Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4443
Hvis snuten har tatt en person, og beholder telefonen til vedkommende påslått i en uke etterpå, og man sender melding til det nr (visste ikke han var tatt) om å kjøpe hasj kan man rissikere at dem begynner å følge med på din telefon også? (hvis dem har "anmerkninger" på nr fra før i tillegg)
Jeg tviler på at politiet vil gå inn på vedkommenes mobiltelefon og lese denne meldingen. Du er mest sansynelig ganske trygg, med mindre de har en form for tillatelse. Jeg tror det vil ha litt å si på hvilket grunnlag de har for å beholde telefonen og.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Vil vel tro at hvis personen sin telefon ble beslaglagt pga narko in the first place, og de har den beslaglagt og påskrudd i en uke etterpå, så vil dette være fordi de vil finne narko-kontakter. Så vil tro at hvis denne personen har fått beslaglagt telefonen sin i forbindelse med narko, så vil de nok følge med på deg også hvis du sender en slik melding.

Men, hvis han som får beslaglagt mobilen sin er en storkriminell, så tror jeg ikke de vil bry seg veldig om en kar som vil kjøpe hasj av han (hvis det er forbruksmengder du ber om).
Sist endret av Buddapower; 10. januar 2011 kl. 15:04. Grunn: litt mer klarhet
Trådstarter
5 0
Har vært borte i at politiet har sendt ut meldinger fra mobilen til en som har vært tatt, før og nå snakka de som kjenner han her om at dem sikkert vil finne ut noe "nettverk" så derfor har de mobilen hans på for å få oversikt over hvem som ringer osv så jeg begynte å tenke på at siden jeg skrev ganske rett ut at jeg var med på noe ulovlig (kjøpe hasj) så ville de sjekka nr mitt og funnet ut at nr mitt har blitt funnet på andre kriminelles telefoner også. Så da kan det være at de starter å sjekke mine ut og inngående samtaler osv? Hva tror dere?

Han er forresten tatt for narko ja
Sist endret av frokost; 10. januar 2011 kl. 15:16.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Vil ikke gi deg noen konkrete råd, siden jeg har lite peiling på dette, men hvis jeg hadde vært deg så ville jeg kansje ha passet litt mer på hva jeg skrev i meldinger/sa til andre på tlf.
Det var en gang for 2-3 månder sia, da var det en dealer tatt. Da sjekket politiet telefonen og 3-4 stykker ble tatt pga dette.
Yup, relativt stor sannsynelighet for at de sjekker det. Hørt om de som har ringt til folk som er busta, og purken har tatt tlf uten å si stort, for å sjekke om den som ringer sier noe om hasj..Uansett ingenting du kan gjøre, bare å vente til de rigner deg for å høre om de kan komme å "prate" litt...
Uansett er det en velkjent norm i hasjmiljøer å aldri skrive "hasj/pot/weed" på melding. Skriv heller "kan du hjelpe" osv.
Trådstarter
5 0
Men jeg er ikke noe kriminell og det tror jeg dem skjønner/vet men spørsmålet er om de tenker at jeg kjenner fler kriminelle og overvåker for å finne ut hvem jeg snakker med om feks hasj - for så å ta dem igjen hvis de mistenker at de også selger/dyrker/gjør andre kriminelle ting..??


Og skriver ikke de orda men det er jo ganske åpenbart hva folk mener når de etterspør sånt.

