Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1163
Hei folkens! Jeg har nå vært borte fra nFF en god.
Fikk streng beskjed av Echuz om å lage en tråd med bildene jeg har tatt den siste tiden, så her kommer den.
Som dere kanskje ser, utvikler kunnskapene seg litt nedover. Jeg kjøpte meg et Canon EOS 600D og begynte egentlig med foto først for en måneds tid siden.
Går også medier og kommunikasjon vg2.

















Trådstarter


















Trådstarter


Likte veldig godt bilde du hadde av macbooken der !
Sitat av Awarize Vis innlegg
https://lh3.googleusercontent.com/-uVQslnOH2lo/TuKBMwkFnSI/AAAAAAAAAIw/1w9xYFEYPtM/s912/IMG_1759.jpg
Vis hele sitatet...
Dette fanget øye mitt, likte veldig godt "stemningen"
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Takk for tilbakemeldinger, hjelper på utvilklingen!

Her er noen bilder jeg har tatt iløpet av helgen, uten å tenke noe over det.







Er ikke helt fornøyd med bildet av xbox kontrollen. Fikset ikke noe på belysningen, latskapen tok meg med storm.
Sist endret av Tempus; 29. januar 2012 kl. 01:21. Grunn: Feil linker.
Alle bildene i førstepost kunne du droppet. Alle bortsett fra nummer to i andrepost. Bilde av spaka kunne du droppa.
Sitat av Awarize Vis innlegg
Takk for tilbakemeldinger, hjelper på utvilklingen!
Vis hele sitatet...
Hvordan hjelper disse to kommentarene på utviklingen?

Sitat av CookieY Vis innlegg
Likte veldig godt bilde du hadde av macbooken der !
Vis hele sitatet...
Sitat av zycher Vis innlegg
Dette fanget øye mitt, likte veldig godt "stemningen"
Vis hele sitatet...

Jeg må nesten si meg enig i det mo3 sier.
Her var det en del rusk, syns jeg.

Dårlig croping, objekter som ikke er midtstilte, forstyrrende elementer som stikker inn i bildene, deler av objektene havner plutselig utenfor bildet, relativt kjedelige temaer, man mangler noe å "hvile øynene på", osv.
Dessuten mister man fort interessen når man må vurdere såpass mange bilder som du har postet.
Dette ble nesten en portfolio. Likte flere av bildene, men det ble litt mange. Begrens hva du legger ut neste gang. Du starter jo faktisk tråden med over 2 fulle poster med bilder. Det hadde holdt med ca 5 bilder og bare valgt de aller beste.

Er veldig glad i byportretter om natten og falt derfor litt for dette.

Jeg ser gjerne at du fortsetter å oppdatere tråden med bilder
Sist endret av Daybreak; 29. januar 2012 kl. 03:51.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Latterlig mange bilder, så det blir lite utfyllende.

Generelt inntrykk etter første gjennomgang: Du går ikke nærme nok på abstrakt makro.

Ratt: Kjedelig
Lamper i taket: Ditto. Gjort så ofte før. Regnes som eksperimentering. Overeksponert.
Blad: Kjedelig. Forstyrrende turkis i bakgrunnen.
Lys A: Null budskap.
Vaskemaskin elns: Hms, prøvd å rotere slik at hullene kommer nederst?
Lys bak hull: Testbilde.
Snusposer: Nærmere. Forstyrrende støff i toppen.
Lampe + 22: Stort område hvite piksler i bildekanten slenger blikket ut av bildet, og lar det ikke komme inn igjen.
Kuleformet lampe: Jada, vi har alle tatt bilder av lamper. Vi poster dem dog ikke, men ser tilbake på dem etter et par år og klikker oss fort videre, og håper at ingen andre la merke til dem (:

Abstrakt lysmaling: Lite struktur. Gjør meg ikke nysgjerrig på hva det er. ~Helt mørk bakgrunn gjør det også mindre interessant.
Hettegenser og gult lys: Første tanke: «Hvithai forut!». Denne effekten var kul, og jeg foreslår reshoot i portrettformat og å styre lyset slik at underkjeven kommer bedre frem.
Sølepytt med gult lys: Denne drar hvertfall ikke blikket ut av bildet. Kule farger. Man blir nysgjerrig på hva som er rundt.
Svarthvit gate: Svarthvit gate.
Svarthvit gate 2: Enda en svarthvit gate.
MacBook: Forstyrrende svart sak på venstre bildekant. Ha mer interessant refleksjon fra skjermen neste gang. fb eller hva det nå er er så kjedelig. Kan være en kul effekt med riktig bilde på skjermen.
Grønt og gult lys rundt bussstopp elns: Fine farger. Lys i bildekanten igjen. Ingenting i midten som kan stille opp mot de to lyspunktene ved kantene.
Mørkt landskap: Undereksponert. Synd. Himmelen har interessante farger.
Mørke bygninger: Mørke uskarpe bygninger.
Lyspære og granbar: Se «ta bilder av lamper». Det kan gjøres interessant.

Svarthvit damp rundt gatelys: Artig tanke. Lyspunkt på bildekant.
Lav sol og snø: Forstyrrende kvister i nedre høyre bildehjørne.

Stoler: Mye i bildet. Ingenting å fokusere på. Svart ting i taket som forstyrrer.
Svarthvit lyspyramide over granbar: Kul.
Xbox-kontroller: Ut av fokus. Kontrastfattig. Kjedelig komposisjon. Sannsynligvis «feil» hvitbalanse.
Takker igjen for mange tilbakemeldinger! Ble litt irritert i starten, men så kom jeg på at jeg lager bilder for andre, ikke for min egen underholdning.

Har testet en ganske ny filmmetode for meg idag. Det er en uorginal idé, men jeg liker å prøve nye ting. Avenged Sevenfold - So Far Away 'cover'