Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  318 57313
Dette begynner å bli veldig bra. Keep up the good work, Anjohan!
http://i56.tinypic.com/2w71qgk.png
Sitat av killkalle1 Vis innlegg
http://i56.tinypic.com/2w71qgk.png
Vis hele sitatet...
Minus-buggen er fikset. Gir deg 7 gl. i erstatning!
Syns listen i skolemarkedet er veldig intenst! Noe som gjør det litt uoversiktlig og irriterende og se på hvis du skjønner. Det med at alt er i hvitt. Rutene, skriften og alt i lista over ting som selges der.

Dårlig forklart.. Men ja.
Da er jeg stolt over å kunne presentere:

Drapsfunksjonen/Trollmannskrigen:

Like mye som Harry Potter dreier seg om det gode vs. det onde, gjør også anjohan det - og da er det på tide å kunne kvitte seg med de i motstandsalliansen. Krigen har kommet!

1. Velg din allianse: Føniksordenen eller Dødseterene. Hvor ligger din lojalitet?
2. Kvitt deg med dine motstandere!
3. Bli den mest fryktede trollmannen, eller mest lojale tjener!
Drept av Admin.... nice.
Sitat av QuePasa Vis innlegg
Drept av Admin.... nice.
Vis hele sitatet...
Hahaha, jeg skal fjerne den (OP deluxe). Skulle bare teste funksjonen.

Ny, bedre layout!
Hacket? Sto noe om det på fremsiden, og nå;
"Du har blitt utestengt!

Grunn til utestengelse:"

http://bildr.no/image/996779.jpeg

http://bildr.no/thumb/996779.jpeg
Sist endret av StiSko; 11. oktober 2011 kl. 03:07.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Det er noe galt når man selger flere gjenstander, jeg solgte et ildfrø og fikk en galleon for det. Så prøvde jeg å selge to, men fikk fortsatt bare en galleon: Du solgte antall 2 utav Ildfrø til 1 galleoner!.
Det burde også være mulig å selge ting på markedet for mindre enn åtte galleoner og mer enn 200. Jeg skulle selge et Salazar Smygard-kort, så var verdien 550 galleoner, så skulle jeg prøve å selge det for 450, men det fikk jeg ikke lov til. Da endte jeg opp med å "selge det billig" og fikk bare 240 elns.
"Du gikk på hue og ræva ned noen trapper og så deg nødt til å besøke Madam Pomfritt istedenfor..."
Kan du være så snill å sette opp et fareskilt? jeg har falt ned flere ganger
Sitat av toriiii Vis innlegg
"Du gikk på hue og ræva ned noen trapper og så deg nødt til å besøke Madam Pomfritt istedenfor..."
Kan du være så snill å sette opp et fareskilt? jeg har falt ned flere ganger
Vis hele sitatet...
Hahaha! N1

@De andre: Skal endre reglene for salg og kjøp på markedet.
Sist endret av Anjohan; 11. oktober 2011 kl. 23:38.
Jeg fikk en javascript-alert som sa "Yo, bitches!" da jeg logget inn.
I flirgott: "- Du kan ---sendsende--- galleoner til andre elever"
Eh, jeg kan ikke lage flirgot "konto" :S står jeg skriver inn feil pass...
Sitat av Megabat Vis innlegg
Eh, jeg kan ikke lage flirgot "konto" :S står jeg skriver inn feil pass...
Vis hele sitatet...
samme skjer hos meg.
Sitat av paddaa Vis innlegg
samme skjer hos meg.
Vis hele sitatet...
Problemet skal nå være fikset!

Sitat av paddaa Vis innlegg
I flirgott: "- Du kan ---sendsende--- galleoner til andre elever"
Vis hele sitatet...
... Wut? Når skjedde det?
Får fortsatt ikke oppretta en konto i flirgott

Får bare beskjed om at passordet mitt er feil, noe det ikke er...
Sist endret av ashw; 13. oktober 2011 kl. 22:24.
Litt dumt at du MÅ selge varene på skolemarkedet for over 8 gl.
ellers veldig morsomt spill, Kunne vært kult med en resultatliste.
Sitat av Anjohan Vis innlegg
Problemet skal nå være fikset!


... Wut? Når skjedde det?
Vis hele sitatet...

Får enda ikke opprettet konto.. og det sendsende står slik som dette:

Du har ikke en bankkonto hos oss!

Hva er fordelene?