men vil altså ikke at dem skal få snusen i andre kriminelle venner, må jeg rett og slett ikke snakke med de på telefonen da hvis snuten mest sannsynlig nå overvåker hvem jeg snakker med?
Sist endret av frokost; 10. januar 2011 kl. 15:31.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Hvis du spør om de tenker det, så vil jeg tro at de gjør det.
Trådstarter
5 0
Nei seff skjønner de jo at jeg sikkert kjenner fler kriminelle men det jeg lurer på og er bekymra for er om de kommer til å overvåke min telefon nå for å finne ut hvem andre jeg snakker med - for så å ta dem når de skjønner at de også kanskje er kriminelle (selger og dyrker)

edit: eller om de bare tenker at ok han(jeg) var bare en random som ville kjøpe hasj og ikke bryr seg noe ytterligere om det
Sist endret av frokost; 10. januar 2011 kl. 15:36.
har de ingen form for tilatelse til og krenke et privat liv, så kan det ikke brukes i retten etter loven sir.
Sender man virkelig sms og spør om man kan kjøpe hasj?
Sitat av shonny Vis innlegg
Sender man virkelig sms og spør om man kan kjøpe hasj?
Vis hele sitatet...
Nei, man pleier å sende brevdue eller røyke signaler.

Neida, er vel vanlig det? Dumt er det ja.
Det er vel ikke dumt så lenge man omgås med folk som tar forhåndsregler og ikke blir tatt.
Trådstarter
5 0
Konklusjonen er?? at de mest sannsynlig nå vil overvåke mine samtaler for å finne ut hvem andre som selger etc??
Hot tip: for alle med Iphone så kan du aktivere kodelås, og at alt av data blir slettet etter 10 feil forsøk.
Kan komme handy
Sitat av shonny Vis innlegg
Sender man virkelig sms og spør om man kan kjøpe hasj?
Vis hele sitatet...
Jepp, hvis man er uforsiktig og ignorant.
Hvorfor ikke bare skrive "Mulig å ta seg en tur?"?
yup.. derfor så mange gringos som blir raida.
Sitat av shonny Vis innlegg
Sender man virkelig sms og spør om man kan kjøpe hasj?
Vis hele sitatet...
Nei, man ringer. De fleste som dealer vil ikke ha meldinger på mobilen sin om sånt.
better safe than sorry sire jeg bare ^^
▼ ... flere år senere ... ▼
Snuten tok min pga skjellig grunn til mistanke for marihuana greier, ble avhør rett etter da jeg ba om avhør for å bli done raskere men han politibetjenten beholdte en jailbroken iphone uten skriftlig samtykke. skal gå til lensmannskontoret og be dem å gi den tilbake eller true med advokaten til far?

Burde jeg selge den når jeg får den tilbake om det blir slik at de har gjort no? Hvis de gidder å ta ut sim trayen og får vite IMEI til min telefon, er det lettere for dem å spore på hvilken mast jeg er?
Sist endret av vidarlo; 17. desember 2016 kl. 22:56.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kloroplast Vis innlegg
Snuten tok min pga skjellig grunn til mistanke for marihuana greier, ble avhør rett etter da jeg ba om avhør for å bli done raskere men han politibetjenten beholdte en jailbroken iphone uten skriftlig samtykke. skal gå til lensmannskontoret og be dem å gi den tilbake eller true med advokaten til far?
Vis hele sitatet...
Kva har skriftleg samtykke med det å gjere? Politiet har generelt sett lov til å ta beslag i gjenstander som kan ha bevismessig betydning fram til rettskraftig dom. Uavhengig av om du samtykker eller ikkje.

Å true med advokat tviler eg på at er så mykje hjelp i, men å faktisk få ein advokat til å vurdere saka di, og om du har ei god sak skrive eit indignert brev til politiet, skader neppe. Om det er verdt å bruke penger på får du vurdere sjølv.
Sitat av Kloroplast Vis innlegg
Burde jeg selge den når jeg får den tilbake om det blir slik at de har gjort no? Hvis de gidder å ta ut sim trayen og får vite IMEI til min telefon, er det lettere for dem å spore på hvilken mast jeg er?
Vis hele sitatet...
Det er rimelig trivielt for politiet å spore uansett, gitt at dei veit navnet ditt. Ikkje at dei gidd (eller har lovheimel) til å telefonovervake folk som vert tatt for brot på legemiddellova. Det er liksom totalt uproporsjonalt.
Sist endret av vidarlo; 17. desember 2016 kl. 23:00.