Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 859
Mulig jeg plasserer denne i feil forum .. men det får gå sin gang.

Etter at mange har pratet varmt om WebDAV her, fant jeg ut at jeg måtte prøve dette for å finne ut av hva det var. Installasjonen var enkel, og på linux maskinen min mountet det hele opp uten problemer.

Når jeg skulle teste dette på windows derimot, oppstod det en del problemer.

Jeg testet det på spillmaskinen min hjemme, som har XP. Etter litt googling kom jeg frem til at jeg måtte hacke litt på serveren for å støtte XP, da denne sender inn requests på en gal måte.. ? Uten at jeg har prøvd å fikse det velger jeg å stole på websiden jeg fant. Noen som har erfaring med det?

Videre, så testet jeg det på en Vista maskin på jobb. Der virket det heller ikke, og jeg fant denne tråden: http://www.chrisk.de/blog/2008/11/ho...windows-vista/ . Det kan virke som Vista må patches for å kunne mounte WebDAV?

Hva er deres erfaringer med dette? Er det meg som har gjort noe galt, eller må klientmaskiner fikses litt på før de støtter protokollen native?
Hvis du har DreamWeaver på maskinen din, så skal det funke med en gang, hvis du prøver å koble opp WebDAV som et share derimot må du nok tilpasse for vista vil jeg anta.
Java's Avatar
Trådstarter
Det er primært shares som er interessant ja .. Det første som slo meg var at dette var noe helt genialt for Ola Nordmann som ikke har peiling.. Kunne lagt opp simple backupløsninger og lignende .. men om brukeren må begynne å patche windowsen sin er det plutselig litt mer knot igjen (som om fiksen så enkel ut)