Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2622
Jeg fant, jeg fant
AlbertEinstein's Avatar
Hei, freaks.

Jeg har akkurat kommet hjem etter drøye to uker på avrusning. Hovedsakelig alkohol som har vært problemet, men har vært borti det meste (hasj, kokain, amfetamin, benzo, psykadelika, mdma osv.). Skal ha oppfølging hos psykolog nå i ettertid, men har ikke fått informasjon om når første time blir enda. Har hatt en del psykiske problemer. Depresjon fra 17 års alderen og nå mye angst og uro, er nå tidlig i tyve-årene.

Har noen erfaring med å komme hjem igjen etter en slikt kort opphold?
Noen som har klart å ha et normalt forhold til alkohol (eller andre rusmidler) i ettertid?
Tips for å komme over suget og eventuelt temme uroen og angsten?
Andre nyttige tips?

Spør gjerne om det mangler opplysninger for å svare.
To uker på avrusning høres mer ut som en avgiftning i mine ører.
Jeg kom ut fra et tre måneders avrusningsopphold og prøvde å etablere et normalt forhold til amfetamin,alkohol og piller.
Det gikk rett vest.
Mitt tips er å drite i å ruse deg.
"dronepungen", har du klart å drite i å ruse deg? Det er et interessant utsagn. Jeg er kommet til det sammen som deg etter at par forsøk med avrusning på 3, 4 mnd.. Sitter her med ølboksen foran meg nå og har ikke klart å drite i rusen, men klarte det med røyken for noen år siden. Kom med innspill for de som gidder og har noe å komme med. Albert, stå på ...drit i rusen!
Jeg fant, jeg fant
AlbertEinstein's Avatar
Trådstarter
For ordens skyld, la oss kalle det avgiftning. Takk for at du deler din erfaring. Noen som har klart å holde at normalt forhold til det og har noen tips å dele?

Edit: Takk oggen, håper på noen gode tips så jeg slipper å gå i samme spor som mange sikkert har gått i før.
Sist endret av AlbertEinstein; 31. januar 2016 kl. 22:39.
3 uker er jo ingenting akkurat,om en skal få det helt ut av systemet mener jeg...Og en ting er jo å få det ut av kroppens system,og en helt annen ting å få det ut av hodet mener nå jeg( og er jo der jeg sliter mest...Enda!).Har dårlig erfaring med sånne korte opphold gitt,og er derfor jeg er på behandling enda( har vært det i litt over ett år nå)...Og som jeg sa,så sitter det i hodet enda,og er derfor jeg kommer til å værer her enda en stund til..så er jeg sikker....
Jeg er enig i at 2 uker på avrusning er avgiftning. Jeg synes ikke man skal kimse av utrykket «å drite i rusen». Det er flere tråder her inne som er inne på samme tanken. Alle tipsene og kunnskapene man lærer om på avrusningsklinikkene er vel og bra og bra å dra med seg som ballast, men derfra til å avstå total er ikke bare, bare for mange, jeg vet... Først og fremst tror jeg man må være 100 % bevist på at rus er noe dritt man ikke orker, og dit kommer mange, men ikke hardt nok. Jeg er selv ute etter en nøkkel/kode som kan dytte meg den siste biten. Et tips som fungerer på noen er å være kjempe fokusert på at for hver gang man avstår fra rusen tar det litte lengere tid til neste gang suget kommer, og i begynnelsen snakker vi om sekunder. Jeg tror også at man må fokusere sterkt på de gode følelsene som kommer når man er rusfri og forstå at lidelsene av rusfrihet forsvinner langsom men sikkert ettersom tiden går. Egentlig snakker vi vel om viljestyrke, men det er mer komplekst enn som så...
Lag deg sikkerhetsnett! Jeg brukte Antabus for alkohol, som var rusmiddelet jeg slet litt med. Det funket ypperlig og er nå 1,5 år sober uten noe tegn til sug.
Et godt tips Mozzie og bra for noen, kanskje mange. Jeg for min del har ikke turt og bruke det da jeg ikke er trygg nok på meg selv til å vite at jeg vil avstå fra alkohol uansett hva som skjer. Jeg hadde en kamerat som drakk seg dritings mens han gikk på Antabus, det ble hans siste rus. Hjelpen kom alt for sent. Men det er kanskje litt feil og si det her, men nå er det sagt. Jeg vil også gratulere deg med 1,5 år. Snart er du "konge" og kan kanskje kaste Antabus hvis jeg har forstått det riktig?
Sitat av oggen Vis innlegg
Et godt tips Mozzie og bra for noen, kanskje mange. Jeg for min del har ikke turt og bruke det da jeg ikke er trygg nok på meg selv til å vite at jeg vil avstå fra alkohol uansett hva som skjer. Jeg hadde en kamerat som drakk seg dritings mens han gikk på Antabus, det ble hans siste rus. Hjelpen kom alt for sent. Men det er kanskje litt feil og si det her, men nå er det sagt. Jeg vil også gratulere deg med 1,5 år. Snart er du "konge" og kan kanskje kaste Antabus hvis jeg har forstått det riktig?
Vis hele sitatet...

Antabus ble bare brukt de 6 første månedene, deretter er det ren viljestyrke som holder. Uffda, det høres jo ut som han dessverre døde. Kondolerer. Dødsfall er svært svært sjelden og er nok ikke noe du burde tenke på, men det er vell ganske vanskelig mtp. at du har fått det så nært på deg.


Men Antabus har jeg brukt som sagt som et sikkerhetsnett og det vil funke på deg og! Du tenker deg om mange ganger før du tar den halvliteren når du vet at du vil ligge i krampe på gulvet å gjerne både spy og drite deg ut samtidig, den redselen vil holde deg i sjakk så lenge du husker dine to tabletter annenhver dag. Jeg fikk meg helt ut av dette uten noe avrusning eller lignende, og det er det få tilfeller av. Men er du fullblods alkis og fysisk avhengig må du trappe ned med lege før du kaster deg inn i dette.
Jeg fant, jeg fant
AlbertEinstein's Avatar
Trådstarter
Kom akkurat hjem etter (første "sprekk") tre halvlitere og et par slag biljard med to kompiser. Føler egentlig ikke noe sug etter å måtte drikke mer og var nesten redd for å ta den første ølen. Akkurat nå tenker jeg at det går helt fint, la oss håpe på at morgendagen bringer samme tanker.