Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3679
Har du en liten AV-freak i magen din?
Regner med det er flere her inne som har interesse for lyd og bilde, og som dyrker denne lidenskapen?
Kult om folk legger ut bilder og info av oppsettene sine

Her er i alle fall mitt oppsett:

Høyttalere:
Front: Klipsch RF82 mk2
Senter: Sound Dynamaics RTS-C2
Bak: Sound Dynamaics RTS-RS1
Sub: SVS PB13 Ulta

Elektronikk:
Onkyo TX-NR807 - brukes på senter og høyttalere.
Emotiva XPA-2 - brukes på RF82ene.

Bilde:
En eller annen gammel 40" Sony TV. Den står øverst på prioritetslisten over ting som skal byttes ut.

Kilder:
PS3 som blue ray spiller og selvfølgelig spillkonsoll.
Raspberri Pi som mediasenter.

Planer:
Ny TV. Blir og henge opp en 60" med tiden.
Eget effekttrinn til senter og bakhøyttalere. Blir en Emotiva XPA-3.
Ny senter og bakhøyttalere. Her blir det også Klipsch.

Annet:
Anti-Mode 8033-S||: Denne geniale saken kalibrerer/EQ subwooferen for meg. Anbefales!

Bilder:
Har dessverre bare dårlige mobilbilder.

kvalitetstid med meg selv.


SVS PB13 Ultra. Denne kan fort gjøre deg meget lite poppis hos naboene.


Ny vs gammel.


2*10" TV bord.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nydelige Klipsch de der ja! Har også tenkt på å få meg en stereoeffekt til recieveren. Men merker du så mye forskjell til det egentlig?
Beklager sent svar, så ikke at noen hadde postet i tråden.
Merket definitivt en forbedring etter at jeg kjøpte effekttrinn. Nå kan jeg spille høyt, lenge uten at det er antydning til forvrenging. Kjørte aldri klipschene dirkete på reciveren. Så før jeg fikk effekttrinnet, brukte jeg en Nad C372 på de, og til og med med den syntes jeg sleit med de (på høye volum).

Fikk fyldigere bass, mer kontroll over element, muligheten til å spille hardt lenge uten antydning til forvrengning og muligheten til å gi naboene enda en grunn til å hate meg
Sitat av per-ulv Vis innlegg
Beklager sent svar, så ikke at noen hadde postet i tråden.
Merket definitivt en forbedring etter at jeg kjøpte effekttrinn. Nå kan jeg spille høyt, lenge uten at det er antydning til forvrenging. Kjørte aldri klipschene dirkete på reciveren. Så før jeg fikk effekttrinnet, brukte jeg en Nad C372 på de, og til og med med den syntes jeg sleit med de (på høye volum).

Fikk fyldigere bass, mer kontroll over element, muligheten til å spille hardt lenge uten antydning til forvrengning og muligheten til å gi naboene enda en grunn til å hate meg
Vis hele sitatet...
Aha! Ikke verst. Flotte høytalere ihvertfall! Fikk meg nettopp Klipsch RF-62 selv. Veldig fornøyd med lyden må jeg si. Kjører dem på en Yamaha RX-V557 sammen med med en heftig Jamo subwoofer 210, JBL Balboa center og to Argon 6340A høytalere bak.







TV: Et eller annet 42 LG 3D
RECEIVER: Onkyo TX-NR616
KABLER: Supra 2.5mm
Høyttalere: Surround.no dynavoice f-6 pakken med EX-4 bak
Hakke sub, men vurderer xtz 10 "

Det var det
Sist endret av SRB; 4. august 2013 kl. 00:40.
Stereo:

PS Audio P5 strømregenerator.
Wyred 4 Sound DAC-2.
Eastern Electric Minimac Pre (ikke i bruk).
Firstwatt J2 power.
JBL 4365 høytt.

TV:
Hantarex 52".
Aktive Canton-høytt m/sub.