- Du kan sette galleoner inn i banken og forhindre at andre elever stikker av med dem
- Du får et startkapital på 25 galleoner
- Du kan sendsende galleoner til andre elever

gikk nettopp glipp av 60 galleoner når jeg skulle gi vekk 30 røde fluesopper. Man får 2 galleoner pr stk når man selger en og en. Hvis man selger 30 på en gang får man enda bare 2. Dette var jo drit! hehe
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Du fant 12 galleoner bak portrettet av 'Nesten hodeløse Nikk' og følte deg rimelig stolt.
Vis hele sitatet...
Tviler på at han lot seg portrettere som spøkelse og før han døde ble han ikke kalt "Nesten hodeløse Nikk".
Sist endret av datagutten; 15. oktober 2011 kl. 11:16.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Tviler på at han lot seg portrettere som spøkelse og før han døde ble han ikke kalt "Nesten hodeløse Nikk".
Vis hele sitatet...
Men, om det står at "du fant penger bak portrette til Nikk", hadde du skjønt hvem det var?
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Mussgaas Vis innlegg
Men, om det står at "du fant penger bak portrette til Nikk", hadde du skjønt hvem det var?
Vis hele sitatet...
Hmm... hva med
"Du fant 12 galleoner bak portrettet av 'Sir Nicholas de Mimsy Toppington' og følte deg rimelig stolt." eller hva nå hans fulle navn var?
▼ ... noen uker senere ... ▼
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Du solgte antall 2 utav Stuede horn-snegler til 1 galleoner!
Vis hele sitatet...
Selger jeg 1 får jeg 1 galleon. Selger jeg 2 får jeg fortsatt 1 galleon.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Har man flere basilisktenner blir hver enkelt listet med 1 som antall. Selger man en selges alle.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Brukeren min er fjernet. Skjedd med flere?
Ser ut som alle er borte.
Fra nyhetssiden;

Da har spillet blitt tilbakestilt og all brukerdata slettet! BETA er nå over! Dette vil ikke si at spillet er ferdig, fordi det er det ikke. Mange funksjoner gjenstår, og det blir mye mer å komme!

Denne tilbakestillingen var nødvendig fordi mange, mange brukere hadde store fordeler den tiden spillet var i BETA, grunnet enkelte svakheter i systemet. Nå er alt likt for alle, og vi tar det derifra! Beklager om enkelte mast motivasjonen pga. dette, men trøst dere med at nå er det et mer 'halvveis'-komplett spill dere går i møte enn før. Håper dere koser dere!
---
Sånne ting er en fordel om du sier fra litt på forhånd om. Lysten min til å starte pånytt er ganske lik null nå, iogmed at jeg ikke vet om du plutselig gjør det igjen.
Sist endret av Sjanten; 25. november 2011 kl. 20:49.
Sitat av Sjanten Vis innlegg
Ser ut som alle er borte.
Fra nyhetssiden;

Da har spillet blitt tilbakestilt og all brukerdata slettet! BETA er nå over! Dette vil ikke si at spillet er ferdig, fordi det er det ikke. Mange funksjoner gjenstår, og det blir mye mer å komme!

Denne tilbakestillingen var nødvendig fordi mange, mange brukere hadde store fordeler den tiden spillet var i BETA, grunnet enkelte svakheter i systemet. Nå er alt likt for alle, og vi tar det derifra! Beklager om enkelte mast motivasjonen pga. dette, men trøst dere med at nå er det et mer 'halvveis'-komplett spill dere går i møte enn før. Håper dere koser dere!
---
Sånne ting er en fordel om du sier fra litt på forhånd om. Lysten min til å starte pånytt er ganske lik null nå, iogmed at jeg ikke vet om du plutselig gjør det igjen.
Vis hele sitatet...
La meg få oppklare noen ting!

- En slik tilbakestilling vil IKKE skje igjen! Som jeg har skrevet om på siden var dette en nødvendig tilbakestilling av spillet fordi mye har forandret seg siden BETA startet i mars 2011 og til nå. Dermed har mange gamle brukere hatt store, store fordeler som ikke står i stil med handlingen til spillet og dets nye brukere.

- Fordelene var blant annet at: gamle brukere kunne kjøpe sjeldne og essensielle gjenstander for en billig penge, gå fortere opp i klassene, bugs i Flirgott som gjorde at enkelte brukere kunne gi seg selv et hvilket som helst beløp, og mye annet som fant sted oppunder BETA-testingen.

