Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 827
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er nå 6 uker fri fra weed etter å ha røykt daglig i ca. 1 år, og har fortsatt søvnforstyrrelser (insomni). Sliter både med innsovning og oppvåkninger. Har tatt 3mg melatonin før leggetid i et par dager nå men det ser ikke ut til å virke så bra. Når kan jeg forvente å få normal søvn igjen?
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Erfaringen min er at når du røyker regelmessig så "glemmer" du vaner som var på plass før.

Om jeg røyker og legger meg så sovner jeg fort selv om jeg tenker i vei. Når jeg sover uten weed så er jeg nødt til å tømme hodet for tanker og fokusere mer på pusting før jeg sovner.

Hjelper også mye med et kaldt rom.

6 uker er unormalt lenge, derfor tenker jeg det ligger mer psykisk enn fysisk/abstinenser imo.
6 uker er veldig lenge.
Har hatt søvnforstyrrelser hele livet og når det tar helt av er det bare en ting bortsett fra cannabis som hjelper på kort sikt. Det er å komme i gang med dagen før det blir lyst og gjøre noe som er fysisk skikkelig tungt hele dagen, hver dag i minst en uke, gjerne lengre.
Min erfaring er at etter en sånn hestekur blir rytmen normal igjen.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
6 uker er unormalt lenge, derfor tenker jeg det ligger mer psykisk enn fysisk/abstinenser imo.
Vis hele sitatet...
Det er helt avhengig fra person til person. En gang hadde jeg drøye søvnproblemer med kaldsvette i 4 måneder etter siste joint.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er helt avhengig fra person til person. En gang hadde jeg drøye søvnproblemer med kaldsvette i 4 måneder etter siste joint.
Vis hele sitatet...
Greit nok at du opplevde det, men normalt er det ikke.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
... Har tatt 3mg melatonin før leggetid i et par dager nå men det ser ikke ut til å virke så bra.
Vis hele sitatet...
Melatonin er ikke direkte et sedativt preparat. Melatonin er et hormon kroppen selv produserer som bidrar til å regulere kroppens naturlige "klokke". Du kan se på det som at melatonin kun sier til kroppen din at nå kan du få lov til å være trøtt, men den trenger ikke nødvendigvis lystre.

Melatonin har ikke AFAIK konkludert bevist effekt for insomni utover placebo.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gå til fastlegen å si at du har søvnproblemer så får du utskrevet Imovane, jeg får det ivertfall, funker fjell ��
Anonym bruker
"Forferdet Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Imovane er lett avhengighetsskapende så dette er ikke en «for alltid» løsning. Vist du begynner med imovane og fortsetter me det over lengere tid blir du avhengig av imovane for å få sove å da tror jeg heller en joint før senga er mye beste