"entusiast" med anlegg fra spaceworld...

er vel heller ingen entusiast da jeg ikke har peiling på lyd, men sitter ofte å sikler på større saker likevel spesielt subwooferen irriterer meg grenseløst... synd jeg er så dårlig til å prioritere når jeg først sitter med penger i henda
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Ingen bilder siden avforum er nede, og har et diskhavari på filserveren..
Får vel fikse noen nye en dag og oppdatere tråden

Høyttalere
Dali Helicon 400
Kimbercable 8VS

Elektronikk
Nad M3
Hegel H20
Pioneer VSX-ASX2AS

Bilde
Pioneer PDP-LX5090.

Kilder
Mediacenter i et Antec-kabinett som streamer serier, film og musikk fra mediacenteret via XBMC.
Get HDi
Xbox 360


Har prøvd forskjellig utstyr opp gjennom tiden, men tar meg i å savne B&W 604S3 litt innimellom, vannvittig gode høyttalere i forhold til pris. Dog ekstremt krevende på forsterkersiden.

Er rimelig fornøyd med oppsettet slik det står i dag, og tror nok ikke jeg orker å oppgradere noe spesielt så lenge jeg bor der jeg bor. En ny surroundforsterker hadde kanskje vært å foretrekke, men den brukes nesten bare som en videoswitch. Har prøvd surround her i flere oppsett, men foretrekker god stereo over dårlig surround hvilken som helst dag.

Jeg mener niende generasjon av Kuro-tver fremdeles gir et av markedes beste bilder, og er ikke interessert i å hoste opp 20 000 bare for smartinnhold :-)
dayhuuum 130 k , og 40 k høyttalere dere der. Ikke verst, hva er avforum linken deres?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av SRB Vis innlegg
dayhuuum 130 k , og 40 k høyttalere dere der. Ikke verst, hva er avforum linken deres?
Vis hele sitatet...
http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/twelve

Ser ikke ut som jeg har vært så aktiv de siste.. Fire årene
Høyttalere:
DIY høyttalere
Fronter:
2x Precision Devices PD.8BM20 mellomtoner
BMS 4550 hornladet diskant

Subwoofer:
Precision Devices PD1550

Elektronikk:
2x T.AMP TA1050 (en til mellomtoner og en til subwoofer)
T.AMP TA600 (diskant)
Behringer Super X-Pro CX2310 aktivt delefilter

Bilde:
LG 50PN650T (50")

Kilde:
Gammel PC med OpenELEC som OS, genialt OS for HTPC

Planer:

Bytte ut delefilteret med en 8x8 MiniDSP slik at jeg får mye bedre kontroll på delingen på høyttalerne, EQ og langt flere funksjoner for å optimalisere lyden, samt en god målemic.

Bytte ut alt av forsterkere med Hypex moduler.

Dyre planer, men føler at de er gode investeringer mtp at jeg får flere muligheter, vifteløse forsterkere og forhåpentligvis et bedre lydbilde.


Har ikke bilder nå, da nye kasser er under bygging.

per-ulv og SRB sine oppsett var ikke verst
Sist endret av SemiColon; 4. august 2013 kl. 23:24.
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Bytte ut alt av forsterkere med Hypex moduler.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke er en gærning som er ute etter alt alt skal være hinsides "nøytralt" ville jeg hoppet over de.

Bygde meg et par NC400-monoblokker, makan til kjedelig og steril lyd har jeg ikke vært borti. Låt kurant på akustisk gitar, men alt annet var gørrkjedelig.

Ville heller sett på å bygge F5 eller F5 Turbo-forsterkere (enkle kl. A).
Sitat av Goophy Vis innlegg
Hvis du ikke er en gærning som er ute etter alt alt skal være hinsides "nøytralt" ville jeg hoppet over de.

Bygde meg et par NC400-monoblokker, makan til kjedelig og steril lyd har jeg ikke vært borti. Låt kurant på akustisk gitar, men alt annet var gørrkjedelig.

Ville heller sett på å bygge F5 eller F5 Turbo-forsterkere (enkle kl. A).
Vis hele sitatet...
Jeg vil ha lyden mest mulig nøytral gærning? Jeg er ikke så glad i at forsterkere etc fargelegger lyden til det ugjenkjennelige.

