Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2567
Så, jeg vurderer å rase en rask tur til Amsterdam for å hente opp sporer og bark og muligens noen frø.

Er det noen risker med å få detta fra Nederland til Norge med bil? Er jo vanskelig å spore detta med hund såvidt jeg veit og har ikke tenkt å fylle hele vogna med stuff heller. Noen som har erfaringer med ruter å kjøre for å ungå å bli stoppa i toll? Andre tips?
Sist endret av KjemikalieX; 11. mars 2019 kl. 13:19. Grunn: Flyttet fra Diskusjon->Rusmidler
Ikke erfaring med smuglerruter etc, men om dere kjører Sverige/svinesund ruta bare stopp å fyll opp med mat som du ellers ville gjort på en slik ferie og ha sakene godt gjemt. Ingen stor konsekvens om man skulle bli stoppet med dette heller. Lykke til.
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tollerne er hvertfall veldig på hugget på motorveien over grensen mellom nederland og tyskland.
Går helt fint. Når de får høre at du er fra Norge er de mer kompiser. Fra Kjør vanlige veien over fra Sverige til Norge. De fleste smuglerne har hørt om «Ed» veien. Stor risk å kjøre gjennom der da tollerne overvåker veiene flere kilometer 24/7
Takker så langt, hva tenker dere om ferge eller fastlandsvei?

Finnes mange fine småveier mellom Ed og Grisesund men jeg tenker nok som førstemann her svarte. Shoppe litt før man kjører som vanlig over grensa.
Tror nok fastland er din Beste mulighet
Sitat av GodMorgenJuice Vis innlegg
Tror nok fastland er din Beste mulighet
Vis hele sitatet...
Raskest og billigst ser det også ut til
Eneste ulempen er at det tar 15 timer med bil om jeg husker riktig

Tenker du å ta med weed å
Sist endret av GodMorgenJuice; 11. mars 2019 kl. 18:12.
Sitat av GodMorgenJuice Vis innlegg
Eneste ulempen er at det tar 15 timer med bil om jeg husker riktig

Tenker du å ta med weed å
Vis hele sitatet...
Stemmer sånn noen lunde det.

Nei, styrer unna det som er lettest å spore med bikkje Kanskje noe frø bare, om jeg finner noe interessant.
Sopp er lovlig i Sverige, kan bestille det på nett til adresse der og hente det. Er kortere.
i svinesund må du ta gamle brua. på nye brua er det kontroll 24/7
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
Sopp er lovlig i Sverige, kan bestille det på nett til adresse der og hente det. Er kortere.
Vis hele sitatet...
Takk! Skal ta det til betraktning en annen gang For nå vil jeg være sikker på at jeg får det jeg vil ha og være ansvarlig for det selv. Har vært gjennom for mye rot i prosessen med å få fatt på sporer...

Sitat av Maxinbror Vis innlegg
i svinesund må du ta gamle brua. på nye brua er det kontroll 24/7
Vis hele sitatet...
Det er det ikke, og selv om de har gjennomkjøring så stopper dem sjeldent alt som passerer med mindre det har skjedd noe spesielt. Handler svært ofte på andre siden så kjenner rutinene
Sist endret av Toreokjeks; 11. mars 2019 kl. 22:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Turen blei en suksess! Kjlrte ned på 14 timer, så ikke snutten av toll eller politi på grensene nedover.
Shoppet både sporer og growkit for å ta med hjemover, tok en runde i byens coffeshops. Hjemturen gikk likeså fint, blir bremset på grensa til danmark fra tyskland men han øyna skilta på bilen og veiva oss vidre før vi rakk å stoppe. Blei også ID sjekka av svensk politi på Øresund men ikke mer en det. Norge så sto grensa åpen

Takk for hjelpa til dere som deltok i tråden.
Anonym bruker
"Trekantet Varulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor mye kostet bilturen tilsammen ca? medregnet mat, drivstoff, motell, eventuelle ferger og slikt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor mye kostet bilturen tilsammen ca? medregnet mat, drivstoff, motell, eventuelle ferger og slikt.
Vis hele sitatet...
Tilsammen gikk det ca 13500,-

Hotell booket jeg på forhånd via Hotels.com i utkanten av Amsterdam. Stille strøk med innsjekk til 2400 og fin privat parkering til bil. Betalte 704,- for 2 pers 1 natt.

Brukte 3200,- på bensin og 1200,- på passering over Øresund og Storebælt. Kjørte litt uøkonomisk på vei ned så kunne sikkert brukt mindre på fuel

Vi sparte heller ikke noe på mat, og hygge i Amsterdam så der gikk jo litt. Shoppa for ca 2500,- på smartshoppen og parkerte for 560,- like ved Vondelpark i godt parkeringshus
Anbefaler bropass på Øresundbroen. Mye å spare hvis en reiser flere ganger i året.
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Anbefaler bropass på Øresundbroen. Mye å spare hvis en reiser flere ganger i året.
Vis hele sitatet...
Ja så detta selv på veien, faktisk sparer man det inn på en turretur over begge bruene