- Jeg skjønner at enkelte finner det smakløst at de må lage seg en ny bruker, men det er virkelig til det beste for spillet og dets fremtidige brukere. Håper dere kan se det litt fra min side! Og nok en gang beklager jeg dette, og kan garantere at det ikke vil skje igjen!

- Til de som ikke visste at det var BETA: Det sto i flere av nyhetsartiklene, og var nevnt flere ganger av meg både i chat og på massemeldinger. Beklager om dere ikke har fått det med dere, men jeg har nevnt det!

[COLOR="DarkGreen"]Til gamle brukere:[/COLOR] Send meg en uglepost på spillet, eller en PM her på Freakforum, med ditt gamle brukernavn, og du vil få et ekstra 100 galleoners startkapital.
Sist endret av Anjohan; 25. november 2011 kl. 22:11.
Å skaffe galleoner går såååå treeegt.
Sitat av SileX Vis innlegg
Å skaffe galleoner går såååå treeegt.
Vis hele sitatet...
- Oppdatering: "Let etter skatter bakom et portrett" har nå en 4/5 finnersjanse, og galleongevinsten er mye høyere.
Jeg digger dette, spillet... Haha, tusen takk!
Hmm, litt usikker på om dette er en bug, trykker på f5 for å refreshe chatten, og den reposter samme meldingen

Browser: google chrome
Brukernavn: Freddy fred da 5th
Every time jeg tar elevutfordring taper jeg.. Er det sånn at man må være i 4 klasse elns?
Sitat av SileX Vis innlegg
Every time jeg tar elevutfordring taper jeg.. Er det sånn at man må være i 4 klasse elns?
Vis hele sitatet...
Neida. Det avhenger av hvor mange som går i samme klasse som deg, og om de er mer erfaren. Om de er mer erfaren, så vinner de.

Om du aldri møter på noen, så er det fordi personen går i klasse under eller over deg, eller dere er omtrent like erfaren. xD

Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Hmm, litt usikker på om dette er en bug, trykker på f5 for å refreshe chatten, og den reposter samme meldingen

Browser: google chrome
Brukernavn: Freddy fred da 5th
Vis hele sitatet...
Hmm, det var da merkelig. Kanskje en Google Chrome bug? Skjer ikke i Firefox.

Sitat av SileX Vis innlegg
Jeg digger dette, spillet... Haha, tusen takk!
Vis hele sitatet...
Flott å høre!
Lurer på; om man ikke velger allianse, kan man da fortsatt bli drept?
Sitat av Gussipus Vis innlegg
Lurer på; om man ikke velger allianse, kan man da fortsatt bli drept?
Vis hele sitatet...
I fremtiden; ja. Nå; nei.
Når kommer siden opp igjen?
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Når kommer siden opp igjen?
Vis hele sitatet...
Rundt omkring 21.30-22.00!
hvordan program bruker du for å lage dette? (har ikke lest komentarene, så unnskyld vist dette spørsmålet er stillt flere ganger)
Kan jeg få et screenshot av spillet mens det er nede? Vil se hvordan det ser ut
Sitat av MarkusPe Vis innlegg
hvordan program bruker du for å lage dette? (har ikke lest komentarene, så unnskyld vist dette spørsmålet er stillt flere ganger)
Vis hele sitatet...
Det virket veldig som det er skrevet i PHP, med bruk av en mySQL-database.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Kan jeg få et screenshot av spillet mens det er nede? Vil se hvordan det ser ut
Vis hele sitatet...
http://www.anjohan.net/stengt-bilder...lmannskrig.jpg
▼ ... noen uker senere ... ▼
Spillets fremtid? Ikke uro deg!

Motivasjonen går litt opp og ned. Mye arbeid har blitt gjort, men mye gjenstår! Jeg kan love deg dette: spillet vil bli fullført - det er 100% sikkert!

Det har gått over 1 og et halvt år siden spillet ble påbegynt, og aldri har jeg sagt noe om å gi det opp. Dette burde tale mer enn nok for at spillet IKKE vil bli nedlagt! Spillet vil bli værende - det vil bli kodet mer på, det vil bli ferdig, og det vil bli enda flottere!

Når man jobber med å kode et så stort spill som dette - helt alene -, så tar ting tid. Slik er det bare! Jeg vil nok fortsette å kode allerede tidlig Januar!

- Andreas Mathisen, koder, eier og driver av Anjohan.net.
Vis hele sitatet...
Noe enkelt, og det meste krever galleoner, men ett sted må man jo starte. Likte det veldig bra faktisk, spiller nå! Hehe. Keep it going, kommer til å være aktiv der inne.

