Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 745
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei!

Får man abstinenser ved å gå rett over fra Paralgin Forte til Oxycontin?

Lurer på om jeg skal trappe ned på PF først.

Vet ikke hvor like de er farmakologisk utover det at de har ulike virkestoff og at de begge virker på µ-opioidreseptorer.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det korte svarer er, nei. Blir litt som å fra å drikke pils til vodka. Kan jeg spørre om dette er i samråd med lege? Hvis ikke anbefaler jeg deg å holde det unna
Du går over til noe mer potent. Du vil ikke få abstinenser. Du vil da også øke sjansene for fysiske abstinens syntomer og avhengighet ved avsluttet bruk.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Så lite codein det er i PF så skal det ekstremt mye til før du får veldig abstinenser av å gå av de i utgangspunktet. Du går jo fra Paracet + som alle husmødre har i skapet, til smertestillende som kreft pasienter bruker. Abstinenser vil du ikke få. Børre blir det hvis du går for lenge på oxy når du skal slutte, men det vet du sikkert.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hei! Takk for svar alle sammen. Det er i samråd med lege,men fikk ikke beskjed om hvordan jeg skulle bytte over. Var visst bare å bytte rett over som dere skriver.