Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2703
hvor finner jeg det hen? har prøvd å søke endel, men finner stort sett bare større velkjente samfunn, som ikke er aktuelt. var en som skrev om at tysk ungdom gjorde dette på kysten i spania?
vet jo at jeg lett slenge meg på andre backpackere, men ønske er å ta det mer lugnt og avslappende.

takk på forhånd for seriøse tips
Jeg kan ikke mye om temaet, men jeg er veldig sikker på at du må forklare mer om hva du er ute etter før du får gode svar.

Skriv ting som om du er ute etter én uke eller 12 år. Hvis du bare er keen på å oppleve det bør du sjekke etter festivaler
Sist endret av Membranplan; 8. desember 2015 kl. 16:09.
Ja vel. Det jeg ønsker er en plass i europa hvor ungdom med ræva stappa av penger og muligheter bor sammen å ikke gjør en dritt. Helst deilig natur (drømmen seff en hule på en gresk øy), men også et gammel nedslitt hus i øst-europa er innafor. Eneste kravet mitt er at det er en del andre ungdom, unge voksne der. Oppholdstid kan være alt fra et halvt år til lenger, om livet er tilfredsstillende.

Jeg har vært på festivaler. Det er vel noe helt annet, selv om sikkert stemning, frihetsfølelse og øvrig tilgang til nytelse er å finne i plenty på begge plasser. Tror vel speider camp er en mer relevant sammenligning. Mer ro, samhold, kontemplasjon, og selvfølgelig enda større frihetsfølelse - slik forestiller jeg meg denne forhåpentlige tilværelsen.

Googling til nå har gitt meg greit overblikk over plasser, men ikke mer spesifikt enn hvor jeg finner vanlige hippiecamper. Tar gjerne imot råd for hvordan jeg kan undersøke, google bedre.

Hvis det ikke eksisterer noe slikt, evt. for vanskelig å finne, inviterer jeg alle freaks i nevnte målgruppe til å lage seg en sammen med meg!
Sist endret av anon348863510; 8. desember 2015 kl. 21:55.
joiner å lage en 4 sure
Dra på en psytrance festival til sommeren da får du virkelig oppleve hippielivet
Roskillde er noe jeg ville anbefalt, dog det er vel ikke akkurat sett på som en "hippie camp"
Slik jeg forstår det så er ikke TS ute etter en festopplevelse a.la en festival.
Han ser vel etter et sted der han kan ha en ny hverdag. Ikke bare en utblåsning.
Folk som bare sitter rundt og slapper av, filosoferer og nyter livet høres jo ut som en pensjonistkoloni i Florida.
Veit ikke om noen spesifikk "camp" det unge folk gjør det samme. Blir ikke det bare noe som oppstår når dagdrivere henger sammen uansett? Tror vel kanskje slike folk ville vært for late til å promotere seg selv uansett.
Rainbow Gathering.
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Tror vel kanskje slike folk ville vært for late til å promotere seg selv uansett.
Vis hele sitatet...
Det er en livsstil å promotere seg selv lat, uavhengig av systemet og elsket natur. Jeg kaller hasjnisser som sitter i sosialboligen lat, men hippie kulturen? Tja nei.
Hippies har tid til male bilen, filosoferer, arrangerer festivaler, sosialiseres, finne på dumme påfunn og nyte livet.

Selvsagt er det vesentlig forskjell på hippi til hippi, men jeg kaller ikke en hasjnisse eller ola nordmann som spiser sopp hippi!! hippi er et livsstil, ikke røyke å leve av systemet.
Sist endret av justastonedhuman; 11. desember 2015 kl. 23:37.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Det er en livsstil å promotere seg selv lat, uavhengig av systemet og elsket natur. Jeg kaller hasjnisser som sitter i sosialboligen lat, men hippie kulturen? Tja nei.
Hippies har tid til male bilen, filosoferer, arrangerer festivaler, sosialiseres, finne på dumme påfunn og nyte livet.

Selvsagt er det vesentlig forskjell på hippi til hippi, men jeg kaller ikke en hasjnisse eller ola nordmann som spiser sopp hippi!! hippi er et livsstil, ikke røyke å leve av systemet.
Vis hele sitatet...
Du kan godt ha rett her for jeg driter ærlig talt i "definisjonen av en hippie".
Han spurte om en camp for folk som vil drive dank sammen,
og jeg ser ikke helt for meg at noen som er ute etter null ansvar vil gidde å opprette, organisere og promotere et slikt prosjekt.
At en gjeng likesinnede kanskje har funnet seg et sted de kan leve sammen er absolutt realistisk, men som en organisert form?
For mer enn 10 år siden var jeg på backpacker tur rundt om i Spania. Oppe i fjellene sørover i spania kom jeg over en "hippie leir" i Origva som ble kalt Benefisio.
Var der i en mnd, og det var både gøy og ganske vilt. En del gale folk på konstant syre, andre forberedte seg til jordens undergang i 2012 og så var det dem som mediterte og leve i total pakt med naturen gjerne gående rundt uten en tråd på kroppen. De var mange kunstneriske sjeler der, men også en del som bare dreiv dank.

Vet det fins flere slike steder rundt om i europa.
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Du kan godt ha rett her for jeg driter ærlig talt i "definisjonen av en hippie".
Han spurte om en camp for folk som vil drive dank sammen,
og jeg ser ikke helt for meg at noen som er ute etter null ansvar vil gidde å opprette, organisere og promotere et slikt prosjekt.
At en gjeng likesinnede kanskje har funnet seg et sted de kan leve sammen er absolutt realistisk, men som en organisert form?
Vis hele sitatet...
Treg i nøtta? Er det kanskje derfor jeg spør her på forumet om freaksa kjenner til slike steder?

Uansett. Jeg driter i din definisjon av å leve og hvor dumt du synes dette virker. Jeg ser for meg din hverdag med jobb, utdanning, whatevs og utblåsning i helgen som den virkelig "danke" kjedelige livsstilen. pell deg om du skal være off-topic - posten over er jo et bevis på at du bare kommer med meningsløse påstander.