Men det er mye moro her. Liker funksjonen å kunne stille spørsmål på kontoret om det er noe man lurer på, bare sørg for at du greier å besvare dem like enkelt som hvis du fikk det på mail (det er vel det som er vanlig?).

Sorry finner ikke funksjonen for å endre poster, er den fjernet?

Ok da lærte jeg det hehe. Den endrer seg selv.
Sitat av JayL Vis innlegg
Noe enkelt, og det meste krever galleoner, men ett sted må man jo starte. Likte det veldig bra faktisk, spiller nå! Hehe. Keep it going, kommer til å være aktiv der inne.

Men det er mye moro her. Liker funksjonen å kunne stille spørsmål på kontoret om det er noe man lurer på, bare sørg for at du greier å besvare dem like enkelt som hvis du fikk det på mail (det er vel det som er vanlig?).

Sorry finner ikke funksjonen for å endre poster, er den fjernet?

Ok da lærte jeg det hehe. Den endrer seg selv.
Vis hele sitatet...
Hehe, godt å høre!

Ja, for meg er det veldig enkelt å besvare spørsmålene fra kontoret. Det er ikke noe problem!
En annen ting. Når du drar på utflukt og prøver å få tak i galleoner eller sjeldne gjenstander, så er det litt kjipt når du ikke får noen ting og må vente 2 minutter. Om man, ikke nødvendigvis hver gang, fikk noe annet i stedet for det man lette etter hadde det lettet litt på humøret når man gjentatte ganger ikke får noe igjen for utflukten. For eksempel sjokoladefrosker eller fluesopp. Bare en tanke fra meg.

Jay
Sitat av JayL Vis innlegg
En annen ting. Når du drar på utflukt og prøver å få tak i galleoner eller sjeldne gjenstander, så er det litt kjipt når du ikke får noen ting og må vente 2 minutter. Om man, ikke nødvendigvis hver gang, fikk noe annet i stedet for det man lette etter hadde det lettet litt på humøret når man gjentatte ganger ikke får noe igjen for utflukten. For eksempel sjokoladefrosker eller fluesopp. Bare en tanke fra meg.

Jay
Vis hele sitatet...
At du alltid finner ett eller annet tilfeldig - uansett? Likte den idéen. Blir jo som et lite plaster på såret.
Ja ikke sant. Kanskje det du finner er basert på hvilken level du er i eller hvordan du står andre steder i spillet, om det er noe du trenger e.l. Men det må ikke bli for lett, greit å ha masse av noe som du ikke trenger for øyeblikket men som kan vise seg greit på et senere tidspunkt. Og når du kommer opp i level har du en sjanse for å få bedre ting enn lavere level, men kan samtidig få ting du ikke vil ha bruk for i den levelen.
SKal sies at jeg bare har spilt dette i 15-20 minutter nå så aner ikke hvordan ting fungerer med leveler osv. men hvis det funker tror jeg det kunne vært en god idé!

Har fått denne meldingen 2 ganger nå:

Du fant 1 rød(e) fluesopp bak et svært, grått tre i Den forbudte skogen.

- Du fant også en Gylden fluesopp, som er langt mer sjeldne enn de rød...
Vis hele sitatet...
Men når jeg sjekker under 'mine eiendeler' har jeg kun fått de røde soppene.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Da er prosjektet i gang igjen! Håper dere blir med meg videre i utviklingen!

www.anjohan.net

Forslag til funksjoner? Hva vil DU ha i spillet som ikke allerede er?

"Dine eiendeler" har fått en nyttig liten oppussing hva design angår. Mye mer oversiktlig!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anjohan's Avatar
Trådstarter
Da er anjohan oppdatert med et nytt design inne på selve spillet! Mye finere, og ikke minst mye mer oversiktlig!

Også en god del bugfix:

* Du kan ikke lenger kjøpe tryllestav uten å betale for den.
* En sjelden bug som forhindret brukere ifra å vinne når de burde vinne i Trollmannskrig-funksjonen er fikset.

* Mye mye mer, men jeg orker ikke skrive mer xD

www.anjohan.net

Det visuelle er ikke helt ferdig, så det vil bli pyntet mer på!

Nå er menyen til venstre også re-designet! Håper dere liker det! Siden bærer nå mye særpreg føler jeg
Sist endret av Anjohan; 19. mars 2012 kl. 01:30.