Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 866
Hei!
Ifm sterke smerter har jeg de 4 siste ukene gått på paralgin forte. Jeg har brukt mellom 4 og 6 tabletter hver dag siden jeg fikk skrevet de ut av legen. Jeg har ikke opplevd noen rus på disse, da de såvidt tar smertene.
Spm mitt er om jeg kan forvente å få abstinenser når jeg skal slutte på dem.
Bør jeg trappe gradvis ned, eller kan jeg satse på «cold turkey»?
Noen med erfaring?
Sist endret av freak_delux; 19. januar 2018 kl. 01:54.
Det er veldig forskjellig fra person til person hvor mye som skal til før man får abstinenser.
Mitt råd er å kutte cold turkey. Du har ikke vært på noe hardkjør, så hvis du skulle få noen abstinenser overhode er de nok til å leve med.
Hvis det blir for ille tar du kontakt med fastlegen og forteller han situasjonen og ber om nedtrappingsplan.
Okei! takker for svar! må nok ta smertestillende en stund til, da smertene ikke er til å holde ut uten, og Paracet of NSAID gir ikke smertelindring. Men da forsøker jeg å slutte cold turkey når den tid kommer!
4 uker med 4-6 tabletter PF skal ikke gi deg noe ubehag med tanke på abstinenser.
Hvis du fortsetter bruken må du være forsiktig dog, kan føre til avhengighet, det er veldig individuelt.
Om cannabis er noe for deg er vel det den sunneste måten å dempe smertene på.
Sitat av Freefalling Vis innlegg
4 uker med 4-6 tabletter PF skal ikke gi deg noe ubehag med tanke på abstinenser.
Hvis du fortsetter bruken må du være forsiktig dog, kan føre til avhengighet, det er veldig individuelt.
Om cannabis er noe for deg er vel det den sunneste måten å dempe smertene på.
Vis hele sitatet...

Det kan jeg prøve ut ja. For er noe dritt å bli avhengig av smertestillende. Skal prøve det ut! Takk for svar!