er hvordan Paul kan gjøre en ting og likevel ha en fanskare som mener at han gjør det tvert motsatte.
Vis hele sitatet...
Ser vi norsk politikk hver eneste dag:
Sist endret av timerbeltkiller; 20. april 2012 kl. 18:45.