Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 803
Svaret/spørsmålet på dette ligger sikkert inne på forumet fra før,men jeg prøver allikavel:
Jeg har lastet ned en film i DVDRIP.XVID. Øverst i denne mappen ligger en mappe merket "sample",under det ligger det ca 48 WinRar mapper,og under det lightfire.hf.sfv.fil.Er då gangen å convertere dette til dvd for å få brennt det på en dvd?Har noen et kjappt tips?

På forhånd takk
Pakk ut rar-filene slik at du sitter igjen med ei avi-fil. Bruk ConvertXtoDvd for å konvertere den til DVD-format.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det du har er et rar-arkiv. Du kan pakke det ut med WinRAR. Da vil du vanligvis få ut enten et dvd-image, eller ei xvid/avi-fil. Dersom du får ut ei xvid/avi-fil, kan du bruke t.d mencoder til å konvertere denne til MPEG2, som er dvd-formatet.

Det går rykter om at Nero også kan konvertere til dvd-formatet om du vil, det har aldri eg prøvd så det får du finne ut av sjølv.
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
JA, det er flere poster med det fra før!!!

Men, siden du spør:
Først må du unrare alle 48 filene. Du gjør det bare med den ene, så følger de andre med. Du blir da sittende igjen med en .avi fil (mest sansynelig) Med mindre du har en DVD spiller som leser dette formatet på du så konvertere .avi filen til mpeg2. til dette finnes det flere programmer. Selv bruker jeg VSO (sonvertXtoDVD)
Om du skulle ha problemer med å finne WinRar så er det her
Trådstarter
23 0
Har pakket ut filen og konvertert denne med WinAvi Converter,og då får eg en VideoTS mappe.Så bruker eg Nero Vision Expr.til å brenne med,MEN får opp meldingen"mislykket brenneprosess" Vedlagde feilmelding ligger ved som vedlegg.Hva er galt??

Takk
Jeg veit ikke hva du prøver på, men i tilfelle du ikke visste det, skal du brenne VIDEO_TS-fila på en DVD som vanlig data-DVD. Er det det du prøver på?
Trådstarter
23 0
Nei,DVD-Video til å spille av på DVD Spilleren.(håper det er rett!!!??)
Sist endret av baltus; 9. april 2007 kl. 01:22.
Nei det er ikke rett. Gjør som jeg sa i forrige post, lag en helt vanlig Data-DVD.
Trådstarter
23 0
Thank you !!! Jeg tar fatt i morgen,God natt og takk
Trådstarter
23 0
Jeg har brent den som Data-DVD,(brennerprosess vellykket)setter den i dvd spilleren (ikkje i pc'en),men ingen film,får berre beskjed at det er feil format!! Er du/de sikker på at det ikkje skal være Video-DVD den skal brennes i!?
Jeg er 100% sikker på det. Jeg vil også anbefale deg programmet ConvertXtoDvd som er laga av VSO. Det konverterer, og brenner i en og samme omgang og gir veldig gode resultater.
Trådstarter
23 0
Hmmmmm,merkelige greier ! Jeg har jo brukt Nero før og det gjekk fint ! Kan jeg gå rett på brenning med ConvertXtoDvd av filer som er ferdig konvertert,eller må eg ta heile prosessen en gang til?
Trådstarter
23 0
Satte i gang ConvertXtoDVD,men etter en halvtime kom følgende feilmelding opp,og pc'en låste seg: "svært lite systemressurser,vil du avslutte programmet?" Er det noe galt med pc'en min? Har Windows 98.
Sitat av baltus
Satte i gang ConvertXtoDVD,men etter en halvtime kom følgende feilmelding opp,og pc'en låste seg: "svært lite systemressurser,vil du avslutte programmet?" Er det noe galt med pc'en min? Har Windows 98.
Vis hele sitatet...
Seriøst, windows 98? hehe..

Tror ikke programmet akkuratt er laget for å kjøre på 98.
Trådstarter
23 0
Tenkte meg at det er det som er problemet ja! Har du andre løsninger?