Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1662
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen andre som sliter psykisk etter nedtrapping av benzo? Jeg føler meg nervøs og lettere deprimert.
Anonym bruker
"Snill Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gjorde det selv, men det går over. Kroppen din må lære seg å takle følelser og angst uten piller, og dette kan ta en stund værtfall vist du var høyt oppe i dosering fra før.

Var avhengig selv, og husket alltid jeg sa at de som sier at det blir bedre snakker bare bullshit! Men er nå clean fra benzo og må bare si meg enig, det blir bedre!!
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor lenge er det siden du slutta?
Det tok meg ca 3 uker å bli kvitt abstinensene. Både psykisk og fysisk.
Våt av svette om natten, og noe så inni helvette til angst og depresjon om dagen.
Diaree, ikke matlyst, ikke sjangs i havet på å sove uten sovemedisin. Uff nei dette vil jeg ikke gjennom igjen!
(Sier jeg som akkurat har fått tak i et brett med blå....)
Alle gjør det,enten de vet d eller ikke. Merker om jeg spiser 9, istede for10 sobril.
Blir pissedårlig.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke for å være bråkjekk, men å være på tuppa og utafor noen dager er virkelig ikke det samme som å "slite psykisk".
Konstruktivt svar: hvis du får tak i noe så du kan trappe ned, gjør det saken lettere for deg. Kanskje en selvfølge, men det er overraskende mange som bare legger seg ned få "å dø" i stedet for å skaffe seg litt mer for en mykere overgang. Det er forøvrig snakk om en serotonerg ubalanse. Den er ikke farlig, men det er fullt lovlig – og i mange tilfeller anbefalt – å oppsøke en lege og si rett ut hva plagene består av. Gå på legevakta om du vil skjule det for fastlegen. Det skjer ingenting hos legen, annet enn at h*n kan gi deg hjelp med fasen. Du kan bare si at du fikk av en kompis og ikke visste nok etc.
Ut over det hjelper kulltabletter og banan mot diare (husk å drikke!), og f eks vallergan (ufarlig) for søvn. Det som gjenstår da (for å bli raskere frisk) er mest mulig næringsrik mat. Seriøst.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Gjorde det selv, men det går over. Kroppen din må lære seg å takle følelser og angst uten piller, og dette kan ta en stund værtfall vist du var høyt oppe i dosering fra før.

Var avhengig selv, og husket alltid jeg sa at de som sier at det blir bedre snakker bare bullshit! Men er nå clean fra benzo og må bare si meg enig, det blir bedre!!
Vis hele sitatet...
Takk for svar
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke for å være bråkjekk, men å være på tuppa og utafor noen dager er virkelig ikke det samme som å "slite psykisk".
Konstruktivt svar: hvis du får tak i noe så du kan trappe ned, gjør det saken lettere for deg. Kanskje en selvfølge, men det er overraskende mange som bare legger seg ned få "å dø" i stedet for å skaffe seg litt mer for en mykere overgang. Det er forøvrig snakk om en serotonerg ubalanse. Den er ikke farlig, men det er fullt lovlig – og i mange tilfeller anbefalt – å oppsøke en lege og si rett ut hva plagene består av. Gå på legevakta om du vil skjule det for fastlegen. Det skjer ingenting hos legen, annet enn at h*n kan gi deg hjelp med fasen. Du kan bare si at du fikk av en kompis og ikke visste nok etc.
Ut over det hjelper kulltabletter og banan mot diare (husk å drikke!), og f eks vallergan (ufarlig) for søvn. Det som gjenstår da (for å bli raskere frisk) er mest mulig næringsrik mat. Seriøst.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg trappet ned i samråd med lege så han vet godt hva jeg sliter med.