Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 4033
Jeg er villig til å overføre 200kr til noen som kan gjøre meg en stor tjeneste, nemlig å kjøpe en rose og legge den på en passende plass i Oslo. Selvsagt vet jeg at folk her inne kan si "klart, jeg kan gjøre det!" bare for å få 200kr og ikke gjøre det jeg ber om, men jeg er villig til å ta sjansen på et medmenneske i denne tunge tiden.

Jeg bor i utlandet, så det er spesielt tungt for meg å ikke være på norsk jord, men håper at det kan ligge en rose fra meg i havet av blomster fra alle andre som bryr seg.

Send meg en pm, eller skriv her, opp til deg.
Absolutt en god tanke, men vil påstå at du viser like mye, om ikke mer omtanke, kondolanse og respekt ved å ta turen ned til en blomsterbutikk og kjøpe en liten bukett + rose for så å gå hjem og ta et minutts stillhet foran bukett, rose og et lys.
Overfør heller pengene til støttefondet for ofrene. Lederen for auf ba offentlig om støtte i dag.
Er enig i det lsrr sier, men jeg kan godt gjøre dette for deg hvis du ønsker det. Kan ta bilde av rosen sammen med en lapp ved siden av hvis du vil, bor på majorstuen så turen er ikke lang.
Sitat av lsrr Vis innlegg
Absolutt en god tanke, men vil påstå at du viser like mye, om ikke mer omtanke, kondolanse og respekt ved å ta turen ned til en blomsterbutikk og kjøpe en liten bukett + rose for så å gå hjem og ta et minutts stillhet foran bukett, rose og et lys.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg selvsagt gjort. Men jeg har det svært vondt ved å ikke være i Norge på dette tidspunktet (selv om min smerte ikke er berettiget, da det ikke hadde hjulpet noen om jeg fysisk var der), og jeg tror det hadde hjulpet om det lå en liten ting fra meg nærmere der alt skjedde.

Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Overfør heller pengene til støttefondet for ofrene. Lederen for auf ba offentlig om støtte i dag.
Vis hele sitatet...

Takk, dette hadde jeg ikke tenkt over. Skal gjøre dette, i tillegg til rosen jeg gjerne vil ha lagt ned for meg.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Dette har jeg selvsagt gjort. Men jeg har det svært vondt ved å ikke være i Norge på dette tidspunktet (selv om min smerte ikke er berettiget, da det ikke hadde hjulpet noen om jeg fysisk var der), og jeg tror det hadde hjulpet om det lå en liten ting fra meg nærmere der alt skjedde.
Vis hele sitatet...
Kan man ikke bestille blomster via internett i disse dager og betale med VISA? De kan vel alltids ordne levering til domkirkeplassen og en hilsen i et kort fra deg, skulle en i allefall tro.
Sitat av thomasw Vis innlegg
Kan man ikke bestille blomster via internett i disse dager og betale med VISA? De kan vel alltids ordne levering til domkirkeplassen og en hilsen i et kort fra deg, skulle en i allefall tro.
Vis hele sitatet...
Ikke dumt heller, har bare ikke tenkt på at de kan levere til slike plasser. Dette er kanskje den beste ideen, hjertelig takk.
Det er forøvrig sagt i media at de fleste blomsterhandlere er tomme.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Jeg kan prøve å gjøre dette i morra etter jobb, hvis jeg får tak i rose.
Kan sende deg bilde på mob eller noe
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Overfør heller pengene til støttefondet for ofrene. Lederen for auf ba offentlig om støtte i dag.
Vis hele sitatet...
Utrolig at ikke staten kan betale for ofrene...? 0_o

