Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2195
Leste en sak på NRK nå, om en mann som har drevet med butikktyveri over lang tid. Begynte å tenke på, er det virkelig så lett å stjele som han påstår?

Kan eg bruke hans "triks", gå inn på Lefdal eller Elkjøp og plukke med meg eit kamera og gå, med stor sjanse for å klare det?

http://www.nrk.no/trondelag/_lett-a-...rer-1.11148133
Nei det er veldig vansklig å stjele større ting som TV osv...
"Men det er ikke alltid det går bra. ... – Dette blir den ellevte, tolvte eller trettende dommen nå."
Alt handler om attituden din. Klarer du å se en ansatt i øynene og smile mens du går ut med sekken full av klær, så er det egentlig ikke noe problem.
Blir litt vanskelig å se en ansatt i øya mens du bærer på en 60 " tv
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
http://www.nrk.no/trondelag/_lett-a-...rer-1.11148133 "Lett å stjele fra pene jenter og sommervikarer..." Ehh ja.

Først av alt; dæven steike, hva er det med de der stakkars sommervikarene, og HVOR naive klarer dem virkelig å være egentlig? likevel - nettopp disse *kan* vise seg å være særdeles gunstige for en potensiell kunde, sjekk under >>

En kort liten historie; skulle reklamere bukser i en butikk (ønsker ikke å si hvilken pga anonymitet), og hadde relativt grundig lest meg opp på loven og hvilke rettigheter jeg hadde, bare sånn så at jeg kunne kverulere litt hvis jeg fikk sjansen . Gikk inn i den respektive butikken ved _fire_ forskjellige anledninger, og dermed var det fire forskjellige selgere som jeg snakket med ang reklamasjon. Det jeg svært raskt la merke til, var at 1) alle fire ga meg forskjellig svar, og 2) jo yngre og "penere" selgeren var, jo mer kunne jeg dra ut av dem.

Målet mitt var å få ny bukse (hadde revnet), dét å få den sydd igjen var greit nok det også, men ny bukse var pri1.
Gjett hva, yngste og "peneste" selgerne sa klart ifra jeg kunne faktisk velge imellom ny bukse eller pengene tilbake, og var langt i overkant over til kundens fordel, imens de eldre selgerne gadd neppe å gi meg ny bukse, men jeg kunne få den sydd igjen (hvis det _ikke_ var brukt og det _ikke_ var gått over 6 mnd). Så altså, yngre selgere holder seg allerede "for langt" innenfor loven, imens de eldre er langt, langt mer sleipe, og mye av det de sa var bortenfor reklamasjonsloven slik jeg har forstått den.

Sluttord; jeg skjønner godt at butikkene ansetter svært unge sommervikarer. I så fall får dem ansette noen som faktisk er gode selgere og KAN greia si, og ikke noen som hvilkesomhelst kunde kan drive áp med, som kommuniserer godt og har god info å komme med. Men da kan de også få jeg de gamle jævlene som prøver å karre til seg mest mulig salg, selv om de ikke kan en dritt om produktet og tingene de selger.

[CENTER]_________[/CENTER]
Jeg fikk reklamert buksa mi riktignok, uten noen merkostnader. Hadde bare ønsket å kunne møte selgere som har tildels unge, og som kunne produktet sitt. Dét kunne hverken de yngste eller eldregarden blant selgere, eldregarden er sleipe imens de yngste er nok litt naive og kommunisere dårlig. Butikkene bør passe på mer hvem de ansetter!
Sist endret av aeon_illuminate; 30. juli 2013 kl. 23:28.
Det er nok ikke så enkelt som det høres ut. Hva svarer du viss den i kassen spør om du har snakket med noen fra tv avdelingen?
og hvis det går bra å gå ut med TVen så kan du bli tatt i ettertid. Den i kassen kan spør den som er ansvarlig for TVer, eller så merker de at det er en TV for lite på vare opptellingen og da sjekker de bare kameraet og anmelder det. Personen må være totalt ukjent for politiet for at han ikke skal bli tatt på det, fordi de kan nok ikke bruke så mye ressurser på å finne ut hvem det er, men viss han kommer tilbake så kan de ta han.
kjedelig streiting
Om du er villig til å få noen dommer på deg så funker det nok. Norge er desverre så alt for snille mot slike vanekriminelle som han der.
Om han har 11 dommer på seg så har han blitt tatt langt flere ganger. Så det er ikke alltids så lett vil jeg tro. Men jeg veit at det er mange som er veldig gode og jo frekkere de er jo lettere blir det på en måte. Hadde en dame en gang som stjal for 14k. Hun ble tatt, men det var relativt vanskelig. Jeg måtte følge nøye med på vedkommende. Damen hadde blitt tatt for lignende forhold ca. 7 ganger før.

Andre butikktyver kan du se lenge før de går inn i butikken. Det lyser lang vei.
Det er latterlig enkelt å stjele i Norge,å blir man tatt så er det nesten ikke konsekvenser.Holdt på med butikktyveri i ca. en 5års periode selv når jeg var yngre,stjal i mange butikker daglig(alt ifra sjokolade-elektronikk-sko/klær),ble kun tatt 2ganger.
Sitat av kameleon Vis innlegg
Personen må være totalt ukjent for politiet for at han ikke skal bli tatt på det, fordi de kan nok ikke bruke så mye ressurser på å finne ut hvem det er, men viss han kommer tilbake så kan de ta han.
Vis hele sitatet...
Hvis du gjør det i ett annet politi distrikt enn der du er "kjent" så skal det veldig mye til å bli tatt i ettertid.