Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 8990
Hei

Skal snart til USA med familien, og vi har planer om å kjøre mye med en bil vi leier. Vi skal ta med 3 ipad-er som skal brukes i bilen flere timer i strekk. Vi planla da å kjøpe denne: http://tinyurl.com/plxcrz9 slik at vi kan lade mens vi kjører, og vi får en ekstra lader vi kan bruke på hotellet. Spørsmålet vårt er om begge laderne vil fungere i USA. Vegg laderen har vi en adapter til, men er det ikke andre spenninger i USA som vil skape problemer for den? Fungerer bil laderen i bilene de har i USA?

-123ape3
Ang. lader til vanlige stikkontakter, så kan du IKKE bruke disse i USA uten videre. I USA er det 120v i stikkontaktene, mens i Norge er det 230v. Da trenger du en transformator som kan omforme 230v til 120v.
Standard på alle uttak i biler.
Spenning har ikke noe å si på mobilladere.
Trådstarter
91 2
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Ang. lader til vanlige stikkontakter, så kan du IKKE bruke disse i USA uten videre. I USA er det 120v i stikkontaktene, mens i Norge er det 230v. Da trenger du en transformator som kan omforme 230v til 120v.
Vis hele sitatet...
ok, men da får jeg bruke den i Norge og så bruker jeg bil laderen i USA

Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Standard på alle uttak i biler.
Spenning har ikke noe å si på mobilladere.
Vis hele sitatet...
ok, takk for svar
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Ang. lader til vanlige stikkontakter, så kan du IKKE bruke disse i USA uten videre. I USA er det 120v i stikkontaktene, mens i Norge er det 230v. Da trenger du en transformator som kan omforme 230v til 120v.
Vis hele sitatet...
Og dette er bare bull! De aller fleste ladere aksepterer 110v til 220v og det er kun pluggen som er forskjellig.
Dette står normalt på laderen også. Jeg var nylig i New York og hadde ingen problemer med mine medbragte ladere.

Bil-laderen fungerer selvsagt også like bra!

GOD TUR!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du får forøvrig USB-ladere på Radioshack for 10-15$, så å ta det med fra Noreg er ikkje veldig mykje poeng i...
og husk å kjøp en lader med minst 2 A , ellers så blir ipaden utladet før du får ladet den hvis den blir brukt hardcore to the bone level 11
Trådstarter
91 2
Sitat av SRB Vis innlegg
og husk å kjøp en lader med minst 2 A , ellers så blir ipaden utladet før du får ladet den hvis den blir brukt hardcore to the bone level 11
Vis hele sitatet...
Hva er 2 A, og støtter laderne jeg linket til det?
Sitat av Misoxeny Vis innlegg
Ang. lader til vanlige stikkontakter, så kan du IKKE bruke disse i USA uten videre. I USA er det 120v i stikkontaktene, mens i Norge er det 230v. Da trenger du en transformator som kan omforme 230v til 120v.
Vis hele sitatet...
på bæret. det er fra 120 til 230v.Fra norge til USA.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
på bæret. det er fra 120 til 230v.Fra norge til USA.
Vis hele sitatet...
Nop. Norge har 230, USA 120.
øh, jo. spenningen i usa er 120v og han må da transformere denne opp til 230 (norske) volt. For å kunne bruke en norsk lader i usa. altså, spenningen må FRA 120 volt TIL 230 volt.
Sist endret av mr.roundtree; 12. juli 2013 kl. 04:58.
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Stromuttaket i USA er forovrig litt anderledes naar det kommer til fasong/form

Slik ser de ut i USA:
http://images.wisegeek.com/standard-us-power-outlet.jpg

Kjopte selv en adapter med 8 forskjellige uttak paa for jeg reiste til USA. Bruker den til aa lade mobil og iPad. Gjort det i over et halt aar naa og har ikke merket noe paa batteri levetid eller ytelse
Sist endret av Bmariuz; 12. juli 2013 kl. 07:32.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
øh, jo. spenningen i usa er 120v og han må da transformere denne opp til 230 (norske) volt. For å kunne bruke en norsk lader i usa. altså, spenningen må FRA 120 volt TIL 230 volt.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvem du svarte, men svaret ditt virker feil.

Det meste av mobil- og data-ladere takler alt fra 100-240 VAC på inngangen siden det er såkalte swichmode strømforsyninger med avanser elektronikk innebygget. Men dobbelsjekk hva det står på dem.

Og når det nevnes lenger opp "minst 2A" så menes det på utgangen, mot mobil og brett. 2A er strømstyrken og er den for lav så kan du ikke bruke utstyret for heftig for da lades batteriet ut selv om lader er koblet til.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av Mechie Vis innlegg
Vet ikke hvem du svarte, men svaret ditt virker feil.

Det meste av mobil- og data-ladere takler alt fra 100-240 VAC på inngangen siden det er såkalte swichmode strømforsyninger med avanser elektronikk innebygget. Men dobbelsjekk hva det står på dem.

Og når det nevnes lenger opp "minst 2A" så menes det på utgangen, mot mobil og brett. 2A er strømstyrken og er den for lav så kan du ikke bruke utstyret for heftig for da lades batteriet ut selv om lader er koblet til.
Vis hele sitatet...
Det han svarte til var en person som hevdet at man måtte gjøre om 230 til 120 om man skal bruke ladere i USA, det er omvendt så langt jeg vet.


Men se på laderen, min iPadlader står det 110-240v på.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Av erfaring mange ganger, så har jeg bare hatt med ladere til MacBook, tablet, telefon osv. Eneste jeg har gjort er å ha en sånn adapter for å kunne plugge inn i kontaktene i USA. Har aldri hatt et problem med å lade eller noe.
Hva er problemet med å bruke de to innretningene du har montert på hver sin side av nesa? LES hva som står på laderen!
Jeg plukket tre forskjellige USB ladere fra hylla nå (Samsung, Panasonic og no-name) og alle tre oppgir input til 100-240V / 50-60Hz noe som betyr at de fungerer 100% i utlandet. Det eneste problemet jeg hadde med å bruke laderne mine i USA var kontakten, og da er en enkel reise-adapter grei å ha. Jeg er ofte i London og da er det også behov for adapter.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Hager Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Eller stikk på Radioshack og kjøp et par adaptere til 2$ per stk, som er mykje mindre og enklare å dra på, og har den fordelen at du får plass til meir enn ein gadget per veggkontakt...
Eller kjøp en adapter på target/walmart mye billigere en radioshack. Ikke at 2 usd er allverden.
Sist endret av danseku; 12. juli 2013 kl. 22:32.