Til og med i krisetider som det her skal sosialistene kreve penger fra oss. Akkurat som det ikke holdt med alle avgiftene vi allerede har i landet. Ugh, blir kvalm..
Tenk deg om nå. Det kan være folk som ønsker personlig å donere noe til denne saken, likegyldig om regjeringen betaler eller ikke. Dette er en ømfintlig sak som folk over hele personlig engasjerer seg for, naturlig at det er et støttefolk som folk kan vise sin støtte i, ikke dra dette over til kritikk av sosialisme gitt..
Jeg skal til Oslo i morgen, om du vil kan jeg kjøpe en rose for deg også og legge igjen til ofrene. Send meg en pm.
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Utrolig at ikke staten kan betale for ofrene...? 0_o

Til og med i krisetider som det her skal sosialistene kreve penger fra oss. Akkurat som det ikke holdt med alle avgiftene vi allerede har i landet. Ugh, blir kvalm..
Vis hele sitatet...
Etter mange av dine idiotiske poster rundtom dette forumet, så spør jeg deg pent om du kan holde deg for god til å kommentere i denne tråden. Takk.

Til dere andre: tusen takk, jeg har fått noen til å gjøre dette for meg i morgen, en aktiv poster som jeg tror ikke bare lurer meg for usle 200kr.
Sist endret av Nerdefruen; 26. juli 2011 kl. 23:23.
Go Nerdefruen Kudos til deg, ditt iniativ og ditt motmæle.
Da har jeg sørget for å ha lagt en rose i Oslo sentrum fra deg, gratis.
Sitat av pyth0n Vis innlegg
Da har jeg sørget for å ha lagt en rose i Oslo sentrum fra deg, gratis.
Vis hele sitatet...
Det er da voldsomt snilt, men bruk for guds skyld ikke en krone på gjøre noe gratis for min del. Dersom du (i tillegg til den personen som skal gjøre dette for meg) har brukt penger på denne rosen, så skal jeg selvsagt betale for den og.
Jeg har personlig lagt den nede i byen for deg, bor som sagt to stopp unna. Rosen hadde jeg hjemme, glem pengene.
Hvis du fortsatt vil ha det gjort kan jeg godt gjøre det,og ta et bilde. Pm
Sitat av guppy Vis innlegg
Hvis du fortsatt vil ha det gjort kan jeg godt gjøre det,og ta et bilde. Pm
Vis hele sitatet...
Hjertelig takk, men har fått en Pm fra en person som jeg har hatt litt å gjøre med i "fortiden" på forumet her, som skal gjøre dette for meg i morgen. Pyth0n har også lagt en rose ut fra meg uten å kreve penger for dette, som en tjeneste jeg en dag skal betale tilbake.

Fint å se at det er så mange mennesker som er villig til å gjøre en tjeneste for andre, her inne.
Sitat av Nerdefruen Vis innlegg
Hjertelig takk, men har fått en Pm fra en person som jeg har hatt litt å gjøre med i "fortiden" på forumet her, som skal gjøre dette for meg i morgen. Pyth0n har også lagt en rose ut fra meg uten å kreve penger for dette, som en tjeneste jeg en dag skal betale tilbake.

Fint å se at det er så mange mennesker som er villig til å gjøre en tjeneste for andre, her inne.
Vis hele sitatet...
Ok, flott at du har funnet noen!
jeg la ned fire blomster på forskjellige steder av byen. kjøpte inn roser fra en butikk utenfor sentrum så jeg kunne gi bort til de som ikke hadde. endte opp med 4 til overs. de er lagt ned for de som ikke fikk tak i rose/ikke var der/ikke kunne komme. en av dem kan være dedikert deg, veldig koselig av deg å vise sånn medmenneskelighet og omtanke når du ikke er i landet
Dette var faktisk en litt rørende tråd, selv har jeg ikke helt fått "sorgen" enda, men denne tråden samt noen bilder av ofrene på div. nettaviser idag bidro til det.

