Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2210
Hei

Har noen her tips på god mus for å unngå musearm. Har vondt i på oversiden av høyre hånden.

Skal bestille meg en glattere musematte blant annet. Jobber med PC og sitter mye på PC hjemme så blir fort problem. Men har aldri hatt det før jeg fikk jobb med det. før så kunne jeg spille hele dagen uten stress så noe har nok forandret seg.

Hjemme har jeg laptop og logitech mus som jeg ikker helt sikker på hva heter.

Står M/N: M-BZ105A på den om det hjelper. Mistenker problemet er at de er litt store og tunge. Den ligner på M500 men uten fancy rullekappen moderne muser har.(hater de btw alt for harde på rollen)

Og noen som vet hvor jeg får tak i en slik en? evt hva den heter. Beste gaming musen ever. Noe med reaksjons tiden og den lave vekten som var konge.
http://4.bp.blogspot.com/_6FFGI9wm8o...tech_mouse.jpg
Kansje ørlite off topic da du spør etter utstyr, men:
Jeg har slitt med dette i perioder, da jeg jobber som programmerer, og også holder på mye med pc hjemme. Min enkle løsning er å bruke begge armer på musen.
Når jeg startet med å bruke venstrearmen så var det ganske knotete, men om man tvinger seg til å gjøre det en periode, så venner man seg til det. Nå skifter jeg mellom høyre og venstre uten å tenke på det en gang.
Ølglad nordlænning
Før brukte jeg intelli 3.0 og opplevde ofte å få vondt i armen etter en stund forran pcn. Har bytta til Razer Naga av forskjellige grunner, og jeg har ikke vært plaget siden.

Du kan jo google "ergonomisk datamus" eller noe lignende.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg har aldri skjønt dette problemet, det må jo ha mye mer med holdning og teknikk enn eventuelt ekstrautstyr å gjøre.

Jeg har brukt PC-mus i 25 år og har aldri hatt noen form for musesyke, kanskje jeg rett og slett har brukt riktig teknikk fra starten av.

Det kan jo nevnes at jeg sitter med touchpad \ mus både på laptop og stasjonær snittlig 10+ timer per dag.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitteposisjon har mye å si, er mange som rett og slett IKKE klarer å sitte ordentlig når de er foran en pc, skal aboslutt ligge i senga med pc'n på magen osv.
Triforce's Avatar
Trådstarter
Takk. Har bestilt diger musematte som jeg skal prøve hjemme. Har og merket meg at jeg gjør mere små bevegelser en før.
mere håndledd, mindre underarm tror jeg vente meg til det på jobb pga. liten musematte.

angående sitteposisjon så har jeg funnet ut at jeg ikke er lagd for kontor pulter. for lang i beina og for kort i overkroppen.
Får aldri hvilt skuldrene.
Sist endret av Triforce; 14. mars 2012 kl. 13:52.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Triforce Vis innlegg
Takk. Har bestilt diger musematte som jeg skal prøve hjemme. Har og merket meg at jeg gjør mere små bevegelser en før.
mere håndledd, mindre underarm tror jeg vente meg til det på jobb pga. liten musematte.

angående sitteposisjon så har jeg funnet ut at jeg ikke er lagd for kontor pulter. for lang i beina og for kort i overkroppen.
Får aldri hvilt skuldrene.
Vis hele sitatet...
Såfremst du ikke sitter ved kontorpulten på en kjøkkenstol og skjermene er fastskrudd i veggen er dette variabler du kan tilpasse din egen figur.

Er grunn til at vi har høyderegulering på stoler, og i noen tilfeller korsryggsjustering og knestøtte, for å ikke snakke om at man kan flytte skjermer og periferienheter akkurat dit man vil ha de.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Triforce's Avatar
Trådstarter
Er man lang nok i beina og kort i overkroppen så får du bare ikke sittet helt riktig.

Men nå har jeg endelig fått musematten. Steelseries hardplast opplegg med gummi på baksiden. Funker som fjell.
Valgt og å bytte til den gamle goe optiske som er lettere og den sklir som lett som bare det. tror jeg skal ha en til jobben også..
The Nerdrager
Skaffe deg en skrivepult som du kan endre høyden på Det er digg det !
Vist du sliter med muse arm vil jeg anbefale deg å skaffe en Ergonomisk mus og ei god matte til, eventuelt prøve ut en "3D mus" har hørt de skal hjelpe mot muse arm
Du får kjøpt slike små armbånd du har på håndleddet. På undersiden (mot bordet) har den en silikonpute som sørger for at håndleddet blir i samme høyde som hånda. Funker fett.
Prachtsteak
Splittr's Avatar
Power Ball, det hjelper å ta en pause på 5 minutt og blæste denne. Du aktivere og løsner opp i musklene. Hjelper mot "musesyke".
Sist endret av Splittr; 2. mai 2012 kl. 11:18.
Jeg eier en Razer Mamba og er svært fornøyd!