Hvorfor ikke F5 eller F5 turbo? Dyrt og jeg trenger minst 400W i 4 ohm til mellomtonene og minst 600W i 8 ohm til subben, eller trenger egentlig ikke så mye, men er greit å ha litt headroom. Trenger også tre forsterkere ettersom jeg kjører aktiv deling, så da blir det verre. Hypex trenger også mindre kjøling. Liker du rørlyd eller klasse-a så er F5 eller MusicAngel konge, men jeg liker lyden nøytral

Pent oppsett forresten, fint lytterom håper du trekker for gardinene når du lytter. Håper ikke du er typen som bruker like mye på kabler som på forsterkere?
Sist endret av SemiColon; 4. august 2013 kl. 23:38.
Er noen av Hypex-fanatikerene som har tatt den litt langt mtp. nøytralitet.
Jeg synes det blir litt lite rockefot igjen da, men musikk er veldig subjektivt.

Hvilke Hypex-moduler tenke du på hvis det skal være billigere enn å bygge en F5? Første generasjon UcD?
Ville prøvd å få tak i et par NC400 + SMPS brukt hvis det er mulig, de er i en helt annen klasse.
Sitat av Goophy Vis innlegg
Er noen av Hypex-fanatikerene som har tatt den litt langt mtp. nøytralitet.
Jeg synes det blir litt lite rockefot igjen da, men musikk er veldig subjektivt.

Hvilke Hypex-moduler tenke du på hvis det skal være billigere enn å bygge en F5? Første generasjon UcD?
Ville prøvd å få tak i et par NC400 + SMPS brukt hvis det er mulig, de er i en helt annen klasse.
Vis hele sitatet...

Fire NCore moduler blir litt dyrt for meg, mtp prisen for elementene. Høyttalerne jeg har nå blir enten byttet ut med Tangens InConcert Miles for hjemmekino og DTQWT som stereo oppsett, men det skjer den dagen jeg er i fast jobb og har egen enebolig.

Har ikke helt bestemt meg enda, men det er lenge til det blir nye forsterkere. Når pengene ikke strekker til så får man greie seg med det man har. Frister mer å bygge Troels Gravesens DTQWT høyttalere, og drive disse med de dyreste UCD180 modulene og SMPS.

Fanatikere finnes det overalt, også de som bruker flere tusen kroner på kabler, når Biltema kablene leverer like god ytelse. Redder alltid dagen min når de skriver i tester at høyttalerne leverte dårlig lyd, så bytter de ut til 10 000,- pr m kabler og lyden blir helt fantastisk.

Skal være enig i at et farget lybilde er morsomt, men det får en DAC eller en receiver ta seg av. Jeg mener effektforsterkerne bør være nøytrale. Blir dumt å farge lyden flere plasser
Sist endret av SemiColon; 5. august 2013 kl. 00:00.
Høyttalere
Front: B&W CM9.
Senter: B&W CM Centre 2.
Bak: B&W CM5.



Elektronikk
Reciever: Denon avr-4311.
Blu-ray: Cambridge Audio Azur 751BD.

Bilde
Samsung UN55D8000 55".

Kilder
PS3
.
Planer
Sub når pengene strekker til.
Moro og se at det er flere som driver med dette! Pøs på med bilder og info. Kan aldri bli for mye bilder

Har fått lånt meg en Radioshack db-måler og lastet ned REW. Regner med å bli kvitt endel utfasing mellom fronter/sub også blir det sikkert omplassering/flytting av diverse komponenter for å få en penere kurve, for den tror jeg er stygg. Kan legge ut før/etterbilder etter målinger er utført
Veldig glad i lyd og bilde selv.

Høyttalere
Jamo S606 HCS 6.

Reciever
SONY STR-DH720.

Bilde
LG 50PK350N - 50" Plasma. (Denne skal byttes ut i en LED smart tv etterhvert.)

Kilder
Canal Digital HD Dekoder.
PlayStation 3.
HTPC kommer snart.

Ingen bilder nå, desverre.