Takk for en fin tråd, du har et godt hjerte Nerdefruen (og Python).
Sitat av Nero Vis innlegg
jeg la ned fire blomster på forskjellige steder av byen. kjøpte inn roser fra en butikk utenfor sentrum så jeg kunne gi bort til de som ikke hadde. endte opp med 4 til overs. de er lagt ned for de som ikke fikk tak i rose/ikke var der/ikke kunne komme. en av dem kan være dedikert deg, veldig koselig av deg å vise sånn medmenneskelighet og omtanke når du ikke er i landet
Vis hele sitatet...
Det er stort av deg å kjøpe ekstra blomster for å legge ut for de som kanskje ikke hadde mulighet til å være der. Jeg er ganske sikker på at selv om det var 200.000personene som gikk i Oslos gater i går (og de mange tusen i andre byer) så satt det mange hjemme og ønsket de kunne være der. Vi takker deg.

Sitat av Simplicity Vis innlegg
Dette var faktisk en litt rørende tråd, selv har jeg ikke helt fått "sorgen" enda, men denne tråden samt noen bilder av ofrene på div. nettaviser idag bidro til det.

Takk for en fin tråd, du har et godt hjerte Nerdefruen (og Python).
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke kommet over sorgen enda, og håper egentlig du slipper å kjenne den. Det er noe helt grusomt som har skjedd, og som meg for mor å føle at jeg ikke kan beskytte mitt barn mot en eventuell framtidig tragedie som dette er helt grusomt.

Om du føler empati for de menneskene som er direkte rammet av dette er det mer enn nok, å føle det på kroppen er noe jeg ikke ønsker min verste fiende å føle, engang.
Sist endret av Nerdefruen; 27. juli 2011 kl. 00:04.
for og væra ærlig, så har eg hatt lyst til og væra i oslo og kjøpe mange blomster og legge ut, men eg må ta meg enn lang kjøre ut (6+ timer) for og komme fram dette har eg rett og slett ikkje tid til, men eg er glad det finst Gode for som deg Ts for det viser at dei bryr seg, selv var eg nærme med og miste ein god klasse kamerat (3-melign) på dette tidspungtet <'3
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Synes dere burde tenke på at det faktisk er noen som er nødt til å fjerne alle disse blomsterne som ligger strødd ut over HELE byen en gang. Ikke spesielt koselig for de som må gjøre det, og blir hvertfall ikke koselig når alle rosene/blomsterbukettene råtner.

Det er allerede nok roser og blomster i oslo, så ta heller å gi en tanke til ofrene istedet for å bidra til mer søppel i byen.
Vis hele sitatet...
Det syntes jeg var en usmakelig kommentar, vis litt respekt og ikke kall rosene for søppel. Dette er den største tragedien norge har gått gjennom med ekstremt mange ofre og pårørende, ikke kom hit og syntes synd på de som skal rydde, det er det minste du kan bry deg om i disse tidene... vil også legge til at oslo faktisk er veldig mye renere nå, ikke noe søppel som ligger rundt.
Noen andre som har lagt merke til dette?

Jeg sier ikke at man ikke skal bidra med en tanke til ofrene, men blomster og lys hjelper pårørende med å komme over følelser, jeg tipper du ikke har vært i oslo og følt hvordan stemningen er? Selv var jeg ute til langt på natt i domkirken, veldig rørende.
Sist endret av pyth0n; 28. juli 2011 kl. 01:47. Grunn: Skrivefeil
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Jeg kan gjøre det helt gratis, legge ut for rosen selv, skrive en lapp hvor det står "Med varme tanker fra nFF, og spesielt fra "Nerdefruen" og "tekace", skal gjerne ta bilder og sånt om du vil det også! Men dette må gjøres på fredag
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Synes dere burde tenke på at det faktisk er noen som er nødt til å fjerne alle disse blomsterne som ligger strødd ut over HELE byen en gang. Ikke spesielt koselig for de som må gjøre det, og blir hvertfall ikke koselig når alle rosene/blomsterbukettene råtner.

