Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2368
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva kan jeg forvente å merke med 10 mg lisdeksamfetamin? Null toleranse
Økt våkenhet og konsentrasjon.
10mg er ganske lite. Jeg begynte nylig å få Aduvanz (lisdeksamfetamin) av legen. Første 2 dagene tok jeg 30mg Aduvanz (9mg lisdeksamfetamin) uten å kjenne noen effekt i det hele tatt. Nå bruker jeg 70mg Aduvanz (20.8mg lisdeksamfetamin) per morgen og kjenner en mild økning i våkenhet og en "jevnere konsentrasjon".

Det er også verdt å merke seg at denne typen medisin doseres ut i fra vekt. Jeg veier over 100kg og det kan hende det er derfor 9mg hadde lite til null effekt. Results may vary. Gjerne oppdater tråden etter at du har eksperimentert.
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er i litt ukjent farvann, mente 10 mg aduvanz. Har en 70 mg kapsel. Prøvde 70 mg første gang på fest og fikk ikke sove før neste dag. Tenkte dermed å dele den slik at jeg har 7 kapsler med 10 mg aduvanz i hver. Vil egentlig bare ha det litt ekstra gøy på fest. Fikk dét draget, og fikk med meg ei flott ei hjem sist. Fikk erfart det de på folkemunne kaller «makkakuk». Hehe morsomt å være sjarmør på fest og fikse damer når du ikke får opp kaptein snabelmann.

Vil jeg få noen av selvtillitseffektene på 10 mg aduvanz? Trenger ingen moralpreken.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil jeg få noen av selvtillitseffektene på 10 mg aduvanz? Trenger ingen moralpreken.
Vis hele sitatet...
Sannsynligvis ikke tenker jeg. Jeg og legen min har blitt enige om en dose på 70mg+30mg+30mg bare for å fungere i hverdagen uten å føle særlig mye rus av dette. Det vil jo i praksis si (20.8mg + 8.9mg + 8.9mg) = 38.6mg deksamfetamin hver morgen.

Hvis man deler opp en stk Aduvanz 70mg-kapsel i 7 deler og antar at man får like mye virkestoff i hver kapsel så vil man jo da sitte igjen med kapsler med under 3mg deksamfetamin per dose.

Jeg ser at rustelefonen oppgir 50mg ren amfetamin som en brukerdose. Så med informasjonen ovenfor så tror jeg man trygt kan anta at man ikke vil oppleve særlig stor rus av 3mg deksamfetamin.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Ikketilånevnes Vis innlegg
Jeg og legen min har blitt enige om en dose på 70mg+30mg+30mg bare for å fungere i hverdagen uten å føle særlig mye rus av dette.
Vis hele sitatet...
Brukt Aduvanz siden januar, bruker 70+30 (ned fra 70+50 på eget insj), hvordan fordeler du det utover dagen? og får du sove?
Sitat av Ikketilånevnes Vis innlegg
10mg er ganske lite. Jeg begynte nylig å få Aduvanz (lisdeksamfetamin) av legen. Første 2 dagene tok jeg 30mg Aduvanz (9mg lisdeksamfetamin) uten å kjenne noen effekt i det hele tatt. Nå bruker jeg 70mg Aduvanz (20.8mg lisdeksamfetamin) per morgen og kjenner en mild økning i våkenhet og en "jevnere konsentrasjon".

Det er også verdt å merke seg at denne typen medisin doseres ut i fra vekt. Jeg veier over 100kg og det kan hende det er derfor 9mg hadde lite til null effekt. Results may vary. Gjerne oppdater tråden etter at du har eksperimentert.
Vis hele sitatet...
Nå er det faktisk en ganske stor forskjell på hvordan lis og deks virker i kroppen.
Deks kommer på med alt den har å gi med en gang og fra peaken går det bare nedover, og må derfor etterfylles tre til fire ganger om dagen.

Lis bare teaser, gir litt og litt, og kan virke opptil 12timer etter en dosering, da er det rimelig å si at siste del har inntatt kroppen etter 7-8 timer-ish.
Hvis man da sier at det tar 1.5time før den slår inn, og da virker i 6.5time, totalt 8 timer, plusser på de siste 4 timene hvor effekten går ut av kroppen så har man 12 timer.
Da har man 6.5 effektive depo timer, som utgjør et utslipp på ca. 1.4mg deks pr time.

Du kan ikke sammenlignde de to etter dosering med mindre du knuser opp lisdeks til pulver og kaster innpå.

Selv har jeg 30mg deks i døgndose, 3x10mg.
10mg er ikke mye nei, men når jeg startet så kjente jeg 5mg ganske godt, og trengte ofte ikke mer en 5 for å holde meg gående, nå er det 10mg som gjør susen og jeg har toleranse så det jomer etter meg.
For en uten toleranse, og som ikke veier over 100kg så er 10mg mer enn nok til å bli speeda.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva kan jeg forvente å merke med 10 mg lisdeksamfetamin? Null toleranse
Vis hele sitatet...
Har du ADHD?
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Da har man 6.5 effektive depo timer, som utgjør et utslipp på ca. 1.4mg deks pr time.

Du kan ikke sammenlignde de to etter dosering med mindre du knuser opp lisdeks til pulver og kaster innpå.
Vis hele sitatet...
Uten at jeg sitter på så mye fakta så kan jeg aldri tenke meg at dette stemmer. Skulle jeg tippe basert på egen erfaring så vil jeg si at 30mg lisdeks tilsvarer mer en jevn effekt tilsvarende 8,9mg damf jevnt på utover dagen.

Også er ikke Aduvanz en depottablett den kommer alerede i pulver. Det er ett prodrug som gir en slags depot effekt om du vil

Men kan hende jeg reagerer noe anderledes på dem enn folk flest, hvem vet.
Sist endret av Alge; 18. november 2020 kl. 21:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.