Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4191
Hva er snittlønna i matvarebutikk lignende rema 1000 osv og snittlønna i klesbutikk? Varierer det hvor i landet en bor?
Ja, det varierer hvor i landet en bor, det varierer også hvilken stilling du har og hvor lenge du har jobbet der. Jeg ser ikke hvordan mannen i gata skal sitte på den informasjonen.
startlønna mi var litt over 150kr timen
matbutikk
Sist endret av broren420; 29. august 2016 kl. 23:12.
Fenwick's Avatar
Trådstarter
49 4
Sitat av Relevant Vis innlegg
Ja, det varierer hvor i landet en bor, det varierer også hvilken stilling du har og hvor lenge du har jobbet der. Jeg ser ikke hvordan mannen i gata skal sitte på den informasjonen.
Vis hele sitatet...
Du har rett her..

Da bedre som dette:

Matvare butikk
Fylke:
Stilling:
År ansiennitet:
Lønn:
Sist endret av Fenwick; 29. august 2016 kl. 23:22.
Er ingen fasit som sagt over, har noe med hvor gammel du er, stilling, hvor ofte du er villig til å jobbe, tidligere utdanning, men som oftest er det 150kr pluss i timen, tror ikke du kommer under det.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Coop
Nordland
Butikkmedarbeider
0
148,77kr/h (med tillegg for generell studiekompetanse på to kroner og noe)

Coop
Nordland
Butikkmedarbeider
1
153,77kr/h (med tillegg for studiekompetanse og ett års ansiennitet)

(+andre tilegg, UB, overtid (det BLIR overtid), osv, osv.)
Sist endret av Duckie; 29. august 2016 kl. 23:30.
Må da være folk her på forumet som har jobbet i butikk eller lignende og kan fortelle hva de tjente/tjener? Er selv nyskjerrig. Er 25 og har bare to år yrkesfag uten å ha fullført lærlingetiden. Vært tilkallingsvikar i flere år i de få jobbene jeg har vært, så har vel ikke tjent opp annsinitet(?) siden jeg har vært tilkallingsvikar.
Jeg jobbet i matvarebutikk i 5 år. Lønna gikk som regel opp 3-5kr per år.

Når jeg sluttet hadde jeg samma lønna som 18åringer som begynte der.

Hadde låseleder tillegg, og det var det.

2 år siden, 153kr/inkl låseledertillegg..
Jeg jobbet for coop inntil i sommer. Vanlig butikkmedarbeider. 157/t + tillegg etter klokka 18, lørdag, lørdag + etter 18 osv. Lå vel på en snittlønn på rundt 180 i timen ettersom jeg ofte jobbet kveld og helg. Hadde denne lønnen siden jeg var 19, ingen erfaring fra før.
Takker for svar her..Det var dama som ønsket å danne seg et bilde på hva en kan forvente seg
Nok bidrag her til å kunne sammenligne så takker for innspill !