Det er allerede nok roser og blomster i oslo, så ta heller å gi en tanke til ofrene istedet for å bidra til mer søppel i byen.
Vis hele sitatet...
Jeg skal innrømme at jeg ser på meg selv som en rimelig staut kar som ikke er lett påvirkelig følelsesmessig, men tok turen innom Oslo idag med div. kompisser for å legge ned et par roser, og skal ærlig si at det var fantastisk vakkert syn med Oslo dekt av roser og blomster, et syn som rørte både meg og de jeg var med.

De som får i jobb/oppgave å fjerne denne "forurensningen" som du nesten sikter til at det er, er sikkert lønna enten via Oslo kommune eller via private ordninger, og får sikkert lønn for arbeidet - et arbeid som søren ikke er noe uhyggelig sammenlignet med hva slags jobber man faktisk kan få der ute. Tror du renholderne i Oslo vil ha problemer med nattessøvnen sin etter å ha fjernet blomster?
Er fullstendig enig med pyth0n her. Det der var uncalled for. Dessuten, er jeg ganske sikker på at i ettertiden vil det være folk som faktisk melder seg dugnad på å rydde litt på de utvalgte plassene, resten vil vel kommunen og staten, og sist men ikke minst, naturen ta seg av. Det er ikke så viktig enda.
Selv gikk jeg glipp av rosetoget i Oslo fordi den dagen var da jeg reiste nedover dit, så kom seint på natt inn ti byen. I tillegg fikk jeg ikke vært med på minneseremonien i min egen hjemby heller, fordi den da utspilte seg dagen etter at jeg var reist. Følte jeg virkelig hadde lyst til å bidra til noe så stort.
Dette landet, denne BYEN, er ikke akkurat det samme lengre. Det hviler hinsides en anna stemning over alt hvor du går, og for lengre kilometer du reiser, finner du uansett noen form for minne for den dagen. Det er helt utrolig vakkert, denne bittersøte følelsen man får når man idag kan vandre Oslos gater og finne intet mindre enn over 100.000 roser og sansynligvis enda et 100.000 talls til med blomster/lys/kort/hilsener overalt.
Jeg har lenge vært en som har smålig mistet motet over menneskeheten, ihvertfall i disse dager vi har levd igjennom, men alt dette engasjemanget som har lagt seg i tykkelsen over Norges befolkning, har hjerteskjerende gitt meg håpet for menneskeheten tilbake. Etter all denne volden, har Norge skilt seg ut med å bynne å elske landet sitt, tenke på hverandre, framfor å tenke på oss selv ved å finne en måte å hevne oss. Dette viser virkelig at nordmennene er et enkelt folk med enkle verdier, og at vi er mennesker som vet verdien og ikke bare prisen på livet.
ilderen, om du skulle ha et ønske for å kunne delta i et rosetog/fakkeltog kan jeg informere deg om at det skal være et i Lillestrøm i morra - 15 minutter unna Oslo med Tog, noe av det samme med bil. Rådhuset i Lillestrøm ligger vel 1 minutts gangavstand fra togterminalen.

Fra facebook;
"Program:

Kl. 1730 Oppmøte på rådhuset i Lillestrøm

Kl. 1800 Vi går i tog fra rådhuset til Lillestrøm Torv (Brandvoldgata - Kirkegata - Storgata - Torvet)


Program på Torvet:

- Musikk ved Arild Stav, Svein Skulstad og Tarjei Van Ravens

- Appeller:
Ordfører Anita Orlund
Kulturminister Anniken Huitfeldt
Vilde Lofthus Rooth, leder av Skedsmo AUF

- Allsang: "Til Ungdommen"

- Lystenning (det vil avsettes et eget område som vil kunne benyttes til lystenning)

Ta gjerne med blomster, fakler og lys."
Sist endret av Dibsent; 28. juli 2011 kl. 02:37.
Dette skal jeg gjøre helt gratis for deg!